Paard voor aankoop laten keuren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:56

kiana schreef:
Bij alleen klinisch keuren altijd een bloedje trekken. Je weet nooit of er pijnstillers inzitten .

Dat vind ik een goede tip! Bedankt.

Ik ben zelf ook een beetje aan het windowshoppen (vertel ik er eerlijk bij hoor!) naar paarden. Daardoor heb ik al een klein beetje in de gaten hoe het gaat in de partikuliere handel.

Ik neem mijn videorecorder altijd mee zodat ik thuis aan nog meer mensen hun mening kan vragen. Als ik een paard koop wil ik idd afspreken: koop gaat door op voorwaarde goedgekeurd en anders kosten keuring voor de verkoper. Ik laat dus alleen een 'droompaard' keuren, niet elk paard!

Duidelijk afspreken wat het gebruiksdoel wordt van het paard én de gemaakte afspraken vastleggen in een koopcontractje (of doen jullie dat niet?). Of ik een paard rontgonlogisch laat keuren ben ik nog niet helemaal uit, mijn voornemen is van wel!

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 09:49

Bedankt voor jullie reacties. Voor mij is het duidelijk, ik laat het paard in ieder geval klinisch en rontgelogisch keuren en inderdaad een verkoper die niet de kosten wil betalen als het mis is, die kan zijn paard niet aan mij verkopen.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:59

Ik heb zelfs mijn fjord (toch beduidend lagere prijsklasse) klinisch laten keuren.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:03

ik heb niet alle reacties gelezen. Maar als je een paard koopt boven de FL 10.000 gulden. Dan moest je vroeger verplicht fotos laten maken EN klinisch laten keuren MITS je hem wilt verzekeren. Wat ik erg wijs vind met een paard van die prijsklasse.

Ik weet niet van af welk bedrag dat nu moet met die euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:05

vanaf 4500 euro moet je ook foto's laten maken voor verzekering

Vandaar dat er ook paarden te koop taan voor 4000 waar men van weet dat het niet goed is.
Daarom laat ik ook onder de 4500 R.keuren

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:08

runningkawa schreef:
vanaf 4500 euro moet je ook foto's laten maken voor verzekering

Vandaar dat er ook paarden te koop taan voor 4000 waar men van weet dat het niet goed is.
Daarom laat ik ook onder de 4500 R.keuren

Idem, ook voor 4000 euro kun je de mist in gaan

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:43

ligt eraan waar je het paard koopt en wat de prijs is. wanneer je een paard wil kopen van ronde de €7000 tot iets met nog meer nullen zal ik het altijd doen. is het een paard van 1000 euro lijkt het me minder nodig.
het is net hoe je er zelf over denk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:44

Waarom is het dan minder nodig?
Voor je he het weet kost je paard een goed paard aan DA kosten
En laten we het dan niet hebben over het lijden van het beestje en ook de iegenaar die verdriet heeft

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:48

het aankoopbedrag is lager als de kosten die je er later aan gaat hebben !

een paard van 1000 euro kun je niet laten keuren, maar de veearts kosten maken het paard dan wel weer duur !!
dus staar je niet blind op die aankoop prijs !!
elk paard kan wat mankeren
en geloof me, ik weet hoeveel rommel er rondloopt!
dus keuren is echt geen overbodige luxe

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:53

Crossmonster, Runningkawa (ea) hebben wel gelijk. Het aankoopbedrag van het paard heeft niets te maken met eventuele dierenartskosten. Een goedkoop paard krijgt voor dezelfde ingreep dezelfde (hoge) rekening.

Ik ga toch maar eens op zoek waar ik mijn toekomstige paard kan laten RK-en Cheese!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:03

pp, bel goed alle dierenartsen in de buurt af, het kan nl nogal wat schelen !
bijvoorbeeld hier in heesch is het bijna 2x zo duur als precies dezelfde keuring, met evenveel foto's, twee dorpen verderop Knipoog

valanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:18

kiana schreef:
ik zou ook volledig keuren. 5000 euro is toch ff 11000 gulden !!
Dat geeft niet maar dan moeten ze wel gezond zijn.

Bij alleen klinisch keuren altijd een bloedje trekken. Je weet nooit of er pijnstillers inzitten .

Onlangs heb een vriendin van me een paard gekocht
rontgenologisch gekeurd alle benen waren goed. maar wat men vergeet is de nekwervels en de rug dat word niet op de foto's gezet..
En haar paard had iets met de nek wervel. dus kon ze niet meer springen of echt verder in de sport dressuur matig
Nu heeft ze dan een duur recreatie paard. Dus mijn mening de hele rontgenologische keuring is grote vlauwekul
geld verspilling is het..
Maar dat is mijn mening dan. Ik heb ook een paard gekocht bij een dressuur stalling in Dodenvaart en blijkt dat ze schroefje boven los had, als je te veel van haar vraagd sloeg ze door. En ze is toen bij inrijden achter overgavallen en een blessure in de rug gekregen bij de vorig eigenaar uit Dodonvaart,dat word er niet bij verteld , maar daar kom je pas later achter en ook mijn paard was rontgenologisch goed gekeurd...

En zodra dat de paard de erf verlaat is de garantie afgelopen, werd het gezegd door de advocaat

Alytje

Re: Paard voor aankoop laten keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:18

Ik heb mijn paard alleen klinisch laten keuren, dat heeft me 100 euro gekost. Ik heb erg zitten twijfelen om hem ook rontg. te laten keuren, maar dat heb ik toch niet laten doen aangezien je dan nog steeds geen 100% garantie hebt dat je paard gezond is.

Ziolette

Re: Paard voor aankoop laten keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:21

Slotje, dit topic is meer dan 2 jaar oud!