Paard mag nooit op het land

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:48

zijn springschoentjes niets voor je paard? Afbeelding

hangt over zijn hoef heen dus ook over de rand van het ijzer.

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 17:48

Hetja schreef:
Nee ik snap je niet...
Als jij mijn paard zou leasen en ik kreeg steeds van dat betweterige gedoe, kon je heel snel weer opzoek naar een ander gaan, respecteer gewoon de meningen en vooral de dingen die de eigenaar wil. Zeker weten dat die echt wel weet wat het beste is voor zijn of haar paard.

Waar slaat dat nou weer op, ben niet betweterig! Ik kan het toch vragen of ze op het land mag? Zo niet, is dat jammer

Maar die reactie van jou slaat eht nergens op

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:48

Of gevoelig voor eiwitten, hoefbevangen, spierbevangen....

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:50

Die van mij heeft ook ijzers, maar die gaat ook het land op. Ze heeft wel eens kleine wondjes, maar of dat alleen door hoefijzers komt???

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 17:51

Lisjuh87 schreef:
En dan mag dat paard neit eens een paar uurtjes per dag in de wei?? Hoeft toch niet hele dagen een paar uurtje of 1 uur is al genoeg voor de geest van het paard in iedergeval!

Dan word er verder zeker niets mee gedaan? Als je een paard op het land zet, genoeg beweging geeft, valt dat dikworden vast wel mee.
Gypsy loopt iedere dag. Soms 2 keer op een dag.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:51

Okee, misschien een beetje te fel, maar stel dat jij de eigenaar was en iemand anders je paard leased en nu dus met dit op bokt komt......
Ik zou er niet blij mee zijn, gezien ieder het beste voor zijn paard wil. Maar okee, ik hoop voor je dat het je lukt en je hem of haar een paar uur op het land kan krijgen, succes!

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 17:52

randie schreef:
misschien is ze heel dominant en niet vriendelijk tegen andere paarden...ijzers komen hard aan op een paarden knie

Haar andere paard is idd niet vriendelijk tegen andere paarden. Over gypsy weet ik eigenlijk niet, zal eens vragen.

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 17:52

Lisjuh87 schreef:
Sorry maar verschil met ijzer en blote voeten maakt niet uit als paarden trappen is het altijd hard!

Ijzers komen trouwens weldegelijk harder aan hoor.

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 17:55

Hetja schreef:
Okee, misschien een beetje te fel, maar stel dat jij de eigenaar was en iemand anders je paard leased en nu dus met dit op bokt komt......
Ik zou er niet blij mee zijn, gezien ieder het beste voor zijn paard wil. Maar okee, ik hoop voor je dat het je lukt en je hem of haar een paar uur op het land kan krijgen, succes!

Helaas kan ik me dit niet voorstellen ,want heb zelf nog nooit een eigen paard gehad.. maar als ik er diep over na zou denken...
Ja, want ovr alles kan je praten. Dat is geen reden om iemand weg te sturen.
Net zoals de eigenaar wil ik toch ook het beste? Ik heb het gewoon nog nooit mee gemaakt dat een paard continu binnenstaat.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:56

Dat dacht ik al............

Gelukkig wil jij ook het beste, dan moet het vast goed komen.....

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 18:07

Dat denk ik ook!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:37

TINKYgipsy schreef:
Ijzers komen trouwens weldegelijk harder aan hoor.

Zoveel verschil is er niet hoor!

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 18:39

Lisjuh87 schreef:
Zoveel verschil is er niet hoor!

Nou een stuk ijzer komt echt wel harder aan als een hoef. Wel eens een hoefijzer op je teen gehad? Veel pijnlijker dan een hoef.

Ja, echt waar! Nerd

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:39

ik vind het onzin, een paard hoort ook vrijheid te hebben. minster een uurtje per dag op het land, en als je dat niet wilt hebben moet je ook niet een paard kopen.

ik sluit jou toch ook niet 24 uur per dag op en haal je eruit als je moet werken

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 18:45

horsewisper schreef:
ik vind het onzin, een paard hoort ook vrijheid te hebben. minster een uurtje per dag op het land, en als je dat niet wilt hebben moet je ook niet een paard kopen.

ik sluit jou toch ook niet 24 uur per dag op en haal je eruit als je moet werken

Nee je hebt wel gelijk!
Ze word er niet altijd uitgehaald om te werken hoor..
Wandelen, wassen (niet te vaak hoor, krijg ik daar weer reacties op), poetsen etc vind ik erg belangrijk, en het paard laten werken, natuurlijk, dat is ook belangrijk. Ze staat immers de hele dag op vlas met stro en smiddags wat hooi, eten dus. Dik makers als ze stil staat. Maar veel aandacht vind ik heel belangrijk. Er staat 2 (manege) paarden naast haar. Bijten en gek doen. Staan ook binnen. Ze bijten wel, wat moeten ze anders? lucht zuigen en aandacht vragen door keihard tegen de stal te rammen. Die paarden zijn nog erger. Die staat echt te wachten tot er iemand hun eruit haalt om echt te werken. En soms zelfs door mensen die nog nooit op een paard gezeten hebben. Sorry liet me even gaan.

gyps heeft het trouwens ECHT NIET SLECHT hoor!! Ze krijgt wel veel aandacht en beweging, maar dat stukje natuur zie ik er graag bij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:56

Hetja schreef:
Nee ik snap je niet...
Als jij mijn paard zou leasen en ik kreeg steeds van dat betweterige gedoe, kon je heel snel weer opzoek naar een ander gaan, respecteer gewoon de meningen en vooral de dingen die de eigenaar wil. Zeker weten dat die echt wel weet wat het beste is voor zijn of haar paard.

Hier sluit ik me bij aan. Als de eigenaar jou al verteld heeft dat het is omdat het paard ijzers heeft en anderen verwondt cq gewond kan raken, wie ben jij dan om dat in twijfel te trekken

Pfff.. ben geloof ik toch niet geschikt voor een bijrijder, alleen van dit stukje komt de stoom al uit mijn oren Knipoog

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:01

Fitzroy schreef:
Hier sluit ik me bij aan. Als de eigenaar jou al verteld heeft dat het is omdat het paard ijzers heeft en anderen verwondt cq gewond kan raken, wie ben jij dan om dat in twijfel te trekken

Pfff.. ben geloof ik toch niet geschikt voor een bijrijder, alleen van dit stukje komt de stoom al uit mijn oren Knipoog

Dan doe je het lekker niet! Toevallig kan ik heel goed opschieten met hun, maar dat heeft natuurlijk niemand, dus ...

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:01

ik mag toch zelf initiatief nemen jezus zeik niet zo

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:02

heyhey, tja helaas een keuze van de eigenaar, en vrees ik nix aan te doen... maar tja ik vind het wel raar dat je je paard binne laat omdat ie ijzers om heeft... succes verder

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:03

TINKYgipsy schreef:
ik mag toch zelf initiatief nemen jezus zeik niet zo

Nee, lekkere houding heb jij Boos! . Ik hoop dat de eigenaar van de paarden dit onbeschofte gedrag van jou ook leest.

Ik vind het gewoon niet netjes om een beslissing van een eigenaar op een paardenforum in twijfel te trekken.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 06-09-04 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:03

dankje!!!

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:04

Fitzroy schreef:
Nee, lekkere houding heb jij Boos! . Ik hoop dat de eigenaar van de paarden dit onbeschofte gedrag van jou ook leest.

Ik vind het gewoon niet netjes om een beslissing van een eigenaar op een paardenforum in twijfel te trekken.

gelukkig zijn die eigenaren van gypsy niet zulke zeikerds en pietje precieserz hahhaa

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:13

Nou iemand als jij zou ik ook niet aan mijn paard hoeven. Niet omdat je hier over twijfelt, maar om de reacties die je hier geeft. Komt nogal onvolwassen over. (neem de laatste........)

Maar om ontopic te zijn, en te reageren op het feit dat het paard nooit naar buiten mag, ik vind het erg belangrijk dat mijn paard veel buiten staat, somers zoiezo altijd en in de winter ook regelmatig op de wei. Daar voelt ze zich uiteraard heel goed bij en dat vind ik erg belangrijk.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:28

Vind ik niet kunnen. Een paard moet in de wei kunnen. Bij ons staan ook een paar paarden met ijzers, maar is niks mee aan de hand.
Ik zou btw maar snel zorgen dat ze de wei in komt, anders word ze alleen maar onrustiger, en is de kans nog groter dat ze zichzelf of een ander verwond...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:46

Ik heb er misschien overheen gelezen maar de oplossing lijkt mij vrij simpel: achterijzers eraf halen

Of begrijp ik nou goed dat het jouw paard helemaal niet is? In dat geval heb je er weinig over te vertellen. Ik heb ook eens op een stal gestaan waar in het weideseizoen alle achterijzers van de paarden eraf moesten.
Voor 99 van de 100 paarden geen probleem.