hoe laten jullie je paard er goed uitzien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:19

Danielle_1 schreef:
:D ook als ze een modderbad heeft genomen? Haha!

Ja, ook als ze een modderbad heeft genomen. Dit laat je dan opdrogen en als je paard goed in de vacht zit kan al het droge vuil er zo uitgeborsteld worden.
Ik ben nooit écht aan het boenen, gewoon met zo'n borstel die eruit ziet als een bezem (ben ff naam kwijt!) en dan vliegt het zand er meteen uit.

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:48

afspuiten, en op het allervieste plekje laten rollen Lachen
echt waar hoor, als ze droog zijn poets je het er zo af, of is het er al af door dat je pony al weer gerold heeft ofzo(als het droog is dan)
krijgen ze ook mooie witte beentjes van OK dan!
voor de rest doe ik niet zoveel.. rij toch geen wedstrijden, dus laat haar lekker zoals ze is (wel poetsen natuurlijk)
maar ze schijt altijd in haar staart Scheve mond ach nouja ik laat het maar zo.. ik kam haar staart alleen uit als ik een wedstrijd oid heb..
komen er ook niet zoveel haren uit

Athletic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:56

Als een paard gelukkig en gezond is zal hij dit ook uitstralen, maar dit is al gezegd en is vanzelfsprekend!

Als extra tip....

Dagelijks twee eetlepels zonnebloemolie (of nog beter, olijfolie van eerste koude persing) over het voer.
Hierdoor gaan ze nog meer glimmen en het is vooral ook heel goed voor de darmfunctie. Zeker ook aan te raden bij paarden die gevoelig zijn voor koliek.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:03

voor een keuring wassen en dan met een doekje spiritus kan je geloof ik doen ik doe het altijd met schapenwol en beetje onnebloemolie je kunt er ook dingen voor gaan bijvoeren... zie www.paardendrogist.nl

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 15:56

hhaa leuk dat jullie allemaal hebben gereageerd ik wilde ff weten wat jullie truukjes zijn om je paard er mooi uit te laten zien. maare ik heb dezelfde truukjes als jullie dus ik zal het wel goed doen:P

Reenarulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:13

Goed poetsen met een zachte borstel Haha! Verder goed voer, babydoekjes en maan- en staartspray Tong uitsteken

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:58

goed poetsen, de beentjes even afspuiten. voor de rest doe ik niet zoveel.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:18

Chestnut schreef:
Ik doe er niks aan, alleen Santos glanst wel Lachen .
Als je paard zich lekker voelt, goed voer krijgt en vaak genoeg geborsteld wordt glanst ie vanzelf wel !

idd! zo is het! (wel iets minder met wintervacht, maar in de zomer moet ik echt een zonnebril op naar de wei Cool )

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:22

Zorgen dat tie gelukkig is!!

Daarbij krijgt hij elke dag lijnzaadolie over zijn voer (en vit. E en Selenium)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:22

Bij die van mij komt het van binnen, gewoon lekker gevarieert voeren, goed in conditie houden en zorgen dat ie het naar z'n zin heeft Haha!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:36

Elke dag poetsen en regelmatig toilleteren. Maar zelfs als ze gerold heeft glimt ze nog Haha!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:41

heeel hard poetsen.. Tong uitsteken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:45

Goed voeren, gezond en tevreden houden Lachen

Genderose glom als ze glimmen kon. Ik borstelde haar vaak twee keer per dag heel lang, ze krjig zo nu en dan lijnzaad door haar slobber, ze kreeg elke dag een klein beetje zonnebloemolie door haar voer. Lachen

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:58

Voor een keuring wassen we ze met groene zeep en dan babyolie om een paard mooi te laten glanzen. Maar je kan ook een schapenvachtje gebruiken blinken ze iets minder maar dan heb je geen last van de olie die je ook weer moet weghalen na afloop. *LOL*

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:59

Wat ik ook doe (naast wat hierboven allemaal gezegt is) is zeewier gebruiken... een beetje om en om met lijnzaadolie.
Zeewier schijnt ook goed te zijn voor de pigmentatie, ik weet niet of je een vrij donker paard hebt maar volgens mij werkt dat inderdaad erg goed.