Is 300,- veel voor deze stalplaats?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 18:45

Ja maar Fsoudan, jij woont in Leiden, en daar is het allemaal best duur, tenminste in vergelijking met het gebied waar Tindra woont.
Tindra zou haar pony best goedkoper kunnen stallen denk ik, vooral als je bekijkt dat zij geen bak erbij heeft, en het stukje weiland en de stal zijn ook klein.
Dus in principe zou ze voor hetzelfde bedrag ergens anders veel meer kunnen krijgen.
Bij ons (tussen Arnhem en Doetinchem) zag ik laatst een advertentie van een pensionstal, daar kun je een paard voor 300,- stallen, voeren wordt gedaan voor je, met grote buitenbak, mooie poetsplaats, grote stal, incl. weidegang, hooi, stro en brokken. Uitmesten moet je zelf doen.
Dat vind ik niet eens zo duur, ik zit er zelfs over te denken dit te doen als ik een paard gevonden heb!
Maar ja, als je in de Randstad woont kun je dit soort bedragen wel vergeten. Wat dat betreft ben ik heel dankbaar dat ik hier woon...

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:03

Citaat:
Op 2001-11-15 17:45, schreef Tessa_N:
Als je er zoveel voor moet betalen, kun je beter 100 piek per maand meer uitgeven, zodat je bij een manege of pensionstal kan gaan staan, waar ze wel een groot weiland, buiten en binnenbak enz. hebben.
Das veel handiger *LOL*

Inderdaad. In dit geval vind ik 300 pieken een hoop geld voor een plek zonder "faciliteiten".

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:13

Ik vind het ook wel een beetje duur je hebt nix!!! Ik betaalde eerst 100,- voor stal ex. voer en nu 175 gedeeld door 2 want ik deel nu een grote stal. Shetten eten niet veel gelukkig dus ik vind het niet erg dat er geen voer bij zit. En vooral als jou ijslander ook weinig eet, dan zou je beter een prijs af kunnen spreken dat je hooi en brokken apart betaalt.

blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:49

ik vind het niet zo veel hoor, bij ons hebben we een buitenbak, en een klein binnenbakje, en verder nog een roundpen, wel nog wat paddocks om in los te gooien, maar dat moet altijd in overleg, moet er wel bij zeggen dat ze zomers smorgens er in worden gezet en je ze dan zelf weer eruit moet halen. Maar in de winter is dat een blubber zootje. Maar we hebben nu wel een goed gedreineerde bak. Maar daarvoor moet je ook fl.500 gulden betalen.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:18

Hallo allemaal,
Ik betaal voor mijn paard F.300,- per maand en daar zit alles bij in.
Voer,hooi,stro,weidegang,binnen en buitenbak.
Voor een pony dat zo weinig eet en dan F.300,- betalen waar geen bak bij zit vind ik gewoon veel te duur!!
Groetjes:Corina

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:20

Ik vind het best veel... Bij mijn pensionnetje is het veel groter en luxer en daar betaal je maar 150 (exc brokken hooi).

maar wel loopstalen en binnenstal..
Dus vergelijk maar?!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:32

Citaat:
Op 2001-11-13 21:31, schreef Yentl:
harstikke duur maar dat verschilt waar je zit in het land. hier sta je voor een pony voor 250 gulden voor brokken, hooi, stro, uitmesten, 2 binnenbakken,1 buitenbak, wei waar ie altijd in kan
(in de buurt, niet ik) ik zou ook even doorzoeken

Dit is zeker goedkoop!!!!!!!!
Jammer dat het niet in de buurt is Verdrietig Verdrietig

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:35

fsoudan, waar staan je pony's??
Misschien kan ik een xtje langskomen ofzo Haha! Haha!
Ik woon nl. in stompwijk, 5 km. van z'meer, en ik kom er elke dag.(in z'meer)