Wie draagt soms sportschoennen om te rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draag je sportschoennen bij het rijden

Nooit
44 (55%)
Soms
22 (27%)
vaak
14 (17%)

Totaal aantal stemmen: 80

pevoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:13

Beugels met korfjes zijn inderdaad erg veilig.
Ik rijd graag met sportschoenen maar heb mezelf aangeleerd met laarzen te rijden omdat ik geacht word het goede voorbeeld te geven Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door pevoco op 03-09-04 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:13

Haha, ik ga echt niet met m'n sportschoenen van 145,- euro op m'n paard zitten he
Ik heb gewoon een paar stevige schoenen van Bristol met chaps Lachen

Stalen neus is ook niet handig, paard erop --> weg tenen

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:15

ik heb mijn oude adiddasjes.. daar rijd k wel eens mee

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:17

Feetje schreef:
<knip>
Stalen neus is ook niet handig, paard erop --> weg tenen

Oh? Ik heb ze even geteld, voor de zekerheid, maar ik bezit nog steeds vijf tenen aan elke voet, in ongebroken toestand. Jij wilt niet weten hoevaak daar al paarden op hebben gestaan (met stalen neus ertussen).

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:22

Ik rijd altijd met leren jodphurs en chaps. Soms zonder chaps, maar beter met Haha!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:30

ik rijd nooit met sportschoenen en ik loop er ook niet mee. is slecht voor je voeten heb ik gehoord hoor! ik heb altijd schoenen met een hak aan zoals cowboy laarzen of korte laarzen!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:37

Nooit.
Tenzij zonder zadel Knipoog

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:31

Ik rij altijd met sportschoenen... jaa ik doe alles wat vroeger verboden is hahaha. Nee ik he western beugels en heb er eigenlijk geen last van!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:33

Niet met sportschoenen, maar heel soms met een paar Mags of Diesels, omdat ik dan even gauw in een tussenuurtje mijn paard ga rijden. Dan heb ik overigens ook een spijkerbroek aan.. don't shoot me Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:35

ikke schreef:
Oh? Ik heb ze even geteld, voor de zekerheid, maar ik bezit nog steeds vijf tenen aan elke voet, in ongebroken toestand. Jij wilt niet weten hoevaak daar al paarden op hebben gestaan (met stalen neus ertussen).

Het is weleens gebeurd hoor! Dat het stalen stuk uit de schoen gestampt werd en zo alle tenen heeft geamputeerd! Bloos

Ik rijd overigens ook nooit met sportschoenen, reden is al meerdere keren gegeven Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:40

Dat ligt aan de kwaliteit van de stalen neuzen. Sommige zijn idd zo slap dat je er al snel een deuk inslaat. Die moet je dus duidelijk niet hebben. De mijne heb ik ook kunnen weggegooien nadat er een lomp stuk onbenul met de heftruck over mijn voet heen reed. Toen waren ze verbogen maar mijn tenen zitten er nog steeds aan hoor. (als ik geen stalen neusjes aan gehad had was ik ze wsl. kwijt geweest)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:44

Het ligt inderdaad aan de kwaliteit schoenen die je hebt Lachen Maar toch vertrouw ik het niet, er zal een fabrieksfoutje oid inzitten! Scheve mond

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:53

Ik rijd ook met doodgewone schoenen... Bloos
Alleen in de winter dan met thermolaarzen! Maar heb nu jodphurs gehaald, alvast voor m'n verjaardag, dus vanaf 13 September rijd ik met jodphurs ipv gewone schoenen Schijnheilig

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:10

ik heb niet eens sportschoenen Schijnheilig naja mijn puntschoenen rijden denk ik ook niet echt fijn Knipoog dus heb altijd gewoon me rijschoenen aan Haha! ( heb wel een paar keer met blote voeten gereden Bloos! )

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:38

ik rij met vanalles.. ook welles sportschoenen.. ik zie hier vaak staan dat et gevaarlijkgeveonden wordt maar als ik met mijn kisten rij en ik zschiet iets naar voren kom ik vast te zitten! dat vind ik nog veel gevaarlijker!
tegevwoordig rijdt ik met van die mags.. die veterboots halfhoge met chaps erover..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:43

Jup, want ik vind die rijlaarzen gewoon niet zitten. Ik weet hoe fout het is, maar mijn Puma's zitten nog altijd het lekkerste Lachen.

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:02

Best vaak. Naja niet echt sportschoenen, zoals nike enzo.. Maar vaak met mn skateschoenen (met chaps erover) of met kisten (ook met chaps). Heel soms met laarzen, maar nu niet vaak meer, moet nl weer nieuwe hebben. Maat is opzich wel goed, alleen bij mn kuiten zittie überstrak ineens Verward maarja ik vind het gewoon fijner rijden dan laarzen (vooral mn skateschoenen). Maar idd, het is wel 1 keer gebeurt dat ik vast bleef zitten, met mn kisten toen ik iets naar voren schoot.. Dus daar rij ik haast nooit meer mee Knipoog Heel soms met kisten dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:07

ik rijd altijd in gewone kleding behalve als ik les heb> doe ik netjes mn rijbroek aan Bloos

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:15

Ik rij nooit met sportschoenen...
vind het echt niet lekker rijden.
toen ik het nog deed was ik ook een paar keer in de beugels vast komen te zitten en dat vind ik ook niet zo een prettig iedee als ik eraf val Tong uitsteken

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:28

Nooit! Vroeger reed ik met sportschoenen en chaps, maar dan praat ik over jaartje of 10 geleden. Nu altijd met mijn laarsjes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:25

XoNo schreef:
Het ligt inderdaad aan de kwaliteit schoenen die je hebt Lachen Maar toch vertrouw ik het niet, er zal een fabrieksfoutje oid inzitten! Scheve mond

Daar bestaat tegenwoordig (eigenlijk al jaren) de ARBO-wetgeving voor, die schoenen moeten aan eisen voldoen, die wil jij niet nadoen
Daarnaast geld, zoals voor elke schoen, dat je ze goed moet onderhouden.
Wat ik wel tricky vindt is met deze schoenen rijden in gewone beugels. Ik heb het deze zomer in Engeland gedaan, maar ik was daar toch niet zo gelukkig mee. Het is dat ik de paarden daar goed vertrouw, anders had ik er toch nog twee keer over nagedacht. Vandaar ook mijn korfbeugels.

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:50

ik rijd met jodpuhrs en chaps of met Laarzen..maar eerst reed ik wel altijd met sportschoenen en Chaps..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:06

ik rijd meestal met laarzen of met chaps maar het komt wel eens voor dat ik met sportschoenen rijd, omdat ik die dag naar de manege ga, en dan denk dat ik niet ga rijden, en dan ga ik opeens wel rijden

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:26

ik rij sosm met gympen maar vind het niet echt lekker rijden dus dan maar me laarzen aan zit steviger