Stalling.. Hoe is dat bij jullie (geregeld)??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 07:48

stal : 3 bij 4 meter .,wordt elke dag gemest ,binnen gezet ,buiten gezet,2x per dag gevoert
2x hooi per dag hooi
zz bak aanwezig ,stapmolen en longeerbak voor 250 euro

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:33

!80 euro ( eigen box ) 285 euro(huurbox) met 2 binnenbanen 20x40 20x60 springtuin buitenbak longeerkraal losgooibak stapmolen solarium voor de stapmolen en solarium moet apart betaald worden.
3x perdag biks 1x per dag hooi zaagselboxen 2x daags hooi mesten doe je zelf worden dagelijks opgestrooid en 1x in de week mesten (vind ik minder) als de r uit de maand is mag je er op vrijdag een extra kruiwagen uithalen. Bij zaagselboxen mest je zelf naar eigen in zicht.
Al bij al een manege met veel faciliteiten redelijke uitrijmogelijkheden (polder) en voor in de randstad een redelijke prijs kwaliteitsverhouding.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:40

Wij betalen voor een kale stal 130 euries....Paarden worden gevoerd (moet zelf het voer kopen) en buiten-binnengezet (behalve in het weekend). Buitenboxen, buitenbak...
Stro en hooi moet je los bij hun kopen. Sommige komen dan rond de 160 uit (in de zomer) maar in de winter toch vaak over de 200 (meer op stal dus ze vervuilen het stro meer).
Misschien moet je de zoekfunctie eens gebruiken (als die het doet) er zijn al veel topics over geweest, misschien kom je ook wat tegen waar je wat aan hebt Knipoog

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:45

Wij staan in Castricum, aan de duinrand. Binnen en buitenboxen voor een prijs van € 160,-. Daar worden ze 6 dagen per week voor uitgemest en opgestrooid (zondag zelf doen). Er wordt echt veel stro gebruikt door de boer zelf, om klachten te voorkomen.
2 x per dag kuilgras (als je hooi wilt geven, dan moet je dat zelf kopen) en 2 x per dag brok wordt door hem gegeven. Hij zet ze elke dag 's morgens buiten en 's avonds weer binnen.
Veel land, buitenbak met verlichting, grote verlichte paddock en een tweede in aanbouw.
Hij verwacht wel dat je zelf je box een beetje opknapt eens per jaar, maar het materiaal wordt door hem vergoed.
's zomers op het land = € 80,- en kan van mei tot oktober.

Volgens mij zijn wij voordelig en goed uit.

Geen gezeik over water en kinderen of honden zijn altijd welkom, hij heeft er zelf ook een paar rondlopen en vindt het alleen maar leuk als er veel kinderen zijn.
Maar het is bij ons ook gezellig met een caravan als babbelbox en we organiseren wat evenementen op stal, allemaal voor de goede sfeer en iedereen er een beetje bij betrokken houden.
We hebben zelfs een website met mini forum *LOL*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:53

Morrie staat in het Gooi, bij een koeienboer.
Ik betaal in de zomer 100 euro voor alleen weidegang, in de winter 200 euro voor een box, overdag een blubberige paddock, 2 x brok en hooi of voordroog.
Omdat Morrie op vlasvezelstro staat, moet ik dat zelf kopen en aanleveren, het wordt wel uitgemest maar op de verkeerde manier, dus ik doe het liever zelf, dan gaat de bodem langer mee dan wanneer de boer er iedere dan met een greep in loopt te wroeten.

een noemenswaardige bak is er niet, wel uitrijmogelijkheden

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:20

ik sta op een pensionstalling en betaal E 140 in de winter en E 50 in de zomer.
in de zomer staan ze dag en nacht in het land, in de winter op stal. moet zelf mesten, er wordt gevoerd 3 keer per dag, zoveel hooi en zaagsel als ik nodig heb. brok moet ik zelf voor zorgen. we hebben binnenbak, buitenbak en veel land, niet echt uitrijmogelijkheden.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:31

Otje_Elliot schreef:
Als ik de prijzen zo bekijk heb ik toch het idee dat in de randstad stalling duurder is...

Ik betaal 105 euro voor een kale stal, hooi/stro zijn daar te koop, krachtvoer moeten we zelf aanschaffen. Zelf mesten, en de 4de voerbeurt doen we in toerbeurten met de overige pensiongasten, de eeste 3 voerbeurten wordt voor ons gedaan.
Verder is het nu nog een manege, maar per 1 okt. alleen nog een pensionstal met lesmogelijkheden, dus we hebben een binnenbak, grote buitenbak, gewone buitenbak die swinters als paddock wordt gebruikt, een longeercirkel, spoelplaats, veel land en binnen of buitenboxen.

Met een stal van 105 euro kan je het eigelijk door hooi/stro en voeding zelf zo duur maken als je wil.

Ben erg benieuwd waar jij staat. Klinkt in elk geval erg goed!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:33

Ik betaal 357 euro voor een stal met buitenluik. Er wordt voor me gemest, ze staan er erg goed bij en er wordt gevoerd. Verder wordt Tjalko elke werkdag in de stapmolen gezet. We hebben 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, 2 paddocks en een longeerring. Veel mogelijkheden, maar een stevige prijs dus!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:37

Citaat:
je hebt een baal stro per maand(kom je makkelijk mee rond)

Hoe groot is zo'n baal? Ik kom met een gewoon formaat echt maximaal 1 week rond.. Bij ons kost een gewone baal volgens mij nog geen 2 eurie..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:50

zéal wel een hele grote baal zijn, voor 35 euro...

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:12

hmm hoe herkenbaar is dit,, maar bij ons is het niet meer alleenmaar vergelijken, maar ook gewoon doen..
onze boer gaat nu wel eens stallen rond en vraagt overal de prijs. nu vind hij dat onze stalgoedkoop is, (niet beseffend dat de andere stallen binnenbak hebben een goede stapmolen, stalhulp enz.) en zit hij al echtheel lang te stangen op een hogere stallingsprijs. vet irritant.
hij vind ook dat we te veel zaagsel of stro gebruiken, hij zegt het niet alleen, maar hij haalt het er ook uit..
laatst: we hebben contractueel afgesproken dat ik 1 zaagselpak per week mag gebruiken, (hier kom ik net mee uit,gezien mijn pony nogal rondjes loopt in haar stal en dus alles doorelkaar husselt). vorige week had ik een halve baal erbij gedaan, want het had geregend en pepper (mn pony) had dus de hele dag binnen gestaan. (en ik loop nog 4 balen achter)
komt de boer, helemaal histerisch naar me toe vraagt of ik ff naar mn stal wil komen kijken..
heeft hij zowat al het zaagsel op een berg gelegd en nog maar een mini laagje (denk echt maar 2 cm) overgehouden. en hij zei dat dat voldoende was. ik zei dat dat niet zo was.
mijn pony stond toen is stal en hij wou het nog duidelijker laten zien, duwd hij mijn pony opzij, want zij stond vrolijk naar buiten te kijken, en geeft dr nog eens een mep na.
hier werd ik ZOOOO kwaad om.
later heeft hij wel zijn excuses aangeboden,maar ik vat toch niet waarom hij het zo hoog op laat lopen door (volgens hem) te veel gebruik van sto of zaagsel..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:15

Er wordt bij ons gevoerd, maar je moet wel je stal zelf bij houden. Stro mag je redelijk vrij pakken, zolang het maar niet zo is dat je alleen maar oortjes boven het stro uit ziet.
Er is een richtlijn van een half pak per paard per dag

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:49

Ik sta op een pensionstal en ik betaal 160 euro per maand (all in zeg maar) en daar krijg ik voor:

*3x per dag worden de paarden gevoerd
*Elke dag weidegang van 9.00 tot 17.00 uur (ook in de winter), wordt buitengezet door de pensionhoudster
*Gebruik van buitenbak
*Elke dag een uitgemeste box
* De dekens worden in de winter verwisseld, van binnendeken naar buitendeken, of zweetdeken.
*En zeer goede uitrijmogelijkheden op 2 minuten afstand!

Je ziet wij hoeven hier niets zelf te doen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:26

Ik betaal 115 Euro. Daarvoor krijgt mijn paard een mooie stal. Hij kan elke dag naar buiten, zo lang als ik wil. Er is een 20x 60 bak, met verlihting. Longeerbak. Hooi en stro mag ik netzo veel gerbuiken als ik wil. Biks regel ik zelf. We voeren op dezelfde tijden. Stal mest ik zelf uit, maar dat vin dik ook niet erg om te doen. Hoort erbij! Kortom, ik ben erg tevreden en het is niet duur.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:30

Ik ga per oktober met mijn paard ergens anders heen.
En daar betaal ik straks 170 € allin(behalve mesten)
Ze zetten ze buiten, voeren enz..

Er is solarium goede buitenbak met springmateriaal etc.
Spoelplaatst, en grote boxen met veel stro Haha!
Alleen het land is een beetje klein , maar ja opzich is dat voor mijn paard niet zo erg, want die heeft gigantisch veel aanleg om dik te worden.

Ik sta nu nog op stal , en daar betalen wij voor een kale box geloof ik 75 €
En daar komt alles nog overheen , dus de bak(waar we ergens anders heen moeten, kost ongeveer 25€ buiten, en binnen 50€ , voor een maand )
We hebben gratis vloerbedekking, en het voer komt er ook nog over heen.
Opzich staan we dan nog wel goedkoop, maar ik heb dan toch liever iets duurder waar je toch net even wat meer hebt
Laatst bijgewerkt door parouscha op 24-08-04 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:30

Ik sta op een pensionstal voor 340 euro. dit is dan wel voor een paard en een shet. 220 voor het paard en 110 voor shet.
- 2x per dag bix
- 3x per dag hooi of kuil
- elke dag buiten en binnen gezet. zoveel mogelijk op het land in de winter
vaak dan in de blubber of in de longeerbak.
- uitmesten wordt niet gedaan. laat je liggen of doe je zo als ik, zelf
- stallen worden elke dag door eigenaresse dik opgestrooid.
- 1x per week gaan worden stallen met shovel leeggehaald.
- ong. 20 min. van het bos.

kinderen mogen er komen, mits ze zich natuurlijk gedragen en niet de hele tijd lopen te bleren en heen en weer te rennen.

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:18

Heel erg bedankt voor de reactie`s tot nu toe.
Muiszje wat banketstaaf zo`n stalhouder. Bij ons gaat het er dan nog net niet zo aan toe. Maar soms wordt je wel eens gek van dat gezeur. Je komt op stal om ontspannen (na een hevige dag werken) je paard te doen... en dan heb je weer een hoop ellende (eigenlijk om niets). Het handige van zelf voer moeten kopen is dat het kan schelen in de kosten. Ik heb zelf ijslanders en een Fjord, die eten minder als de kwpn-er van de buren in volle training. Maar dat eeuwige gezuer over stro. Ik lees dat heel veel stallen zelf mesten is, en dat daar geen geteutel over stro is. We hebben al voorgesteld een kale boxprijs te betalen en dan de balen los te kopen, maar dat wilde hij niet. te veel werk met afrekenen en opschrijven. Er gaat nu zo`n twee kleine balen pw doorheen per paard. In een box van 3x3m. Valt dus reuze mee. Ik hoop dat dit topic nog even doorgaat. Ik zal alles op een rijtje zetten om zo duidelijk vergelijkingsmateriaal te hebben.

En met potstallen bedoeld hij 1x in de maand of zo uitmesten. Dan heeft de stal een goeie onderlaag waar de urine in wordt opgenomen en het paard ligt lekker warm in de winter. Leuk idee, maar bij onze stallen lukt dit niet. Dan kan je je einde van de maand een versuvius tillen aan de stal leeg te halen.. en als we dan MADEN vinden, heb je een stel gillende keukenmeiden op stal... getver!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:30

Ik sta (nu nog) op een stal waar een kale box 115 euro is.
Zelf mesten, bij toerbeurt binnen en buiten zetten, en zelf voeren.
Inclusief hooi, stro en voer kom ik op een heel wat hoger bedrag uit.
Mijn paard maakt haar box ongekend smerig, dus er gaat veel stro doorheen.
Dit rekenen we dus apart af, ieder betaalt voor wat hij gebruikt.
Kinderen komen er niet, muv een dochter van een vrouwtje met twee shetjes. Er staan 7 paarden en 7 (mini) shetjes. Allemaal van Volwassen mensen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:31

het systeem met een kale huur werkt juist super is mijn ervaring. Het is een kleine moeite om een dag van te voren een "bestellijst" in te vullen met wat je wil hebben de volgende dag. De stalhouder legt het neer en tekent op dezelfde lijst af dat je het gekregen hebt. (zelf wel meeschrijven met het aantal balen voor de zekerheid).
Ik heb op een stal gestaan waar ze dit deden en het werkte echt perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:46

Vanaf volgende week gaat mijn paard weer op stal en op die stal krijg je onbeperkt stro en kuilgras of hooi ter beschikking en er wordt uitgemest. Je mag verder gewoon zelf iedere dag uitmesten als je dat wil en er wordt in ieder geval dagelijks opgestrooid. Over water daar enzo is daar volgens mij geen regeling, dat mag je gewoon gebruiken. Ik betaal dan 305 euro per maand (Maar is wel een binnenbak enzo, dus daar moet ej ook nog rekening mee houden qua prijs). Er wordt 3 x op een dag bix gevoerd en 4 keer hooi als ik het goed heb.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:03

Ik betaal 177,50 per maand voor stalling, weidegang, onbeperkt kuil, onbeperkt brok (basisbrok), onbeperkt stro, all-weather 20x60 buitenbak, 20x40 losgooi/longeerbak en 2 afspuitplaatsen. De paarden worden 2x daags gevoerd en de rest mag je zelf bijvoeren naar behoefte. Die van mij krijgen min. 3x per dag kuil als ze 's winter binnen staan. Buiten zetten, binnen halen en mesten moeten we zelf doen.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:04

Wow...., ik lees hier even alle prijzen en mogelijkheden. Kzal even de mijne er aan toe voegen. Kdenk dat ik al bij al duur gestald sta...Ik betaal 100 euro per maand voor volgende dingen: stal, weide, hooi. Strooien en uitmesten moet ik zelf doen, dus zelf stro kopen. Mijn eten moet ik ook zelf kopen, maar wordt altijd gegeven door de eigenaars van de stalling. Paarden worden binnen en buitengezet. Alles is daar zeer verzorgd MAAR heb geen buiten- of binnenbak. Op een kwartiertje stappen heb ik wel een binnen en buitenbak(gratis ->mijn LRVclub en anders rijd ik als het droog genoeg is(anders rijd ik ze teveel kapot) op mijn voorste stukje wei.

Om wat geld uit te sparen qua strooisel heb ik rubberen matten liggen en daar moet je in de zomer eigenlijk niet op strooien. Kdenk dat ik (heb er twee paarden gestald,dus prijs maal twee, en mijn shet gratis) op een goeie 350 euro per maand kom.

Ik denk ook dat het systeem van een kale box met weide verhuren goed is. Je kan het dan zelf zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wil....

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:45

Ik denk er ook aan om van stal te veranderen.we betalen 115€ voor een kale box en je bent verplicht om op vlaslemen te staan(en ze daar tegen hoge prijs aan te kopen)je voer voor smorgens zet je klaar en gieten zij gewoon door het luikje,hier moet je ook voor betalen.Verder moet je zelf zorgen voor voeder,hooi en mesten.paarden dien je zelf buiten en binnen te zetten.de manege weides mag je enkel 's zomers gebruiken en ook maar max 1-2u per dag.Hier moet je ook nog eens 12.50€ voor betalen bovenop je stalgeld.Ik heb wel het geluk een weide te kunnen huren die niet van de manege zelf is,dus de mijne lopen s' winters ook buiten.
We hebben wel een goede accomodatie maar die ligt er nu al 2jaar lang barslecht bij.(2 grote binnenbakken,3buitenpistes,8weides,40tal ruime boxen,wasplaats,solarium en een pracht van een kantine...die al 2jaar gesloten is...)Het is echt jammer want vroeger was dit een pracht van een manege!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:49

Stal 3 x 3, veel licht en frisse lucht.
Elke dag van 9 tot 3/4 weidegang, het hele jaar door.
paarden krijgen paardenkuil en brokken, wat door de staleigenaar word gegeven
Er is een lichte binnenmanege, met daaraan vast een ruime kantine.
Er is een 20 x 60 buitenbak, maar deze is met slecht weer niet heel goed.
En er zijn binnen spuitplaatsen met warm water en zadelkamers met grote kasten.
Er is op een min of 5 stappen over geen drukke weg een groot bos.

De paarden worden voor je buiten gezet en binnengehaald.
Er word voor je gemest.
Voorheen stonden ze op krullen, nu al een tijd op stro ivm met de kosten.
Er word niet door pensionklanten gemest, dit om idd de kosten te drukken.
De paarden staan royaal in het stro, maar er word niks verkwist, wat je wel hebt bij sommige pensionklanten.

Dus alles word eigenlijk voor je gedaan, alleen rijden dat moet jezelf doen Tong uitsteken
En dat voor 210 per maand, dat is bijna voor niets Lachen

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:55

ik betaal 72 euro per maand, alleen voor een kale stal, daar komt dus nog stro, hooi/kuil en bix bij. Verder hebben we een buitenbak. (in zeer slechte conditie Haha! ). Voeren regelen we onderling, land bijhouden en de overige klusjes doen we ook zelf. We moeten zelf voor onze stro, hooi/kuil en bix leveringen zorgen.

Uitmesten moet je ook zelf doen.

Kortom een doe-het-zelf stal. Haha!