Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
RanouK schreef:Ik weeg wel 65 kg, en dat is veel te veel...
En ik doe ook wedstrijden, en in België mag je maar tot je 15 met pony's.
Serval schreef:Hoe kom je daar nou bij ????????? Een haflinger kan echt veel meer gewicht hebben. Je praat over mag je maar tot je 15de bij de pony's ? Tot welke leeftijd mag je dan met je pony bij de paarden starten ???????
xKatleentjex schreef:wat denk je zelf?
Jij wilt graag wedstrijden rijden, en dat kan je niet met je huidige pony's. Gevolg: jij niet gelukkig met je pony's, rijd maar omdat je moet rijden, paard niet gelukkig met jou.
Jij koopt een ander paard, een wedstrijdpaard. Klikt stukken beter tussen jullie twee. Jij hebt plezier en iets om voor te streven, namelijk wedstrijden, je hebt een paard dat het graag en goed doet.
Jouw pony's gaan naar een nieuwe eigenaar, gaan naar een baasje die gezellig wat recreatie rijdt, ze krijgen een goed tehuis en ze zijn supergelukkig daar.
maw vind ik het oneerlijker voor je pony's om ze te houden, terwijl je weet dat je liever een ander paard hebt, dan dat je ze verkoopt en aan iemand geeft die er wel graag meer rijdt. Als er geen 'vonk' meer tussen jou en de pony's is, heb imo de juiste keuze gemaakt
xKatleentjex schreef:nee? Dan hebben ze mij al die jaren iets anders wijsgemaakt. Ik heb het enkele jaren geleden eens gevraagd(lrv), en toen zeiden ze dat je met 12 bij de paarden mag starten, maar je mag tot je 18de pony's rijden, of is dat veranderd

.
Sosha schreef:Ben ik dus echt niet met je eens..... ze heeft het over een licht gebouwde haf van 1.40m, dan is ze toch heus te groot en te zwaar.