Waarom doet ze dit toch?!?!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:38

ik denk dat het gewoon voernijd is. dat ze bang is dat olga haar eten op gaat eten. dat misschein al vaker gebeurd is.

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 13:38

cissie schreef:
Daarnaast is duidelijkheid als je met zoveel man die ponys verzorgt belangrijk, je moet met lkaar afspreken hoe er gereageerd wordt als Pepper trapt of dreigt te trapen, als de ene dit doet en een andere weer iets anders en de 3e doet niks dan duurt het veel langer voordat de pony door heeft dat dit niet kan.

Apart voeren lijkt me een ook een optie, zodat Pepper in alle rust zn emmer kan opeten, in het begin is dit onwennig en gaat hij werllicht mer draaien en lopen maar hij zal snel doorhebben dat niemand anders zijn voer af kan pakken (dat hoeft nu niet te gebeuren, maar dat gevoel kan hij wel hebben)en dat hij op zn eigen tempo kan eten.
Ze moeten elkaar wel kunnen zien, anders maak je er 1 groot stress moment van.

Dat laatste ben ik nu ook aan het proberen.Nu mag Olga in haar stalletje eten en laat ik Pepper buiten uit een emmer eten.Dan eet ze wel een stuk rustiger.Maar ik denk niet dat het mogelijk is om ze apart te laten eten maar wel dat ze naar elkaar kunnen kijken.Want als Pepper buiten staat kan ik niet Olga ook buiten laten eten want dan kan Pepper echt niet rustig eten!Want dan komt Olga weer naar buiten en gaat ze Pepper wegjagen...Maar in ieder geval iedereen heel erg bedankt voor zijn hulp!Ik zal zo rond een uur of 5/6 kijken hoe ze reageerd op alle hulp die ik nu heb gehoord Haha! ik zal het proberen! bedankt

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:43

owjeej dan ben k het proefkonijn Tong uitsteken wahah naja we zulle zien hoe het gaat!

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 13:45

hahaha Haha! arme jij Knipoog

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:10

mischien iets met z'n verleden te maken?

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 14:12

Niet dat ik weet.We hebben hem hier in Opperdoes gekocht,bij een heel aardige man.Ze kregen gewoon eten en er werd niet veel mee gedaan.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:37

jajaja bij ons ook. er was een paard die was ernorm schuw en wil bijten en alsof dat hij er op jou steigeren.
dus die boer heeft hem afgeleerd door als laaste te voeren en al die nog steeds doet krijg hij gewoon een tik, succes met strenge aanpak OK dan!

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 15:38

haha oke Haha! ik zal het proberen Knipoog

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:45

Het is een puur dominantie probleem.
Als ie tegen jou gaat lopen trappen:zweep mee en wees eens streng.

Tegenover het andere paard: Mijn haflinger had er ook zo'n handje van om mijn fjord weg te jagen als ie nog niet klaar was met eten.
Omdat mijn Fjord ook een vreselijke knoeipot is met eten heb ik aan de emmer een touw gemaakt die ik dan over zijn oren trek. Nu blijft de emmer aan zijn hoofd hangen.

En wat blijkt nu...als Felix klaar met eten is en hij wil Danno wegjagen loopt Danno met emmer en al weg en staat Felix heel beduusd te kijken dat hem niet gelukt is Danno's voer af te pakken.

Ik heb dus 2 vliegen in 1 klap

zo hangt ie dus:

Afbeelding

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 15:47

hahaha Haha! dat ziet er wel grappig uit Haha! maarja het is wel een oplossing!!!!haha erg leuk!Bedankt!

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 20:46

nou vandaag deed ze het niet..ik snap er echt helemaal niets meer van.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:46

nou heb pepper net gevoerd maar ze deed nix hoor! heel raar dan doet ze het weer wel dan weer niet! moet binnekort nog maar es een paar keer voeren en dan kijken wat ze doet denk!

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 21:06

ja idd het zullen der buien wel zijn.We zien wel Haha!

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:39

dat is vreemd..! Hoop maar dat het snel beter gaat

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 12:09

Nu doet ze het ook niet meer.Laatst drijgde ze weer wel...Naar mij en later toen ellen ook boos werd deedd e het ook naar haar ..Maar ze is wel een stuk vooruit gegaan!Dus k denk dat er niets meer gaat gebeuren Knipoog Maar ieder een bedankt voor hun reacties!!!