opstappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:22

1.55 dus daar kom k gemakkelijk op...als je met een stoel of zelfs een ladder op wilt stijgen dan moet je wel een paard hebben die je niet op de stoel 8erlaat en zelf weggalopeerd he haha,.,.,en als je nou op buienrit bent en er is geen opstapje in de buurt en je bent ver van huis.????k zeg ook maar wat hoor

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:34

tja als ik er buiten af zou moeten of onvrijwillig afstap, dan heb ik pech dan zal ik naar huis moeten lopen. Clown

Mijn paard staat altijd keurig stil bij de stoel, dat is hem geraden ook Schijnheilig

Ik ben met buitenrijden ook altijd uitserst voorzichtig en eigenlijk wil ik alleen nog maar stappen, al dat gescheur hoeft niet meer voor mij, die tijd heb ik gehad

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:43

Gewoon beugel omlaag en erop. Zonder zadel ging ik meestal op de ondersta plank van d bakrand staan of vroeg ik iemand me een beentje te geven...

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:49

Wij hebben een muurtje vlak buiten de stal. 3x raden wat ik gebruik om op te stijgen...

Zorg overigens wel altijd dat er iemand aan de andere kant van het zadel aan de beugelriem hangt als ik opstijg!

(kan het overigens wel zonder muurtje, maar das meer voor noodgevallen...)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:57

op de Vos van 1,68 hijs ik me wel zonder opstapje

In Amerika gebruikten we voor alle paarden een opstapje om het paard en jezelf te sparen, vond ik eigenlijk wel een goede gewoonte. In Nl zie ik het bijna niemand doen, je zoekt je ook eerst een ongeluk naar een stoel oid