Pony's omruilen voor paard, is dat erg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:53

als je gelukkiger word met dat andere paard, en je pony's worden er ook beter van, gewoon doen!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:54

RanouK schreef:
Ik weeg wel 65 kg, en dat is veel te veel...
En ik doe ook wedstrijden, en in België mag je maar tot je 15 met pony's.

Hoe kom je daar nou bij ????????? Een haflinger kan echt veel meer gewicht hebben. Je praat over mag je maar tot je 15de bij de pony's ? Tot welke leeftijd mag je dan met je pony bij de paarden starten ???????

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:03

Serval schreef:
Hoe kom je daar nou bij ????????? Een haflinger kan echt veel meer gewicht hebben. Je praat over mag je maar tot je 15de bij de pony's ? Tot welke leeftijd mag je dan met je pony bij de paarden starten ???????

in België mag je normaal tot de je 18de op een pony Verward
ik weet wel niet als je met een pony tussen de paarden mag starten, ik heb er iig nooit eentje gezien.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:04

Ik zou het juist ONeerlijk vinden tegenover jezelf en je pony's als je ze zou houden!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:34

xKatleentjex schreef:
in België mag je normaal tot de je 18de op een pony Verward
ik weet wel niet als je met een pony tussen de paarden mag starten, ik heb er iig nooit eentje gezien.

Niet bij lrv.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:54

RanouK schreef:
Niet bij lrv.

nee? Dan hebben ze mij al die jaren iets anders wijsgemaakt. Ik heb het enkele jaren geleden eens gevraagd(lrv), en toen zeiden ze dat je met 12 bij de paarden mag starten, maar je mag tot je 18de pony's rijden, of is dat veranderd Verward

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:17

[quote= Mijn paard gaat iig nooit meer weg. Ook al zou dat voor mij betekenen dat ik niet meer kan rijden zolang als zij leeft.[/quote]

Idd, waar je aan begonnen bent moet je afmaken ook al betekent dat dat je bv geen wedstrijden meer kunt rijden of mss helemaal niet meer kunt rijden!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:08

xKatleentjex schreef:
wat denk je zelf?

Jij wilt graag wedstrijden rijden, en dat kan je niet met je huidige pony's. Gevolg: jij niet gelukkig met je pony's, rijd maar omdat je moet rijden, paard niet gelukkig met jou.

Jij koopt een ander paard, een wedstrijdpaard. Klikt stukken beter tussen jullie twee. Jij hebt plezier en iets om voor te streven, namelijk wedstrijden, je hebt een paard dat het graag en goed doet.
Jouw pony's gaan naar een nieuwe eigenaar, gaan naar een baasje die gezellig wat recreatie rijdt, ze krijgen een goed tehuis en ze zijn supergelukkig daar.

maw vind ik het oneerlijker voor je pony's om ze te houden, terwijl je weet dat je liever een ander paard hebt, dan dat je ze verkoopt en aan iemand geeft die er wel graag meer rijdt. Als er geen 'vonk' meer tussen jou en de pony's is, heb imo de juiste keuze gemaakt Lachen

helemaal mee eens niks meer aan toe te voegen. veel plezier met je nieuwe paard vast!! en trek je niks aan van anderen hoor. het is jouw beslissing.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:02

xKatleentjex schreef:
nee? Dan hebben ze mij al die jaren iets anders wijsgemaakt. Ik heb het enkele jaren geleden eens gevraagd(lrv), en toen zeiden ze dat je met 12 bij de paarden mag starten, maar je mag tot je 18de pony's rijden, of is dat veranderd Verward

Bij onze rijvereniging (Sint Pieters lrv Berlaar), word expliciet gezegt: in het jaar dat je 15 word overstappen naar paarden.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:40

Serval schreef:
Hoe kom je daar nou bij ????????? Een haflinger kan echt veel meer gewicht hebben.

Ben ik dus echt niet met je eens..... ze heeft het over een licht gebouwde haf van 1.40m, dan is ze toch heus te groot en te zwaar.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:36

dus dan zou ik na september bij jullie rijv (ranouk)
niet meer op een pony mogen ben toch blij dat ik hier woon kwa lengte kan ik een paard makelijk hebben maar voel mezelf beter en veiliger op een pony dan op zo'n reus in mijn ogen Haha!
en nog effe ontopic als je een goed nieuw huisje voor je pony's heb en hier zelf gelukkiger van word vind ik dat je het niet zo slecht besloten heb

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:53

Je mag gewoon tussen de paarden starten. Alleen is het lastiger om tegen ze op te rijden. Een KWPN-reus showt toch anders dan een pony (hangt ook wel een beetje van het ras af), hoewel ik ook een shetlander heeel netjes heb zien lopen Lachen.
Zelf ga ik nu terug van 1,68 naar een arabiertje van nog geen 1.50m (nog ff opmeten), grootte ongeveer D-pony denk ik. Zolang je allebei maar nog lol hebt toch? Maar als het jouw keus is om over te gaan naar een paard, blijf ik erbij dat de rest zich er niet mee moet bemoeien. Vrouwen he, dat blijft maar konkelen Lachen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:05

Sosha schreef:
Ben ik dus echt niet met je eens..... ze heeft het over een licht gebouwde haf van 1.40m, dan is ze toch heus te groot en te zwaar.

nou dan kan ik mijn fjordje ook wel verkopen. ik weeg 78 kg op een fjordje van 1.47.

mooi dat ie me makkelijk houdt. met zijn 2en zelfs ook nog

vind dat redelijk overdreven, luxe gebouwd ofniet, haflingers en fjorden zijn hardstikke sterk. voor het gezicht is het inderdaad een ander verhaal.

voor de topic starter, ik zou iemand kunnen zijn die je scheef aan zou kijken. mijn pony's zijn voor het leven bij mij. Maar ik ben ook van mening dat je plezier met ze moet blijven hebben, en als je dat niet meer had is het misshcien wel beter zo. Pony's happy, en jij happy. Zelf zou ike chter nooit de keuze maken. ik vind wedstrijden soms ook best leuk, maar mijn pony's gaan er niet voor weg.

(Mijn 2 pony's waa rik vroeger mee reed (flash en Sharon, flash is een shetlander van 15, staat al 15 jaa rbij ons, sinds 8 jaar met pensioen.)

Sharon is een kruising welshje van 11 jaar, staat al tien jaar bij ons, sinds een jaar of vijf met pensioen. Ze slijten hun leven bij mij, hebben liefdevolle verzorgsters, ik doe al het werk en mijn vader onderhoud ze.

Maar ik doe het met liefde, ze hebben me allebei een heel plezierige tijd gegeven.