Zadel verkopen aan verzorgster?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 21:43

Misschien, maar is dit geen rekenfout?
Betekend een zadel van 150 euro niet dat ik er volgend jaar weer 1 kan kopen?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:45

Met 2 keer per week rijden en fatsoenlijk onderhoud? Denk dat 't wel meevalt. Vooropgesteld dat je verzorgster er volgend jaar nog is...

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:14

als zij dat zadel graag wilt hebben, en jij wilt er graag vanaf?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:18

Mithrandir schreef:
als zij dat zadel graag wilt hebben, en jij wilt er graag vanaf?

ehmm anders lees je ff alles Knipoog ze mag geen zadel kopen voor haar ouders...

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:39

SOWWRY Boos!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:46

Ehm...het hangt ervanaf hoe blij jij met je verzorgster bent.
je weet dat zij dressuur rijdt en ze heeft dus dit zadel nodig.
Als je het verkoopt (zij mag het niet kopen van haar ouders), breng je haar dus in een lastig pakket....
Ben je tevreden met haar...., dan zou ik dat laten blijken en je zadel houden voor haar, ze rijdt tenslotte wel je pony 2 keer per week met dat zadel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 23:23

daarom zeg ik dus al de hele tijd dat het nogal banketstaaf is om dat zadel aan iemand anders te verkopen en dat zij dan niks heeft (aangezien een eventuele verkoop aan haar van de baan is)
Ben op zoek naar mogelijkheden wat ik kan verkopen om aan geld voor een ander zadel te kopen... valt nog niet mee

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:26

een pony.... Tong uitsteken

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:08

Heej,
Ik ben zelf ook een verzorgster van 15 jaar.
Ik heb me afgevraagd wat ik zou doen als ik dat meisje was.
Ik zou zelf het zadel niet kopen.
Wat zou ik moeten met het zadel als ik ermee op zou houden.
Ik betaal zelf ook wel mee aan spullen die gekocht moeten worden maar dat is nooit meer dan 10 / 15 euro dus wel een verschil.
Mssn kan je je zadel ruilen tegen een goedkoper, goedpassend zadel en dat er dan nog bijbetaald word.
Dat zou de beste oplossing zijn denk ik.
Ik hoop dat jullie eruit komen .
Groetjes

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:25

Persoonlijk vind ik dat je het niet kunt maken. Ik vind dat je haar hiermee erg voor het blok zet. Verder hebben blijkbaar haar ouders nog zeggenschap over haar, dus echt oud zal ze niet zijn. Ze zal het bedrag dus niet zo op kunnen hoesten, omdat ze een goede baan heeft.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:27

Tessa, ze was geloof ik 15.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:47

Pervinco schreef:
Tessa, ze was geloof ik 15.

Ja precies, dat bedoel ik. Ik zeg het een beetje krom zie ik. Lachen

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:50

Als ik een verzorgster zou krijgen zou ze/hij met de spullen moeten rijden die ik ook gebruik. Ik ga niet iets voor ze aanschaffen en niet iets laten om te verkopen.

Als ik dus morgen western ga rijden en krijg een bijrijder, heeft zij geen andere keus dan dat westernzadel.

Je zei dat je ook altijd een springzadel mocht lenen dat op de pony past. Mag zij dat ook niet 2 x p week? Je kunt nl ook prima dressuren op een vzh of springzadel.

Ik vind dat jou verzorgster best wel in een luxe positie verkeerd. Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:51

Ik snap jou probleem wel, maar ik zou toch op een andere manier verder sparen voor dat zadel.
Je verzorgster heeft hier blijkbaar zelf geen zeggenschap over en zo te lezen wil jij je westernzadel ook liever niet door haar laten gebruiken (stel dat ze dat wel zou willen). Jij bent toch blij met haar? Als je wel had gewild dat ze wat bijdraagd, of zelf spullen koopt had je dat toen ze begon duidelijk moeten maken....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:52

Boomerang schreef:
Als ik een verzorgster zou krijgen zou ze/hij met de spullen moeten rijden die ik ook gebruik. Ik ga niet iets voor ze aanschaffen en niet iets laten om te verkopen.

Als ik dus morgen western ga rijden en krijg een bijrijder, heeft zij geen andere keus dan dat westernzadel.

Je zei dat je ook altijd een springzadel mocht lenen dat op de pony past. Mag zij dat ook niet 2 x p week? Je kunt nl ook prima dressuren op een vzh of springzadel.

Ik vind dat jou verzorgster best wel in een luxe positie verkeerd. Lachen

In principe heeft de verzorgster niets in te brengen. Maar ik vind het netjes van Stef, en moet zeggen dat ik het zelf ook zoals Stef zou doen. Dat ze wel rekening houdt met haar verzorgster, ze waardeerd haar verzorgster blijkbaar en wil haar ook de kans bieden om verder te komen met de pony. Daar hoort bepaald tuig nou eenmaal bij Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:59

Misschien heb ik niet goed gelezen hoor, maar over wat voor merk zadel hebben we het eigenlijk?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 14:08

Immitatie passier GB (Nedhorse)

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:01

Ja, vervelend is het wel natuurlijk...
Maar ik denk dat je je inderdaad even af moet vragen wat voor jou het belangrijkste is. 150 euro voor een 'simpel zadeltje' (voor 150 heb je best een net 2e hands zadel hoor, waar je voorlopig mee vooruit kunt!) en een fijne bijrijdster of een bijrijdster die niet vooruit kan, aangezien ze geen zadel eheft (en zo te zien evt jou westernzadel ook niet mag gebruiken...)

Wat je eventueel wel zou kunnen vragen is een bijdrage in de kosten van het kopen van een zadel (50 e bv?)
Als je uitlegt dat je speciaal voor haar TOCH een engels zadel wil kopen zodat ze vooruit kan maar dat je nou eenmaal geen geld boompje hebt komt het al heel anders over.