Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Khartoum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:51

ik rij altijd in buitenbak want we hebben geen binnenbak maar met de regen gewoon regenbroek eroverheen en klaar!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:55

Op arzu, laarzen of schoenen, rijbroekrie, en met buitenrijden een cap op.
En een t-shirt enzo.

Op les altijd ene cap, laarzen en een t-shirts met lange mouwen of me jas(ook met 27 graden )

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:56

Je kan een regenbroek aantrekken alleen meestal als het bij ons hard geplenst heb en overal is het nat kunnen we niet rijden want dat is het te glad of anders vertrappen we de hele wei ( we hebben geen bak)

Khartoum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:57

Shetty schreef:
Je kan een regenbroek aantrekken alleen meestal als het bij ons hard geplenst heb en overal is het nat kunnen we niet rijden want dat is het te glad of anders vertrappen we de hele wei ( we hebben geen bak)

buitenrijden

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:38

Ik rij gewoon in een rijbroek en met regen een waterdichte jas.
Nat wordt ik toch wel, dan trek ik thuis wel weer wat droogs aan.

Debbieremi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:47

Ik rijd altijd met een rijbroek en met chaps. En dan gewoon een truitje. Als het koud is 1 of 2 truien Haha! .
Als het regent heb ik gewoon hetzelfde aan maar dan met een regenjas

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:51

ik heb een waterdichte zomerjas en winterjas.. de rest wordt dan maar nat..meestal neem ik wel een extra trui of iets dergelijks mee.. heb j toch nog wat droogs voor t geval dat..

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:52

Hey

Rijbroek, trui/t-shirt (dat ligt dus gewoon aan het weer) rijlaarzen/chaps (ligt eraan waar ik zin in heb), cap (al betrap ik me er steeds vaker op dat ik zonder rij ~~}>, moet ik toch maar gaan veranderen)

Als het regent rij ik gewoon verder in de BUITENBAK/buiten in de omgeving, ze moet toch haar beweging krijgen en soms regent het de hele dag (haha, echte bikkel *LOL* ) zonder regenbroek of wat dan ook.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:02

gewppm een broek, met een truitje-trui. ligt aan het weer. ik rij soms met chaps of met gewoone lage schoenen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:34

wij hebben ook alleen een buitenbak. als het echt heel hard regent ga ik niet rijden, mede omdat de bak dan ook blank staat, maar als het wel te doen is om te rijden doe ik gewoon een regenjas aan, en m'n rijbroek. m'n cap beschermt m'n gezicht een beetje tegen de regen.
maar ik moet toegeven, als het regent rij ik nooit erg lang Bloos

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:41

Ik heb geen bak dus als het gaat regenen trek ik meestal mijn lange waxjas aan, ideaal!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:47

Als het echt heel hard regent rij ik niet, of ik stel het even uit, maar als het 'normaal' regent, trek ik gewoon een regenjas aan of zo
En als ik alv an huis ga met regen neem ik droge kleren mee Haha!
Verder draag ik mn johdpurs en als het niet te warm is of ik rij op een paard waar ik meer grip op wil hebben dan trek ik mn rijlaarzen aan
En ik draag altijd mn cap en handschoenen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:15

Ik rij altijd buiten, maar ik denk dat als er een binnenbak zou zijn dat ik 9 v/d 10 nog buiten zou rijden! Vind het buiten nou eenmaal een stuk lekkerder. Draag gewoon een rijbroek, met een blouse of een korte polo (heb een hekel aan lange, ruime truien/shirts, het moet niet in de weg zitten), liefst zonder jas. Als een jas nodig is moet ie ook kort en getailleerd zijn! In miezerregen rijd ik gewoon, en als ik aan het rijden ben en het gaat regenen rijd ik door (paard is toch al warm en je kan m dan niet zomaar op stal gooien, plus je krijgt er niks van!). Heb een hekel aan regenjassen/broeken, ik droog vanzelf wel weer op....

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:52

Als het een beetje regent, tref ik geen speciale maatregelen. Plenst het echt en wil ik toch rijden, dan ga ik sowieso de bak niet in (die pony van mij wil dan toch haar dressuurpasjes niet maken), maar lekker naar het bos. Daar blijf ik dan minstens anderhalf uur, omdat het bij fikse regenbuien altijd zo heerlijk scheuren is over doodstille bospaden (ik ben altijd de enige gek die zich met dat weer in het bos bevind lijkt het wel) en dan moet ik me er dus wel op kleden. Ik draag meestal gewoon zo'n simpel regenpak. Wel eens per jaar vervangen, want die raken in verhouding toch vrij snel "lek" en dat is minder prettig... moet toch eens voor wat duurzamers gaan Knipoog

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:57

Als het regent rijd ik bijna niet. Haha!
Als ik wel rijd, dan heb ik een jas die het water tegenhoud (niet waterdicht maar waterafstotend). Tong uitsteken En verder gewoon gaan met die banaan. Ik heb geen regenkleding. Haha!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:12

Ik rij nooit in de regen, als het regent ga ik lekker in de binnenbak rijden Knipoog Met een beetje normaal weer (zoals nu) draag ik een rijbroek, (altijd, rijd nooit in spijkerbroek oid.) een strak shirt, rijschoenen, chaps, handschoenen en een cap Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:09

rijbroek, en korte laarsjes (jodphurs), cap

Joyce11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:49

Ik rij 1x per week op IJslanders en meestal buiten op een ovaalbaan.
Soms moeten we daar dan ook rijden als het regent omdat de binnenbak bezet is. Ik draag dan gewoon een regenjas, die best lang is, en een gewone paardrijbroek met chaps. Meestal ben ik dan wel helemaal doorweekt.... Knipoog

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:03

Ik trek nooit een regenjas aan tijdens het rijden. Dat gaat enorm zweten omdat het luchtdicht is.

Meestal heb ik gewoone en fleece vest aan en zorg ik ervoor dat ik in de stal wat droogs heb, zodat ik niet hard afkoel.

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:17

Ik draag een rijbroek, schoenen en chaps. Als het koud is een trui, bij warm weer een t-shirt of zoiets. Bij koud weer & regen trek een een regenjas aan, bij warm weer en regen niet, dan zorg ik dat ik een extra t-shirt mee heb. En natuurlijk een cap Knipoog

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:50

in de bak als het regent gewoon een regenjas aan..ik kleed me wel weer om

en 's winters als het koud is doe ik me overbroek aan ( zoon westernding) want dat is erg warm en het zit heerlijk dus gewoon over me paardrijdbroek heen en natuurlijk 3 truien (ben nogal een koukleum)

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:52

Ik rij altijd buiten en dus ook als het regent. Dan heb ik gewoon mijn rijbroek aan en een jas die waterdicht is. Als het gewoon warm is dan heb ik er helemaal sch**t aan en dan heb ik dus mijn rijbroek en een t-shirt aan. Gewoon makkelijk.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:56

ik rijd altijd in een spijkerbroek met een jasje en in de winter chaps en waxjas tot aan me enkels.ik rij op een westernzadel of zonder zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:02

een paardenjas (waterdicht) een pet, eeen rijbroek chaps, dr martens en sporen Clown

GraciaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:13

pfff een rijbroek, schoenen en het liefst alleen een short of een trui. ik heb een hekel aan een jas. als het regent heb ik een lange waxjas aan. en een cap op...