Citaat:Nou ik vind die zite ook een beetje overdreven, maar denk wel dat er mensen zijn die er wat mee zouden kunnen doen. Ik hou het gewoon op het normale en niet dat vage als natuurlijk beslaan en dikke wintervacht kweken!
natuurlijk beslaan????? Misschien moet je die site toch nog maar eens goed doorlezen

ik heb mijn paard mét beenafwijking (toontredend) nu 4 maanden zonder ijzers staan, ik vijl zelf de rafels eraf en de smid komt om de 2 maanden.
Voor vóór heb ik nu hoefschoenen die Morrie alleen om hoeft als ie voor de wagen loopt, onder het zadel heeft ie ze niet nodig.
Ik ben erg blij dat ik van de afgetrapte ijzers af ben en van de kapotte hoefballen.
En als ik vind dat de hoeven te hard slijten, rid ik toch gewoon een poosje niet, dat vind ik geen enkel probleem als het in het belang van mijn paard is.
Dekens doe ik overigens niet aan wegens een nogal hoog sloopgehalte van de groep waarin hij staat en omdat ik vind dat een koudbloed geen dekens nodig heeft.
Wedstrijden doe ik overigens niet aan, dat vind ik geen meerwaarde hebben voor de kwaliteit van leven van mijn paard en ook niet voor mezelf

Ik doe wel aan boerendagen en activiteiten als boomslepen, ploegen, ringsteken e.d. omdat mijn paard dat erg leuk vindt en ik dus ook!

Zo kan je met verschillende doelen een paard hebben, ik krijg weer altijd een minderwaardig gevoel als ik wedstrijdruiters hoor praten.....