Eerste zadel...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 18:20

Citaat:
Maar weet jij wat een perfect passend zadel is?

Nee, daar heb ik dus totaal geen verstand van. Daarom ben ik ook zo onzeker over de zaak. Het liefste neem ik het paard mee, dat ze daar een zadel kunnen passen, maar ik heb geen vervoer voor Saffier.
Maar er zijn genoeg mensen die er wel verstand van hebben, ik hoop dat ik daarop kan vertrouwen. En dan laat ik het om de zoveel tijd (???) weer eens controleren.

Citaat:
Wij dus naar Van Rijs voor een ander zadel...

Ben je toen met je paard naar van Rijs gegaan?

Heel erg bedankt iederee, voor de hulp.
Meer tips zijn welkom... Lachen

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:40

Ik dacht ook dat ik op de mensen van stal kon vertrouwen.. maar het bleek toch niet goed te liggen. Ik ben met mn paard naar van rijs gereden ja, zodat we een zadel hadden wat precies goed lag. Als ik jou was zou ik die 30 euro voor een trailer lenen van je geld voor een zadel afhalen. Je krijgt er altijd nog wel 30 euro afgepraat als je een zadel koopt.
Als jij 1 keer met je paard naar van Rijs gaat en hij kijkt naar de rug van je paard, dan weet hij wat voor zadel daarop kan. Als hij dat zadel op dat moment niet tweedehands heeft dan kan ie je bellen als het weer binnen is. Je kan ook langs gaan en vragen wat voor zadel op je paard zn rug zou passen en dan zelf naar dat zadel zoeken op internet ofzo..
Van Rijs heeft trouwens wel (bijna) alleen maar tweedehands dressuur zadels en geen veelzijdigheid.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:43

wyko schreef:
Ik rijd dus alleen maar met kunststof zadels, dit al zeker 10 jaar lang.
Als ik rijd, dan maak ik een flinke buitenrit, minimaal 1,5 uur, in het weekend veel langer.
En ik heb echt nog steeds geen klachten over kunststof zadels.
Het ligt er ook aan hoe je met het zadel omgaat.
Als je er normaal mee omgaat etc, gaan ze erg lang mee.

we deden er normaal mee hoor Scheve mond gewoon net als andere zadels behandeld! dus et licht echt nie aan hoe wij met het zadel omgaan hoor! Tong uitsteken maja dat was voor ons dus 1x en nooit meer Haha!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 22:07

Okee, dan ga ik mijn pappie proberen over te halen mij met paard naar van rijs te rijden...
En natuurlijk eerst even doorsparen.