Elke avond les op pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:50

Als ik het goed begrijp, neemt een instructrice van buitenaf 5 dagen in de bak jullie bak ingebruik??

Moet ze lekker een eigen accomodatie kopen/huren. Belachelijk dat een derde geld verdient aan een pensionstal terwijl anderen degene die betalen er last van hebben!

Bij ons is het ook een tijdje bar geweest met lesklanten van buitenaf, wij hebben nu de zaterdagmorgen voor privelessen (en dan heb je de bak alleen) en daarbuiten heb je mooi pech gehad!

Ik zou er ook zeker vandoor gaan als ik jou was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:53

De instructrice staat met een paar paarden die zij traint voor anderen bij ons op stal en zij heeft die hele groep meegenomen van die andere manege naar hier. Maar zij laat klanten van buitenaf met een trailer naar ons toe komen om te lessen in onze binnenbak.
Ooit zijn er afspraken gemaakt toen ik hier net stond dat er helemaal NIEMAND van buitenaf in de bak kon komen rijden. Dan was er altijd plek voor de pensionklanten. Maar kennelijk is die regel ineens weer veranderd.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:47

Ik heb verder niets nuttigs te melden, maar het lijkt mij zwaar irritant. Ik zou me denk ik ook niet kunnen gedragen tijdens het rijden Extreme duivel . Spontaan een onbestuurbare racende Fjord hebben enzo Haha! . Als de afspraken vergeten worden kun jij dan ook niet iets vergeten ofzo. Of tegen de eigenaar het zeggen en voorstellen om dan je stalgeld dan een keer met 50 euro te verlagen (als hij zich niet aan de afspraken houd). En ik vraag me af waarom zij alleen 's avonds les kan geven overdag zijn er ook zat mensen die kunnen bijv omdat ze parttime werken ofzo. En zij kan altijd want ik begrijp dat ze geen andere baan heeft.
Ik zie nu je onderschrift dat je op zoek bent naar andere stalling. Kan ik me heel goed voorstellen. Succes met je zoektocht.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:49

ik had er natuurlijk al wat over gehoord tijdens ons buitenritje, maar wat ik niet begrijp is dat die instructrice gewoon een pensionklant is maar wel de bak mag 'opeisen' om les te geven

waar ik heb gestaan(wouters in bladel OK dan! beste en rustigste pensionstal die ik ken) mocht dat dus echt niet! de staleigenaar geeft zelf wel les, maar doet dat verspreid over een paar avonden en over de zaterdag, ik les er nu nogsteeds en dan is in princi[e niemand anders in de bak, behalve bij slecht weer, maar omdat daar ook meesta maar 10-15 pesnionklanten staan is het er sowieos nooit te druk
bij jullie op stal staan dus een stuk of 20 pensionklanten, iedereen komt 's avonds, iig de meeste mensen denk ik, en tijdens die drukke uren gaat zij les geven, niet alleen aan pensionklaten(dat had ik nog wel logisch gevonden) maar ook aan mensen van buitenaf, daar heeft de staleigenaar toch niets aan? behalve dat zijn pensionklanten er last van hebben en dus niet tevreden zijn

ik snap dus niet dat er mensen van buitenaf mogen lessen, kijk als de eigenaar zelf les gaf, of die vrouw geeft aan pensionklanten les dan snapte ik het nog wel
maar zoals het nu in elkaar zit

je moet die vrouw eens zeggen dat ze joost smit vraagt of ze niet zijn stal kan overnemen(staat te koop Knipoog ) dan kan ze daar lekker dr gang gaan, zonder dat jullie er last van hebben!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:03

Ik vind het te belachelijk voor woorden. Zeker als het om meerdere dagen / avonden per week gaat.

Ten eerste betaal jij (al dan niet inclusief in je stalgeld) voor het gebruik van de bak.
Er even vanuit gaande dat je een afspraak hebt gemaakt over het stalgeld, voordat deze situatie zich voordeed....
In principe krijg je een beperking van de faciliteiten door de maag gesplitst.

Ik zou gewoon met de staleigenaar praten, kijken met wat voor een oplossing die komt? Gewoon uitleggen dat jij beperkt wordt in de afgesproken faciliteiten....

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:08

Ik zou het zelf ook heel vervelend vinden als je ineens elke avond rekening moet houden met lessen. Kijk een keer een prive les ofzo is helemaal niet erg, maar als het een les is met meerdere mensen en dat elke avond, nee niet echt prettig.
Ik zou dan denk ik toch echt met de staleigenaar gaan praten als ik jou was, want dit heeft meer weg van een manege dan van een pensionstal

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:18

Wat een rotsituatie! Lijkt me inderdaad niet echt fijn... Ik dacht eigenlijk dat het niet eens mocht. Er staat stalling in jullie bestemmingsplan (neem ik aan) en dan mag dat niet tellen als basisplaats voor lessen.

Iemand die ik ken heeft sinds kort een eigen pensionstal en daar mag geen les gegeven worden, tenzij iemand een instructeur van buiten laat komen. Als het merendeel les heeft van een vaste persoon wordt het een manege en dat heeft een ander bestemmingsplan nodig...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:34

Bij ons op stal is het eigenlijk van oktober tot april hetzelfde verhaal, maar ik wist het van te voren. In jouw geval zou ik het dus echt niet pikken!

Voor mij is het nog wel te doen. Ik rijd maar 4x per week, waarvan 2x doordeweeks. 1x heb ik zelf les en de andere keer red ik het net om voor 18.00 klaar te zijn met rijden.
Maar in de winter kan ik niet zomaar spontaan een keer rijden, want dat lukt dus niet.

Verder kan ik nog uitwijken naar een buitenbak en die mogelijkheid heb je dan niet eens. Je betaald nu wel voor een binnenbak, maar je hebt er niets aan.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:38

ik vind het ook echt niet normaal, daar gaat je geld dan.
ik vind het eigenlijk gewoon weg associaal wat ze doet, ze houdt maar weinig rekening met jullie, eigenlijk zouden jullie gewoon eens met zijn 6en tegelijk door haar lessen heen moeten gaan rijden en dan eens gigantisch in de weg gaan rijden.

het is misschien een beetje een harde manier maar zo laat je haar wel zien dat dat niet prettig gaat werken.

maar ja als het echt niet meer gaat zou ik gewoon opstappen. dit is niet normaal.

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:48

Ik vind het echt niet normaal wat hier gebeurd, zo kan je idd. beter op een manege gaan staan. Ik zou gewoon even polsen bij de rest van de pensionklanten en kijken wie er nog meer oneens is en dan naar de eigenaar stappen.

Veel mensen werken toch ook overdag, hoe moeten die nou in vredesnaam hun paard 's avonds rijden??? Laat haar dan maar lekker 's morgens gaan lesgeven of iets dergelijks.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:10

en hoe zit het met zaken als mondelinge overeenkomst. Zover ik weet mag een pensionhouder daar niks aan veranderen zonder toestemming van zijn pensionklanten??

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:22

Nou, als er met de staleigenaar niet te praten/onderhandelen valt, dan zou ik daar echt wegwezen! Jijkomt voor je plezier naar je paard toe, het is je hobby, daar moet je niet met tegenzin heen gaan.
Als het ineens veranderd is, zonder overleg, dan vind ik dat geen stijl!
Bij ons kun je 's avonds ook maar beperkt rijden (hoewel er m.n. in de winter 's avonds wel bepaalde uren vrij gehouden worden om vrij te rijden voor de pensionklanten) maar goed, Duvel staat dan ook op een (drukke) manege, dus dat weet je. Ik rijd ook eigenlijk nooit 's aovnds, ik heb altijd wel ergens een gaatje overdag om op mijn dagen te rijden.
Maar dan nog, dit is van begin af aan zo geweest. Maar bij jou was het niet, en zonder dat er voor jullie iets postitiefs tegenover staat (stalgeld vermindering oid) krijg je ineens dit hele gezeik over je heen.
Ik zou dat dus niet pikken en op zoek gaan naar een andere stal.
maar ik begrijp uit je reacties en je onderschrift dat je dat ook al aan het doen bent.
Succes!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:37

Hoe kan iemand dit uberhaubt bedenken?!

Wij hebben een binnen en een buitenbak, waarin je niet mag longeren of losgooien. Daar tegenover staat wel weer een longeercircel, waarin dat wel kan.

Ook worden er privelessen gegeven, maar nooit op vaste dagen of tijden. Er hangt een groot bord, waar je op kunt schrijven waneer je les hebt. Dit moet min een week van te voren zodat iedereen de tijd heeft om het te lezen. Je hebt de bak dan voor jezelf.

Maar meestal is dat s'ochtends of s'avonds na 9 uur.
Zelf wacht ik ook altijd met rijden tot de bak leeg is.

Nee, dit is ronduit belachelijk. Ik hoop dat je snel een andere stal vind. En stiekem ook wel dat als jullie weg zijn, mevrouw instructrice ook ineens weer verdwijnt, zodat hij niemand over houdt...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:41

of je moet elke keer dat dat mens lessen gaat geven "gezellig"met 2 of 3 anderen hindernissen gaan springen tijdens de les. Kunnen die mensen helemaal niets, want met een stuk of 3 hindernissen snij je alles af. (officieel niet, maar nu natuurlijk wel!)

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:44

haha ik weet hier precies over wie t gaat! ben blij dat ze hier weg is! ik zou zeker met de eigenaar gaan praten, voordat je het weet denkt ze dat die hele stal daar van haar is!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:16

Vippie schreef:
persoonlijk vindt ik het behoorlijk asociaal dat madam ff de hele avond volpland, ze heeft rekening te houden met de mensen die er al staan/stonden en die geen les willen of geen western rijden.
Prima dat het haar broodwinning is maar dan had ze een eigen toko moeten beginnen en niet met dr lesklanten op een pensionstal moeten gaan staan.
pensioneigenaar ziet natuurlijk een lekker gevulde portomonai dus die zal niet zo snel tegenspreken vrees ik...
Moeilijk geval, maar zou zeker uitkijken naar wat anders voor de gemoederen te hoog op gaan lopen.

Ik vind dit echt een overduidelijk Viv reactie Haha! Haha!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:23

Tessya schreef:
Ik sta met mijn paarden al ruim een jaar op een super pensionstal. Nou zijn er vorige week ineens 15 pensionklanten met paarden bij gekomen. Heel gezellig.
Maar nou komt het probleem: het is een instructrice met een hele groep mensen die allemaal les hebben van haar. Verder is het haar hele broodwinning om les te geven en paarden te trainen van andere mensen. Maar nu heeft ze bedacht dat ze elke avond van ongeveer 18-22 uur lessen wil inplannen! (Ook voor mensen van buitenaf). Dat betekend dus dat ik nooit meer relaxed zou kunnen rijden of een sprongetje kan maken. Die hele groep zijn westernruiters (begrijp me goed: ik heb helemaal niks tegen westernruiters!!!!), waaraan je niet kan zien of ze hard/zacht/links/rechts gaan of een stop/sliding of spin gaan maken. Mijn paarden zijn inmiddels al redelijk over de flos met rijden. Ik kan en mag er gewoon tussendoor rijden, maar iemand die les heeft heeft wel voorrang vind ik, dus je rijdt toch anders dan wanneer er geen lessen zijn.
Helaas hebben we ook alleen maar een binnenbak, dus ik kan ook niet eens lekker in de buitenbak gaan rijden als het druk is. En elke dag het bos in daar wordt mijn paard ook niet wedstrijdklaar van.
(Helaas is dit niet de enige ergernis, maar anders wordt het verhaal zo lang).

Ik vraag me nu af wat er voor voordeel is aan het staan op een pensionstal boven een manege als er toch elke avond lessen zijn Verward .

Mijn vraag is nu: wat zouden jullie doen? Toch eens gaan kijken naar een andere stal of me aanpassen aan deze mansen en me eigenlijk toch blijven ergeren? Eigenlijk wil ik hier helemaal niet weg. Mijn paarden staan er super, elke dag op de wei, goede verzorging.
We hebben gister al met de eigenaar en die instructrice overleg gehad, maar eigenlijk komen we er zo niet uit.
En wie staat er op een pansionstal waar er ook elke avond de hele avond en op zaterdags lessen zijn? En wat vind je daar dan van?

Ik zou zeggen ga naar de pensionhouder dit is eigenlijk ook fraude van die vrouw omdat ze geen accomodatie heeft en die van een ander gebuikt voor haar klanten! Ook omdat jullie als pensionhouders evenveel recht hebben en aangezien er maar 1 bak is vind ik dat ze dat niet mag maken weet de pensionhouder ervan?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:36

volkomen mee eens !

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:14

Ben benieuwd hoe de gesprekken nu zijn verlopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:25

In de gesprekken die er zijn geweest bleef ze gewoon volhouden dat zij les gaat geven. Na 1,5 uur waren we nog geen steek verder.
Inmiddels heeft ze al een heel schema opgesteld wanneer ze allemaal lessen geeft. Inmiddels dus ook overdags al een hoop lessen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:26

Dan zou ik ineens de helft minder stalgeld gaan betalen, en dan toch maar heel snel weggaan daar... Het is gewoon een takkewijf!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:46

Minder stalgeld gaan betalen lijkt me idd de meest effectieve methode. Misschien is dit een interessant probleem om eens voor te leggen aan de rijdende rechter?! Op de korte termijn heb je hier natuurlijk niets aan, maar dan doe je tenminste IETS.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:17

Tessya schreef:
In de gesprekken die er zijn geweest bleef ze gewoon volhouden dat zij les gaat geven. Na 1,5 uur waren we nog geen steek verder.
Inmiddels heeft ze al een heel schema opgesteld wanneer ze allemaal lessen geeft. Inmiddels dus ook overdags al een hoop lessen.

Verward zij runt dus nu een "manege" zeg maar voor privelessen en betaalt geen cent extra voor het vrijwel continue gebruik van de binnenbak voor mensen die daar niet op stal staan?
Of vraagt de staleigenaar aan haar huur voor het gebruik van de bak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:34

Ze betaald geen cent extra aan de pensionhouder. In theorie is zij een "gewone" pensionklant. Maar ze maakt er nu gewoon gebruik (lees: misbruik) van dat de pensionhouder er niks tegen doet dat zij dus in principe daar een gratis accomodatie heeft voor haar eigen bedrijfje en werkzaamheden. De mensen die van buitenaf komen lessen betalen aan de stalhouder wel 7 euro bakhuur. Maar dat is apart van het bedrag dat mensen die instructrice betalen voor de les.

Minder stalgeld gaan betalen lijkt me idd de meest effectieve methode. Misschien is dit een interessant probleem om eens voor te leggen aan de rijdende rechter?! Op de korte termijn heb je hier natuurlijk niets aan, maar dan doe je tenminste IETS.

Tja, ik vrees dat ik geen poot heb om op te staan. Ik ben "maar" een pensionklant, anders moet ik maar opstappen als het me niet bevalt.
Dit ben ik dus ook van plan, maar het vinden van een goede stal is nog een groot probleem heb ik gemerkt (of ik betaal me blauw aan stalgeld of het is erg ver weg).

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:52

Jij hebt toch het meest recht op die bak, jij betaald er voor!

Maar, als je weet dat ze dna en dna rijden, kan je toch ook daravoor of daarna ???