Ik heb nu zadelzeep gekocht. Het ziet er nu veel beter uit Ik ben vergeten te kijken wat mijn ledervet was.. Ik kijk zo snel mogelijk.. Als ik het niet vergeet tenminste!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 05-09-04 11:09
De tuigen die wij gebruiken voor aangespannen te rijden worden altijd na de wedstrijd afgewassen met Equifix Faulpelz. Enorm fijn voor dit soort tuigen, je maakt er namelijk een sopje van in een emmer, en wast het gewoon rijkelijk met een spons af, en daarna maak je alles met een handdoek droog. Op het einde van het seizoen wassen we het nog een keertje extra af en halen we alles uit elkaar, we laten het een paar dagen drogen en zetten het zeer ruim in het vet, merk maakt niet uit. En dan gaat het een half jaar op zolder met lakens eroverheen. In het voorjaar halen we het weer van zolder af, wassen het weer opnieuw af om al het overtollige vet (vet moet in het leer trekken, en dit is er dus niet ingetrokken omdat het leer verzadigd was) te verwijderen. Het vet is gewoon het goedkoopste wat er op dat moment voor handen is. Onze tuigen zien er picobello uit, en een groot gedeelte is al meer dan 30 jaar oud!