dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MijnMullino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:25

Probeer eens een Kentaur, prijs ligt rond de €795. Kwaliteit is goed en 't zit geweldig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:28

De boom in de Pagony en de Rossner zadels is hetzelfde heb ik ooit een keer ergens gelezen. Alleen het leer is dus anders.
Ik heb zelf een tijdje op een pagony zadel gereden, vzh, en de boom brak toen het paard wat raar sprong. Dit mag natuurlijk niet gebeuren.
Maar verder ken ik mensen die zo'n pagony zadel al jaren hebben en het zadel blijft mooi. Zij hebben er geen problemen mee.
Zelf vind ik de sydney plus te dikke kussens hebben, het zadel lijkt te veel steun te geven. En daar hou ikdus niet van. Ik zou voor zo weinig mogelijk wrong gaan, vrij vlakke zit.Die plus variant lijkt mij zo op het paard te liggen dat je zelf geen contact meer met het paard hebt.

Ga dus in ieder geval passen voordat je een zadel koopt. Bij zadelmarkt loop je het risico op een scheef zadel (er zitten heus wel acceptabele zadels tussen hoor, maar ga niet klakkeloos kopen, je zit daar met de garantie en omruiltoestanden, de gemiddelde kwaliteit is vergelijkbaar met model 'start', ik ben er niet zo weg van, geen aanrader in het algemeen). Maar ik heb ook een keer een scheve Pagony en een scheve Rossner bij Divoza zien liggen (nieuwe zadels), en ik heb ook al een keer een enorm scheve Merovech (niet bij Divoza) in handen gehad. Let daar dus echt op. Dat het zadel past voor je paard en voor jezelf is belangrijker dan de prijs. Een A-merk gaat meestal wel langer mee,maar daar is de prijs ook naar.
Een zadel beoordelen vanaf een foto gaat nu eenmaal niet, wie weet lijkt het heel wat, maar ligt het zwaartepunt op je paard verkeerd.

Zelf vind ik JC, KenTaur en Chamberlain ook mooie zadels maken. Deze liggen qua prijs zo rond de 800 euro. Kijk daar dan ook eens na.

paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 15:04

dankje germie! ik heb er voorlopig nog geen geld voor dus het zal nog even moeten wachten en misschien ga ik ook wel voor een 2de hands want me zus heeft er 1 en die bevalt haar goed! dus ja waarom ook niet! maar voorlopig blijf k nog even met me oude zadeltje rijden, is trouwens een niet te duur zadel, met een onbekent merk en k rij er al zeker 5 jaar op!!!!! en rijd ook heerlijk maar toch wil ik denk k naar een dressuurzadel toe!