veulen bijt? Wat moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 13:17

Rashida, je uitlatingen en formuleringen van je uitlatingen zijn die van een klein kind...en je leeftijd in je profiel loopt niet helemaal synchroon met de uitlatingen die je doet. Vandaar dat sommige gebruikers van bokt daar hun vraagtekens bij zetten.

charon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:44

hoi hoi

ik had eerst een pony die ook zomaar beet het klinkt raar maar ik heb hem toen in het puntje van zijn oor terug gebeten hier was hij zo van onder de indruk dat hij nooit maar dan ook nooit meer heeft geprobeerd om nog een keer te bijten misschien dat dit ook bij je veulen helpt het is wel een goede zaak om het zo snel mogelijk af te leren anders zal hij het altijd blijven doen groetjes en suc6 ermee

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 22:44

dat knuffelen is altijd wel erg gezellig en dan doet ze niet opeens hap maar het was gister zo dat we met de veearts in een kring in de wei stonden en de paarden waren al los, ze kwam naar me toe lecht haar oren plat en gewoon hap, bijt. Daarna rende ze gelijk wel en ik kon haar alleen nog een tik tegen haar kontje geven. voor de rest gaat het met het schoppen wel beter maar ik zal haar eens een vlinke schop terug geven als ze bijt. als je haar op het hoofd slaat is er idd de kans dat ze kopschuw word. Natuurlijk zou ik haar het liefste in een "kudde" zetten maar dat kan nou eenmaal niet. Als ze gespeent word gaat ze in een opfoktgroep. en Mexx2 : dat knabbelen doet ze idd ook wel als ze in de stal staat. Tegen mamas teugels en mijn jas enzo. Maar das gewoon uit liefheid. Maar dit is echt bijten.

Zullen we trouwens niet allemaal zo vijandig op elkaar reageren? Word niet echt gezellig zo Lachen

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:47

Mijn veulentjes probeerden me ook wel eens te bijten meestal terwijl ik met m'n rug naar ze toe stond. Dan voelde ik ze al aankomen en als ze het waagden dan gaf ik een mep naar achteren zonder me om te draaien, werkte ook altijd goed.

En niet vergeten er iets bij te zeggen, heel hard nee of foei, meestal is dit dan na een paar keer al voldoende.

Mijn veulens staan lekker in de wei met een groep maar reken maar dat ze wel geknuffeld worden op z'n tijd! Ik word zelfs van top tot teen gepoetst door m'n veulen en jaarling, zonder dat daar een beetje aan te pas komt.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:03

Iedereen doet het anders dat blijkt maar weer, belangrijkste is wel dat je 'Timing' goed is, je moet handelen vanuit een reflex en niet eerst gaan nadenken over het 1 of andere dan ben je te laat.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van het straffen van een veulen dmv tikken of slaan op een leeftijd van 5 weken, wegduwen of hoofdje wegdraaien is vaak voldoende, er zijn natuurlijk veulens waarbij je op deze manier geen indruk maakt en je vervolgens in je mieter bijten, Probeer je eigen veulen goed in te schatten en ook al is het diertje pas 5 weken oud, een tipje van zn karakter is echt duidelijk zichtbaar, is jou veulen een gevoelig typje dan zou ik hem geen tik op zn knar geven, is ie wat brutaler dan kun je dit wel doen, hetzelfde met kinderen de ene hoef je maar bij de hand te pakken en te zeggen dat iets niet mag de ander moet je een draai om zn oren geven.

Het moet wel duidelijk blijven voor het veulen dat je hier niet van gedient bent en dat moet je natuurlijk laten merken!

kijk maar eens een binnen een kudde (het liefst wilde) hoe merries hun veulens corrigeren die krijgen ook niet ineens uit het niets een trap of harde knauw daar zijn al een paar signalen aan vooraf gegaan, bv wegdraaien, duwen of knauwtjes uitdelen.

Ik neem aan dat het veulen gewoon bij zn moeder in de wei loopt (of is het een flessen-veulen?)ga er eens een half uurtje naar staan kijken daar leer je meer van dan je denkt!