HELP!! wat zou je met dit paard doen (dun)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:19

Winette schreef:
hey doos weet je wat het met vlam is, ze heeft een gigantische snelle vertering en neemt niet snel genoeg de benodigde voedinsstoffen op. vlammite ziet er naar mijn idee (de laatste keer dat ik haar zag) kern gezond uit. dit is gewoon een kwetsbaar paardje die veel onderhouds voer nodig heeft. bij elke weers verandering, voedings verandering enz wordt ze dun geloof ik dus ik DENK dat ze gewoon een super snelle vertering heeft want op de manier hoe jij haar voert komt ze niets tekort.

Als dat idd zo is, zou het kunnen betekenen, dat er met haar stofwisseling iets niet helemaal spoort. Toch eens navragen bij je DA.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 13:21

ja laat er zeker even een veearts bij komen. Ja want idd haar voer is natuurlijk nu wat veranderd en ze is dun. In de wei ziet ze er altijd goed uit. maar zodra ze ander voer krijgt is ze gelijk mager aan het worden. Ze heeft trouwens een jaar lang op kuil gestaan (stond toen op de manege) maar daar werd ze ook niet veel dikker van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:25

Is al eerder geopperd, maar bloed en mestonderzoek is hier zeker op zijn plaats.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:36

Alikesflame"]
ja dat had ze eerst ook. Had een paar dagen de deken niet afgehad omdat ik zelf ziek was. en toen was ik wee wat beter en trok de deken af, had gelijk de VA gebeld. En toen bleek dat ze wat aan de lever had. Maar ze staat nu 2 dagen in het land en de flanken zijn weer normaal en geen ingetrokken buik. heel raar.
[/quote]

Als paarden vaak hun buik optrekken, dan is daar toch iets niet goed. Ze kan ook elke keer een lichte vorm van koliek hebben.

[quote="Alikesflame schreef:
ja laat er zeker even een veearts bij komen. Ja want idd haar voer is natuurlijk nu wat veranderd en ze is dun. In de wei ziet ze er altijd goed uit. maar zodra ze ander voer krijgt is ze gelijk mager aan het worden. Ze heeft trouwens een jaar lang op kuil gestaan (stond toen op de manege) maar daar werd ze ook niet veel dikker van.

Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel kuil ze op die manege gaven? Vaak zijn ze daar niet zo gul in.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 15:00

haahaa ik voerde daar kuil. dus reken maar dat ze genoeg kreeg ze kreeg zeker 2 keer per dag Extra kuil. Dit is de 2e keer dus dat ze de buik ingetrokken had. maar zal het aan de VA vragen. wnt misschien is er wat mis met haar darmen of zo??

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:15

Hoe vaak kreeg ze daar dan kuil en hoeveel per portie?
Het kan idd dat ze last heeft van haar darmen. Hoe ziet haar mest er eigenlijk uit?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 16:52

zowiezo 2 keer per dag een 3/4 plak van zo'n grote baal. en als het een dunne plak was kreeg ze een hele. Gewone normale mest is de zomer groen en in de winter bruin.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:46

ik zou ook eerst even naar het bloed en de mest laten kijken en onderzoeken. daar kunnen ze meestal een hoop aan zien.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:16

Ik kreeg laatst ook iets te horen:
er bestaan paarden die niet tegen gluten kunnen, zoals bij mensen