De ren- en drafsport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:04

Volgens mij is er al een keer vraag naar gedaan, maar ging niet door.
Denk dat er toch te weinig mensen voor zijn, om een speciaal deel te maken.
Misschien dat mensen alleen dan wel vaker de berichtjes gaan lezen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:23

Het is inderdaad al eens gevraagd, maar je kan het altijd proberen. Er komen wel steeds meer mensen met dravers bij. Alleen zitten die vaak niet in de draf/rensport.

bartsegeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 19:33

Dan zal ik daar eens voor proberen te pleiten ik ga wel effe een een admin pb'en of een topic maken en iedereen die het ermee eens is moet in zijn onderschrift Ik wil een draf- en rensportforum! Ofzo Haha!

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:53

bartsegeste schreef:
Wat vonden jullie trouwens van de foto's? Ik heb er nog wel meer voor de lief hebbers! Haha!

Ik vind de foto's heel mooi, Segeste is een mooi paard.
Ik vind je hoofdstel trouwens ook te gek Cool

Bij ons in de buurt zijn geen trainingsbanen helaas Huilen
Ik train in t bos en voor een snelwerk gaan we naar neusse.

Ik ben ook niet kapot van de drafsport,maar ik denk dat als die er niet was dat duindigt misschien al lang weg was.
Onze renbaan in landgraaf is ook weg....echt jammer.

Een subforum draf-en rensport zit er denk ik niet in, kijk eens op http://www.nakoersen.nl , daar is ook een forum, maar er zijn wel maar weining 'volbloedmensen'

bartsegeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 19:59

Helemaal naar neuss voor het snelwerken man je bent harstikke gek!?!? Daar betaal je best veel per keer voor het snelwerken en er zijn in de buurt van heerlen geloof ik best wat renstallen met een baan waar je relatief goedkoop/ gratis* kun trainen!

*Tegen vergoeding van een kratje bier Haha!

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:11

Ik ben in een uurtje in Neusse, en hier liggen echt geen andere renstallen, alleen een paar eigenaar/trainers meer niet.
( als jij er wel 1tje weet dan hoor ik t graag)
De dichtsbijzijnde renbaan is Neusse.
En snelwerken kun je natuurlijk niet op een trainingsbaantje Clown

bartsegeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 20:13

Ik weet niet wat bij jou een trainings baan is maar hier zijn ze al gauw 1400m en neusse is 1600 gloof ik dus wat ik bedoel is gwoon een trainingsbaan, maar daar worden geen rennen op gehouden!

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:28

Hier zijn geen grote trainingsbanen,laat staan 1 van 1400mtr.
Die heb ik zelf nog nooit gezien. Ik ken wel banen van 800 mrt,dat is in feite ook goed genoeg om zo te trainen,maar ja hoe groter hoe beter natuurlijk.
Ik moet t doen met t bos,wat uitstekend is,je hebt mooie zandbergen en genoeg lange zandpaden.
Neusse is 1800 mtr lang.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:02

Neuss (zonder "e" !) is inderdaad 1800 meter, daar kan je met een volbloed tenminste behoorlijk trainen. Ben er twee weken geleden nog geweest, weliswaar zonder paard Lachen.

verder vind ik de drafsport net iets boeiender dan de rensport, vooral de opbouw van de coordinatie van de draf vind ik fascinerend. Niveau van de Nederlandse rensport is ook niet spectaculair, dat zal ook schelen. Internationaal kunnen de Nederlandse volbloeden (ook de Arabieren) niet zo goed mee als de dravers.

bartsegeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 21:12

op die stal waar ik train de loyse hoeve hebben ze er zelfs een van LET OP! !2200m! Groot hè maar das in belgie! Is met opkomstuk en startboxen is echt geweldig mooi!

bartsegeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 21:18

promptertje schreef:
. Internationaal kunnen de Nederlandse volbloeden (ook de Arabieren) niet zo goed mee als de dravers.
Dit klopt ja je hoort nooit dat een nederlandse renner een grote prijs wint, terwijl bijv. pas een duits paard 2 miljoen heeft gewonnen in dubaï. Mijn paard heeft in frankrijk totaal 150.000 euro verdiend dus das ook nie weining maar daar zijn de prijzen ook 4x zo hoog als in nederland!

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:21

Ja idd Neuss zonder e Clown Blond (what was I thinking)

Het niveau van de nederlandse rensport is idd niet zo hoog , ik ken alleen Luckey Strike die aan Group 2 rennen deelneemt.
De duitsers zijn ook veel professioneler op t rengebeuren vind ik, dat zie je al als je de renbaan zelf bekijkt, daar zie je iig niet stomme stokjes in de grond steken waar je je nek over breekt, dat als afscheiding dient.
Ook de helpers zijn super.

Nederland heeft meer drafbanen en is dus meer een draversland, ze hebben ook meer dan maar 1 draversbaan.
Duitsland heeft veel renbanen, ik denk dat daar de rensport weer de drafsport overheerst,ook zie je daar geen gemengde banen,tenminste niet bij mij in de buurt. (neuss,mulheim,dusseldorf,hoppengarten enz.)

bartsegeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 21:30

Ik was pas in zweden en daar is het echt 95% procent draf en 5% rennen dus das helemaal niks!

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:30

bartsegeste"]
op die stal waar ik train de loyse hoeve hebben ze er zelfs een van LET OP! !2200m! Groot hè maar das in belgie! Is met opkomstuk en startboxen is echt geweldig mooi!
[/quote]

Welke plaats ligt die stal? is wel interessant zeg,als t dichterbij dan neuss is kan ik naar die kanten eens komen misschien Tong uitsteken
En aangezien ik weer een jong paard heb moet ik ook weer startboxen gaan oefenen Schijnheilig

[quote="bartsegeste schreef:
Dit klopt ja je hoort nooit dat een nederlandse renner een grote prijs wint, terwijl bijv. pas een duits paard 2 miljoen heeft gewonnen in dubaï.

Daarom heb ik nu een duits paard gekocht,hahaha

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:31

Dravers zijn er in Duitsland denk ik toch in grotere getalen dan renners, en internationaal doen de Duitse dravers het ook prima.

Bij jou in de buurt zitten qua drafbanen Mönchengladbach, Recklinghausen, Gelsenkirchen en Dinslaken Lachen.

Mulheim vind ik trouwens ook een hele mooie renbaan .

bartsegeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 21:53

Op die baan mag ik zelfs niet trainen als ik geen permissie heb van tevoren en met mijn eigen paard kom ik er ook maarh eel moeilijk op dus da kun je denk ik vergeten. Maar das in de buurt van Geel in belgie is denk ik ook verder daar heb je trouwens best veel banen!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:00

ik heb een renpaard:D alleen kan ik het zelf niet hij heeft vorige jaar voorhet laatst op de baan gelopen misschien ken je hem elmar's pirelli???? ik rij nu endurance met hem

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:11

bartsegeste schreef:
Op die baan mag ik zelfs niet trainen als ik geen permissie heb van tevoren en met mijn eigen paard kom ik er ook maarh eel moeilijk op dus da kun je denk ik vergeten. Maar das in de buurt van Geel in belgie is denk ik ook verder daar heb je trouwens best veel banen!

hmz....,je had t toch over trainingsbanen waar je gebruik van mocht maken Verward Natuurlijk vraag je van te voren of t mag en wat t kost, je gaat niet met je paard zomaar ergens heen.

Ik hou t maar fijn bij neuss,daar kan ik altijd terecht en het is een goede baan om op te werken.

Lars , ik ken je paard niet. Ik let ook nooit zo op de arabierenkoersen moet ik bekennen Bloos!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:17

jammer dat je hem niet kent, ik moet zeggen heb die video gezien van dat rennen en is wel een super gaven sport moet ik zeggen maar dan moet je het wel zelf doen Haha!
Maar het gaat niet helemaal samen met endurance

bartsegeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 15:39

Ja maar de baan die ik bedoelde was ff om te laten zien wat voor een banen sommige stallen wel niet hebben.

En lars waar liep je paard ik heb ook nooit van hem gehoord!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:58

*meld zich* Haha! !Voor de drafkant dan he Knipoog .....Ik heb mijn eigenaartrainers diploma,maar ik heb het nog niet laten omzetten in een vergunning.Want dan moet ik gaan betalen en dan zou het paard wat op mijn naam staat niet meer gereden kunnen worden door mijn vader(zo'n gedoe bij het NDR Clown ! ) ....ik train de laatste tijd trouwens wat minder,ik heb gewoon geen tijd meer.Vind ik echt super jammer!

bartsegeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 11:43

Tuurlijk mag je pa het paard dan nog wel rijden, waarom niet?!?!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:00

bartsegeste schreef:
Ja maar de baan die ik bedoelde was ff om te laten zien wat voor een banen sommige stallen wel niet hebben.

En lars waar liep je paard ik heb ook nooit van hem gehoord!

soory voor de late reactie, maar lees het topic nu pas. En het kan nog wel toch? Bloos

Pirelli heeft op duindigt gelopen. Afgelopen jaar aantal keer, maar dit hele seizoen heeft hij niet meer gelopen.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:18

mijn arabier (inmiddels 7jaar) heeft enkele jaren geleden geraced

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:27

fijne paarden wel he, ex renpaarden. Vind ik iig. Al heb ik t meer op engels volbloeden dan arabieren. Wil nog wel iets onder me hebben!

Was ie van jou toen hij nog rende?