Rij en stalschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:11

In de Agradi gids staan veel stal en rijschoen.
Je kan die gids gratis bestellen op www.agradi.nl

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 20:58

Had 'm pas aangevraagd, kan elk moment binnen komen Lachen
Bedankt

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:39

Ik heb schoenen van mountain horse, die met de stalen neus en stevige zolen. Dit is nu mijn tweede paar.
Ik rij er ook mee als het zo uit komt. Ik vindt ze super handig, want ik heb de paarden thuis staan en elke keer als ik even naar achter loop om bij de paarden te kijken schiet ik ze zo even aan. Geen gezeur met ritsen of veters OK dan!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 12:41

Die schoenen van Agradi lijken me heel stevig, maar zijn ze ook wel geschikt om mee te rijden? Denk het eig. niet...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:11

Die van Smurf en Vora heb ik ook; moutain horse jodhpurs (hoe schrijf je dat?) met stalen neuzen. Ze zien er ook nog stoer uit, zijn makkelijk en snel aan te trekken, waterdicht en rijden en zitten heerlijk. Ik wil geen andere meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:47

Letten jullie wel goed op? Het schijnt namelijk zo te zijn dat schoenen met stalen neuzen ontzettend gevaarlijk zijn. Dit omdat de stalen neus naar binnen kan klappen....

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:54

Mijn jodhpurs gebruik ik ook gewoon in de stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:54

Akke schreef:
Letten jullie wel goed op? Het schijnt namelijk zo te zijn dat schoenen met stalen neuzen ontzettend gevaarlijk zijn. Dit omdat de stalen neus naar binnen kan klappen....

Van brood eten ga je ook dood

Mijn broer heeft eens een zak hardgeworden cement (ruim 50 kg) op zijn voet gekregen die vanaf 8 meter hoogte donderde, stalen neus was enkel doormidden gebroken, en hij had 1 blauwe teen. Zonder stalen neus had hij geen voet meer gehad. Aan álles zit gevaar, een bodyprotector kan je ook nog ophangen, een cap kan je neus breken bij een verkeerde val, en ga zo maar door en door. Als je een goedgekeurde schoen koopt, kan, wat jij stelt, bijna niet gebeuren, en sja, pech blijf je altijd houden.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 19:31

Maar zijn alle schoenen die bij winkels als divoza verkocht worden EN 345 gekeurd? Of alleen waar het bij staat? Ik neem aan dat ze daar geen 'niet-goede' schoenen mogen verkopen, maar het staat niet overal bij.