wat betalen jullie voor de opfok???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:44

WWWiske schreef:
ik heb nog nooit een wormenkuur onder de 10 euro ontdekt Verward en pavo kost natuurlijk 2 x teveel omdat ze Anky en Edward moeten betalen die zoveel reclame maken en dat moet natuurlijk betaald worden maar goed, hier verkopen ze niets anders dan Pavo.

Volgens mij is west-brabant echt niet zo'n achtergebleven gebied dat ze daar alleen maar PAVO verkopen. Er moet wel ergens een bedrijf zijn dat ook andere merken verkoopt. Hier in de omgeving van Apeldoorn kan ik bij verschillende zaken aan alle soorten voer komen die er te koop zijn.. PAVO, Havens, Hyppo, Subli, ect... Subli hebben ze zowieso bij de Boerenbond/Welkoop en die zit daar ongetwijfeld ook wel ergens in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:49

Ik betaal in de zomer 50 euro per maand en in de winter 90 euro per maand. Maar ze staan bij de ouders van vrienden van mij. De hele dag worden ze in de gaten gehouden en deze man doet geen opfok voor zijn beroep.

Ik ken maar weinig adressen waar ze zo super erbij staan. De jaarling ziet er echt geweldig uit!

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:00

ceasario schreef:
Ik zei het al de inkoop is de winst Haha!

Maar je kan niet met Ivomec blijven ontwormen en de meeste pastas zijn maar 3 weken actief, vermits de incubatietijd van veel wormen net 3 weken is, zijn die pastas niet veilig genoeg. Je weet ook dat goed ontwormen belangrijk is voor de ontwikkeling van een jong paard. Daarom laten wij inspuiten met een produkt dat 3 maanden werkt en doen dat alle 3 maanden waardoor ze het ganse jaar door gedekt zijn tegen wormen. Niet onbelangrijk als je een bestand hebt van paarden waar regelmatig iets aan veranderd. Dit is dat ook iets duurder en kost €1.5 per 50kg lichaamsgewicht. Het mag wel pas gebruikt worden vanaf jaarling en wordt dan ook nog eens, naarmate ze ouder worden, overgedoseerd.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:18

Je kunt ontwormen ook overdrijven.
Hoe meer je ontwormt hoe lager de resistentie.
Zodat op een gegeven moment geen een middel meer werkt.

Wormenvrij in een dier is ook niet gezond.

Geef de mens maar eens wat ivomec, zie wat er dan uit komt, schrik je je dood.

En toch wordt de mens niet elke 3 weken ontwormd.

Ook voor het wormmiddel verhaal telt weer de Fabrikantenadvies.

In middels zijn de prijzen van wormmiddelen met ivomectine door dat octrooien bij Pfeizer zijn verlopen terug gebracht onder andere merken tot 5 Euro.
Het zakvullen is ten einde.

En nu maakt men een nieuw opgeklopt verhaal van het werkt niet lang etc. Het lijken wel veevoeder verkopers. Ach gut

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:18

toscana schreef:
Volgens mij is west-brabant echt niet zo'n achtergebleven gebied dat ze daar alleen maar PAVO verkopen. .

ha,ha, vast niet, alleen dan moet ik het met de auto gaan halen, degene die pavo verkoopt brengt het keurig thuis( zonder extra kosten daarvoor)
en zoveel veulenbrok krijgt die ene jaarling van mij nu ook weer niet dus de 2-3 euro die ik per zak per maand zou besparen ben ik wel weer kwijt om met de auto verderop een ander merk te kopen, vandaar Pavo, maar ik geloof inderdaad niet dat het spulletje beter is dan andere opfokbrokken hoor, het is meer gemakszucht Knipoog als je veel jaarlingen in opfok hebt dan scheelt het natuurlijk wel enorm en dan wordt het een ander verhaal, denk ik.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:33

ceasario schreef:
Ook voor het wormmiddel verhaal telt weer de Fabrikantenadvies.

In middels zijn de prijzen van wormmiddelen met ivomectine door dat octrooien bij Pfeizer zijn verlopen terug gebracht onder andere merken tot 5 Euro.
Het zakvullen is ten einde.

En nu maakt men een nieuw opgeklopt verhaal van het werkt niet lang etc. Het lijken wel veevoeder verkopers. Ach gut

Laatste nieuws:

Wormmiddelen mogen in de toekomst nog alleen maar door dierenartsen verkocht worden.

Waarom denk je dat dit is ? ( de lobbyisten die vertellen tegen die Ambtenaren (tipgeld?) dat het nooit goed kan zijn dat het langer door partikulieren verkocht wordt)

Het gevolg dat paarden nog maar weinig ontwormt zullen worden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:38

Ach, mijn DA is toch al de goedkoopste met wormenspuiten Haha!
Zeker als je contant afrekent, kan er heel wat met de prijs bij een grote hoeveelheid...

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:39

Nou denk je dat dat zal gebeuren hier in Nederland? in Nederland mag je zo een beetje alles "vrij" verkopen, zolang hasj ook vrij verkrijgbaar is zal een wormkuur dat toch ook wel blijven Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:42

WWWiske schreef:
Nou denk je dat dat zal gebeuren hier in Nederland? in Nederland mag je zo een beetje alles "vrij" verkopen, zolang hasj ook vrij verkrijgbaar is zal een wormkuur dat toch ook wel blijven Haha!

Ik denk ,Ik weet het zeker.
EU regelgeving. Kun je het elke keer in het paspoort laten zetten door een dierenarts.
Dus kon een ontworming wel eens 35 Euro gaan kosten. Haha!

Hebben we weer een insteek smoesje waarom opfok kosten hoog moeten zijn . De "klant"( de melkkoe) betaald wel ???

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:49

MarijeR schreef:
Ach, mijn DA is toch al de goedkoopste met wormenspuiten Haha!
Zeker als je contant afrekent, kan er heel wat met de prijs bij een grote hoeveelheid...

Ik zei het al.
De "winst" van een fokkerij wordt bepaald door de inkoop. Knipoog

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:07

ceasario, hoe vaak ontwormen jullie de jaarlingen dan? en waar mee en altijd hetzelfde goedje?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:09

WWWiske schreef:
Jeetje wat een super prijs betaal jij, OK dan! da's eigenljk voor niks want bekappen een zak pavo brokken, hooi en een wormenkuur kosten je al snel 30 euro per maand

Volgens mij staat Draumpje bij een speciale ijslander-opfok (helaas voor ons).

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 10:11

ja ik had ook wel interesse in de opfok van draumpje...

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:14

graciaxxx schreef:
en waar hebben jullie je paard dan allemaal in de opfok??? welke plaats zeg maar??? wat heb je er allemaal.... altijd alleen maarschuilstalletjes, komen de paarden in de hand... etc...????

Zomers dag en nacht in de wei. Weilanden met lint en houten omheining.
'S winters 's nachts binnen (2 aan 2 in 1 box), overdag in de wei. Koppels van max. 6 paarden. Pavo brok, + hooi. Smid en ontworming apart betalen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:35

graciaxxx schreef:
en waar hebben jullie je paard dan allemaal in de opfok??? welke plaats zeg maar??? wat heb je er allemaal.... altijd alleen maarschuilstalletjes, komen de paarden in de hand... etc...????

Paradepaardje:
Waar; Woerdense Verlaat (bij Nieuwkoop)
Wat heb je er: loopstallen, weidegang, paddocks
Van 1 mei tot 1 oktober staan ze dag en nacht op het land.
In de winter staan ze sowieso 's nachts in loopstallen. De veulens gaan van 's ochtends tot 's avonds rond voertijd naar buiten, de jaarlingen en twenters staan minimaal halve dagen buiten. Ze kunnen onbeperkt kuil eten en ze krijgen 's ochtends en 's avonds bix, in de zomer krijgen ze niks. Ze staan niet in supergrote groepen, maximaal 15 schat ik.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:09

Citaat:
Paardenopfokbedrijf Ebbers verzorgt de opfok van uw paard/pony zowel in zomer- als de wintermaanden. Het bedrijf is gelegen in de kop van noord Limburg in de plaats Ottersum. In de zomer staan de paarden dag en nacht in de wei en in de winter worden ze gestald in een loopstal en worden ze dagelijks in een ruime uitloop gelaten.

Voor ons haast in de achtertuin.
Merrieveulens thuis houden en hengstveulens een paar kilometer verderop.

http://www.paardenopfokbedrijf.nl

http://www.heerebeek.com/

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:28

Ik houd ze thuis.
In groepjes van 4 tot 6, van veulens t/m 3 jarigen.
Hele jaar door weidegang (24/7), in de winter kuilgras van eigen land en brok naar behoefte erbij.
2x per dag controle maar buiten verweiden, ontwormen en de smid komen ze niet in handen en wordt er niet mee getut.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:59

Mijn veulen statt voor 75 euro per maand all in.
In een weiland met 4 andere veulens en een oude ruin en schuilstal is aanwezig...
Dit bij de fokker van mijn paardje in Alkmaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:46

ik sta idd bij een ijslanderopfok Haha!
maar voor gewone paarden zou het niet veel duurder hoeven zijn hoor

voordeel van het adres waar ik sta is de grond
die blijft swinters ook redelijk waardoor ze ook in de winter buiten blijven

dus strooisel etc word ook maar minimaal gebruikt
ik vind het persoonlijk ook veel fijner om mijn paard ook uin de winter op het land te hebben
dan kan hij nog steeds groeien rennen en doen en laten wat hij wil
wat nu eenmaal gewoon het beste is voor de groei en gestel

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:12

Ik betaal voor mijn veulen € 90,- in de winter en € 55,- in de zomer.
Dit is exclusief bekappen en ontwormen. In de zomer staan ze dag en nacht buiten in veilig omheinde weides. In de winter staan ze in ruime loopstallen en gaan ze iedere dag even de buitenbak in om te dollen.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 21:10

en waar staat jouw veulen cute???

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:18

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:23

ik betaal voor Wiz 45 euro voor wei in de zomer en wei met uitloopstal in de winter. Daar komt ongeveer 15 euro voer per maand bij. Wiz staat bij dezelfde stalling als B'elanna, maar die gaat 's nachts op stal en is dus duurder.

Er staat dan een groep van diverse leeftijden jong spul o.l.v. een ouder paard (nu een ruin, tot voor kort een fokmerrie die is verkocht).

Ik vind die gemengde groep qua leeftijd een voordeel, evenals de hele winter buiten kunnen staan. Bovendien kan ik hem dagelijks even bekijken als ik dat wil.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 07:12

Ik betaal voor de huidige opfok € 150,- per maand. Bloos!

Aankomende zaterdag gaat hij naar een andere opfok in. Hier zijn de kosten € 60,- per maand in de zomer en € 110,- in de winter.

Beiden zijn excl. hoefsmid, ontwormen en enten.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:15

het enige nadeel van veel opfokbedrijven vind ik dat 1 van de veulens/jaarlingen/twenters de baas is. terwijl zo'n jong dier de baas niet hoort te zijn. Mijn vriendin had dus een veulen die de baas was. en wat krijg je dan gewoon een verwend kreng die geen ontzag kent. Nu heeft ze hem weer bij de moeder staan met ander leeftijdsgenoten en ruinen en merries. nu gaat het veel beter en is ze niet zo bazig meer.