hoe mondhoeken 'sterker' maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 18:23

OK dan! tnx! ik ga een poging wagen tot afspoelen met koud water, of het ook lukt is weer wat anders, maar ik ga het iig proberen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:48

Citaat:
Zo'n myler bit, heel mooi, maar daar mag je geen wedstrijden mee rijden

Waarom niet?

Omdat ze voorgevormd zijn? Beetje raar want in rpincipe zijn het gewone bus/watertrensen waar je mee kunt rijden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 19:03

tsja een robart dubbel gebroken bustrens mag ook niet, misschien nu inmiddels wel maar vorig jaar mocht het niet
geen idee waarom, ja omdat je de 2 zijkanten en het tussen stukje onafhankelijk van elkaar kan bewegen, maargoed zo zijn er wel meer domme regelatjes waarom iets niet mag of juist wel moet....

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:46

Met die regen, zat ik hopeloos in het bit te lezen, en kwam ook een stukje tegen over scheurtjes en moest meteen aan jou denken. Het kwam eropneer dat die scheurtjes veel makkelijker ontstaan door een vitaminegebrek, misschien voedingssuplementen proberen?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 14:50

dat zou misschien ook de oorzaak kunnen zijn waarom het steeds weer terugkomt
hij krijgt subli sportbrok en kruidenmuesli, ook krijgt hij slobber als hij wat hard heeft gewerkt, en hij krijgt vitamine E bijgevoerd, dus opzich zou het genoeg moeten zijn
maar ik dacht dat vit. C tekort bij mensen toch ook zo'n dingen kan veroorzaken? dan neemt je weerstand af, opzich logisch dat het bij een paard ook zo werkt. hij heeft een paar maandjes terug een vitaminestoot gehad, uit zo'n tube, ziet eruit als wormenspuit, die heb ik nog een liggen die geef ik hem deze week

kan je een paard ook mensen vit. C pillen bijvoeren? en hoeveel per dag? want paarden-supplementen betaal je je al gauw scheel aan

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:32

Een vitaminestoot(die in de wormspuit) werkt maar heel even. Het is net om dat kleine beetje extra te geven bijv na het ziek zijn. Daarom zal deze niet echt helpen, hier gaat het over vitamines op langere termijn.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:06

Volgens mij maken paarden zelf vitamine C aan. Of ik moet er nu heel scheef langs zitten te praten ('k ben ook echt moe). Maar ik meende dat alleen mensen en cavia's vitamine C niet zelf aanmaken. Maar dat moet ik even goed opzoeken, want misschien zit ik hier in m'n slaapdronken bui onzin uit te kramen :S Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 22:31

Unity schreef:
Een vitaminestoot(die in de wormspuit) werkt maar heel even. Het is net om dat kleine beetje extra te geven bijv na het ziek zijn. Daarom zal deze niet echt helpen, hier gaat het over vitamines op langere termijn.

klopt, maar dat is om hem even weer sterker te maken, en daarna wil ik als het nodig is vitamine gaan bijvoeren, vandaar ook mn vraag of je een paard ook vit. C voor mensen kan bijvoeren(want bij mensen krijg je een verminderde weerstand, en dus ook sneller scheuren van je mondhoeken etc bij vit. C tekort)

vonnie84, het enige wat ik weet van paarden&vut. C is dat ze het teveel weer uitplassen(of het wel/niet schadelijk is voor oa de nieren als ze teveel vitamine binnenkrijgen durf ik niet te zeggen) of ze het zelf aanmaken weet ik niet

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:50

Ik heb van de week van een paardentandarts een briefje gekregen waarin staat hoe je een hangend rooster met vitamine C kunt behandelen.

"In de meeste gevallen is het afdoende het paard in deze periode ca. 3-4 weken 1000 mg. vitamine C per dag bij te voeren. Humane vitamine C-bruistabletten functioneren hierbij uitstekend. Deze zijn te verkrijgen bij drogist of apotheek. Oplossen in een kopje water en over de bix of musli verdelen. Deze behandeling heeft tevens een positieve invloed op het verharingsproces."

Dit zou je dan ook kunnen proberen voor de kloofjes.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:40

Wat ik ook erg goed vind werken is de uierzalf van de trekpleister. Hier zit ook calendulan in verwerkt. Mijn paard vindt het niet vies Haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:11

Zilly schreef:
Hmmm help de mondhoeken insmeren met iets vettigs zoals vaseline of uierzalf niet? Dan blijven de mondhoeken soepel, dan heb je misschien minder hans op scheurtjes/kloofjes

ja OK dan! dat doe ik ook altijd bij een paard waar er kloofjes in de mondhoeken zitten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:26

SKip kan af en toe ook zo heerlijk even besluiten een loopje te nemen met me... en dan ben ik even wat sterker in de mond, moet ze er maar niet vandoor gaan denk ik dan, maar als skip er in galop vandoor gaat, dan gaat mijn veiligheid toch voor de mondhoeken van skip sorry..

maar jah ook skip heeft niet de sterkste mondhoeken, en ook bij haar wil het heel soms wat inscheuren... ik smeer het al een tijdje in met uierzalf (sidns ik heb ontdekt dat we het op stal hebben Haha!) en ben vandaag dan ook maar begonnen met het afspoelen van water... ik ben benieuwd!