Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjuimpje schreef:De benen worden onder bandages niets warmer dan onder gewone beenbeschermers en wanneer je goede onderlappen gebruikt blijven de benen zelfs koeler dan onder de gangbare peesbeschermer gevoerd met neopreen.
Wanneer je bandages correct aanlegt komt er juist helemaal geen zand tussen itt wanneer je peesbeschermers of pijpkousen gebruikt.
Ook zal een goed aangelegde bandage nooit losraken, en al zal die dat wel is er nog niets aan de hand. Ik ken geen bandages materiaal wat een paard niet met de minste inspanning kapot getrokken krijgt. Paarden krijgen zonder problemen halstertouwen overmidden, dekens in hapklare brokken maar een strookje stof zou gevaarlijk zijn?
Ik zet mijn paarden nooit met beenbeschermers buiten, simpel weg omdat ik geen beenbeschermers ken die zonder te zweten, draaien en irriteren zonder problemen 10 tot 12 uur kunnen blijven zitten. Maar dat bandages in de wei slechter zou zijn dan peesbeschermers is gewoon klinklare onzin. Een echt klok/klepel verhaal.
Tyrza schreef:Komt er op neer dat hij inclusief reis tussen de 2 á 4 uur bandages om heeft. Tot nu toe heeft ie in die 10 jaar dus NOOIT peesproblemen gehad....
Ilse schreef:Ik rijd nu ook sinds kort dagelijks met bandages achter, voor heb ik peesbeschermers. Waarom? Omdat ik het gewoon mooi vind staan, zelfde kleur bandages en dekje. En zeg nou zelf, bandages werken niet voor het gene waar ze uitgevonden voor werden, maar ze werken prima voor het oog![]()
ivar schreef:daphne, De paarden die internationale wedstrijden lopen hebben bijna allemaal 's nachts stalbandages om. Volgens de ruiters krijgen de benen dan meer rust omdat de paarden daar wat extra steun in krijgen. Ik ben geen wetenschapper en heb daar zelf geen mening over. Kijk maar eens om je heen op wedstrijden dan zie je vooral in de dressuur veel van die paarden met van die geribbelde benen van het veel dragen van bandages.