Paard schopt als...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 14:16

Marliesje"]
Je moet de staart dan strak vasthouden, om te slaan moet ze eerst haar hoef optillen, dat kun je aan de staart heel goed voelen. Probeer het maar eens bij een ander paard, hou de staart vast en naar de zijkant en laat iemand het paard naar achter of voren verzetten. Elke beweging kun je aan voelen komen in de staart.
[/quote]
Oke, dat weet ik dan nu ook weer, bedankt Lachen

[quote="Sjuimpje"]
Als de harde aanpak nodig is zou ik dit met 2 personen doen en zorgen dat het paard tussen 2 touwen vaststaat en zo dus niet kan draaien.
Zelf probeer je met veilige afstand een beschermer om te doen terwijl persoon 2 in de aanslag staat, op het moment dat ze haar been optilt moet persoon 2 haar gelijk een flinke slag met een zweep op haar reet geven.
Als je zelf moet gaan straffen ben je vaak te laat omdat je in een niet zo handige houding zit. Ze moet zich echt kapot schrikken.
Let wel op dat je beide veilig staat, want ze kunnen zo wel eens een rare sprong maken. (ik zelf ben voor zo'n paard wel eens op een zoldertje gaan zitten, kon hij mij niet raken en ik hem des te beter Extreme duivel )
[/quote]

Hoe bedoel je tussen twee touwen staat..met het hoofd of touwen om haar buik binden ofzo.. Verward

[quote="Margreet schreef:
En als je het andere achterbeen optilt ipv een voorbeen?
Paarden kunnen soms verbazend goed op 1 voor- en 1 achterbeen staan... Scheve mond

Je kunt een achterbeen ook goed optillen mbv een touw. Dat sla je een keer om het been heen, zodat ja een soort lus om het been heen hebt. Niet knopen! De 2 uiteinden hou je in je hand en dan laat je het touw omlaag zakken tot het over de kogel in de kootholte ligt, dan kun je het been optillen en zelf wat meer uit de buurt blijven. Als dat lukt, dan ben je al een eind op weg om een beschermer om te kunnen doen.

Weet je trouwens zeker dat het echt slaan uit rottigheid is en niet een soort krampreactie? Die van mij slaat vaak 1 keer uit als hij iets aan z'n achterbenen voelt, een soort uitrekken meer, gaat ook minder vlug dan echt slaan (al wil je het niet tegen je aan krijgen!), en daarna is het over en kan ik er alles mee doen. Ik doe er verder dus ook niks tegen.

Geeft ze wel netjes voetjes met uitkrabben? Heeft ze dan ook 1 been dat lastiger is omdat ze het hoger optilt of juist veel zwaarder is?

Het slaan denk ik meer uit rottigheid ofzo, want met hoeven uitkrabben doet ze helemaal niks, misschien toch dat ze die klittenband eng vind, maar bij de voorbenen is het geen probleem.. Scheve mond

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 23:07

sjuimpje?
hoe bedoelde je dat nou... Verward
of ben je er niet meer Boos! Tong uitsteken

[hé, kijk mijn berichten aantal:112 help.. Scheve mond Tong uitsteken]

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:15

Aan twee kanten vast is meestal aan beide kanten van het hoofd 1 touw..Lachen

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 01:03

Zo staan ze altijd al in de poetsplaatsen....dus denk niet dat het daar aan ligt..

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 01:05

Dat bedoelt Sjuimpje denk ik niet, volgens mij bedoelt ze dat als je haar tip gaat uitvoeren je meot zorgen dat ze zo vast staat, zij kan immers ook niet weten hoe je ahar normaal vast zet Verward

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 01:11

Oke Tong uitsteken
neej dat dacht ik al dat ze dat niet wist,maak niets uit hoor Knipoog

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:06

Mijn merrie trapte ook naar de beschermers voor haar achterbenen, maar die had een duidelijke reden => Ze had hardnekkige en pijnlijke mok gehad tijdlang, en was nog steeds wat angstig (en/of gevoelig) aan haar achterbenen. Ik ging gewoon net zo lang door die dingen om te doen, tot ze omzaten. Ze trapte gelukkig ook nooit iets naar de zijkant, maar enkel recht naar achteren, waardoor ik niet zo snel zelf zou worden geraakt.

Is er bij jou paard ook niet zo'n sorot reden? In het verleden iets aan haar beneng ehad, en nog steeds bang is voor pijn, of druk??

Uiteindelijk is het bij Genderose wel eruit gegaan, en bleef ze heel netjes rustig met haar achterbenen, toen ze eenmaal doorhad dat het niet pijn deed, of vervelend was meer Lachen

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 17:59

Nee, ik heb de benen gecontroleerd, maar niks gevonden. Met de borstel poetsen vind ze trouwens helemaal niet erg Scheve mond Maar owee als ik er met de handen of peesbeschermer kom...