Zaterdag 14-8, wie kan mijn veulen voorbrengen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:31

Moet zeggen dat ik me erg l*llig voelde toen ik het hoorde.

Heb wel gezien in de catalogus dat er aardig wat hengstveulens ingeschreven stonden (14!).

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:33

Botervlieg schreef:
Hebben die dieren dan de hele dag op de trailer gestaan of wat? Verward

Waarschijnlijk wel, want de hele bodem van de trailer was zeiknat (urine)...Heb de trailer uitgespoten en die staat nu nog te drogen Schijnheilig

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:37

Westernfreak schreef:
Moet zeggen dat ik me erg l*llig voelde toen ik het hoorde.

Heb wel gezien in de catalogus dat er aardig wat hengstveulens ingeschreven stonden (14!).

Zaten die niet in 1 rubriek dan?

En had jij niet een telefoonnummer gegeven?
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 15-08-04 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:38

Westernfreak schreef:
Waarschijnlijk wel, want de hele bodem van de trailer was zeiknat (urine)...Heb de trailer uitgespoten en die staat nu nog te drogen Schijnheilig

Zware dag voor ze geweest dan. Scheve mond

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:40

Khartoum schreef:
Sorry maar vind het best raar dat je je paard+veulen de hele dag aan vreemde wilt toe vertrouwen....

Dat blijkt achteraf dus wel een terechte zorg.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:45

Ja, een briefje met mijn tel. nr. voor eventuele vragen lag in de kist met opmaakspullen.
Vind het erg sneu dat die pony's de hele dag op de trailer hebben moeten staan, heb ze ook meteen in de wei gezet bij thuiskomst.
De hengstveulens zaten in 1 rubriek, tenminste...wel volgens het programma, want ik ben natuurlijk ook niet aanwezig geweest Knipoog

Nee, een terechte zorg dat je een pony + veulen aan iemand anders toevertrouwt, want Marieke is absoluut geen vreemde.
Ik ken het verhaal nog steeds niet, dus ik weet niet wat er precies gebeurd is en wil nog geen mensen veroordelen. Wel is het een wijze les en zullen we onze pony's niet zomaar aan iemand anders toevertrouwen tenzij we er helemaal zeker van kunnen zijn dat er ook echt wat met de pony's gedaan wordt!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:58

ik hoef niet eens te weten hoe het zit, het feit dat je er zelf niet mee naar een keuring kan en je probeert dat bijna letterlijk in de blind aan een ander over te laten, vind ik persoonlijk zeer schandalig, punt uit

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:09

Absoluut geen vreemde?

Sorry, westernfreak, maar als je van iemand zelf geen telefoonnummer
hebt en 24 uur na het gebeurde nog geen contact en / of helderheid over
het gebeurde hebt, dan vind ik dat niet opvallend geloofwaardig.

Ik vergis me graag, hoor, maar tot nu toe lijkt me jullie het resultaat
van een keuring een groter zorg dan het welzijn van je pony's.

Het was héét gisteren en wie weet hoelang de merrie zonder drinken
heeft gestaan...

Scheve mond

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:13

ik had mooi die dag met de weegschaal staan bij de Tinkerkeuring in Houten laten varen, en zelf met mijn veulen naar de keuring gegaan, is nog leuk om te doen ook. Dan maar een ander ronselen om te helpen bij de wegingen, of gewoon niet laten keuren als dat wegen belangrijker is. Arme dieren, met dat weer de hele dag op de trailer Ach gut. Tssss kan er echt niet bij.....

Het is niet alleen het voorbrengen wat door een ander gebeurt (dan ben je er zelf altijd nog bij) maar de hele dag onder andermans "toezicht" je dieren achterlaten. En ik blijf erbij dat ik me niet kan voorstellen dat dat wegen boven de keuring gaat. Misschien is het een geldkwestie Schijnheilig

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:01

Vind dit erg onverantwoordelijk.

Het komt in feite hier op neer, dat de arme beestjes de hele dag zonder eten of drinken en toezicht daar op het terrein hebben gestaan Scheve mond

Ben erg benieuwd naar de rest van het verhaal, als jullie tenminste nog durven te reageren. Idd schandalig.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:08

Ik ben niet het type dat altijd mn mening over iemand paraat heeft.... maar als ik dit lees sta ik wel even te briesen hoor. Stel dat de paardjes in kwestie onwel waren geworden? Weet je hoeveel een paard op een dag drinkt? En zeker met het weer van de afgelopen tijd?
Ik heb hier geen woorden voor

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:10

Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt, wat een vreemde gang van zaken, je paard + veulen afzetten, allemaal vage afspraken maken, en er verder niet naar informeren?

Die arme dieren hebben de hele dag op de trailer gestaan zonder water.

Ik zou me diep schamen als ik jullie was...goede reclame voor jullie bedrijf...

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 18:29

Hier worden dus "in the blind" allerlei conclusies getrokken die absoluut niet waar zijn.

De pony's zijn de hele dag behoorlijk verzorgd, diverse mensen zijn de dag ervoor ingeseind een oogje in het zeil te houden voor het geval dat, inclusief iemand van de organisatie en een goede vriend, omdat Marieke (familie nota bene) niet in zijn eentje de nodige ervaring had. Mensen zat dus, en niet EEN vreemde erbij !

Dus please, geen voorbarige conclusies.. dikke onzin wat jullie allemaal ter plekke verzinnen. Er is gewoon telefonisch kontakt geweest gedurende de dag.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:33

Mensen.............niet meteen allemaal dingen gaan roepen!!! Ik ken westernfreak en lageveld ontzettend goed en ik weet dat ze niet zomaar pony's uit handen geven. Hoe het verder zit weet ik niet precies, maar jullie conclusies zijn iig nergens op gebaseerd.
Wie zegt dat ze de hele dag op de trailer hebben gestaan???

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:34

Lageveld, ik heb door de loop der jaren wel geleerd, dat je ZELF OVERAL bij moet zijn, wat paarden betreft.
Jammer, maar t is zo.
Je kunt niet zomaar iets aan een ander overlaten.
Dat is ook een van de redenen waarom ik NOOIT op vakantie zou gaan.

Ann

Dus de paarden hebben niet de hele dag op de trailer hoeven staan?

KiWiKo

Persoonlijk zou ik het liefst mn eigen spul voorbrengen........... of helemaal niet! Zoveel hangt er ook niet vanaf

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:35

manzano"]
Mensen.............niet meteen allemaal dingen gaan roepen!!! Ik ken westernfreak en lageveld ontzettend goed en ik weet dat ze niet zomaar pony's uit handen geven. Hoe het verder zit weet ik niet precies, maar jullie conclusies zijn iig nergens op gebaseerd.
Wie zegt dat ze de hele dag op de trailer hebben gestaan???
[/quote]
[quote="Westernfreak schreef:

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:39

Botervlieg schreef:
Absoluut geen vreemde?

Sorry, westernfreak, maar als je van iemand zelf geen telefoonnummer
hebt en 24 uur na het gebeurde nog geen contact en / of helderheid over
het gebeurde hebt, dan vind ik dat niet opvallend geloofwaardig.

Ik vergis me graag, hoor, maar tot nu toe lijkt me jullie het resultaat
van een keuring een groter zorg dan het welzijn van je pony's.

Het was héét gisteren en wie weet hoelang de merrie zonder drinken
heeft gestaan...

Scheve mond

Oke, misschien is het in dit topic tot nu toe niet duidelijk geworden, maar de merrie en veulen hebben niet zonder voer en water gezeten!Immanitas heeft zeer zeker wel voor de pony's gezorgd!
De pony's hebben alleen wel lang op de trailer gestaan (ik vermoed bijna de hele dag, maar dat weet ik ook niet zeker zolang ik Marieke niet heb gesproken).
Ik kan enkel gissen naar wat er gisteren is gebeurd, de enige hier op bokt die er meer over weet is Marieke en die hebben we na gisteren niet meer gesproken.
En JA, we hebben gisteren nog contact gehad met Marieke, toen vertelde ze dat de pony's niet voorgebracht werden...alleen het verhaal waarom niet was nog onduidelijk.
We zijn nou niet bepaald mensen zoals we nu door half bokt voorgesteld worden...vooral erg jammer dat sommige mensen die al helemaal niet weten hoe het allemaal in elkaar zit zo snel hun conclusie klaar hebben.

We zijn niet goed voor onze dieren ? Ammehoela! Ik denk dat maar weinig paarden en pony's het zo goed naar hun zin hebben als hier...het kan soms handig zijn eerst eens te lezen hoe iemand is voor een voorbarige conclusie getrokken wordt!
Al merk ik nu dat veel bokkers dat niet doen.
NOGMAALS: WE WETEN NIET HOE HET GISTEREN VERLOPEN IS. Misschien heeft Marieke de pony's wel de hele dag aan het touw gehad en konden ze lekker grazen. Wat we wel zeker weten is dat ze voldoende water, hooi en brok hebben gehad.
Het belang van de pony's gaat voor alles. Ik geef toe dat ik het niet florisant geformuleerd heb, maar deze reacties zijn onbenullig en voorbarig.

Wie heeft overigens ook maar ergens gelezen dat de pony's geen voer en water gehad zouden hebben ?
Volgens mij heb ik enkel gezegd dat de beestjes lang op de trailer hebben gestaan en niet voorgebracht zijn op de keuring, maar goed...lezen is ook een vak apart he ? Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Westernfreak op 15-08-04 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:41

Westernfreak schreef:

Hieruit trek ik mijn conclusie.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:46

Ik ook, nu lijkt het verhaal een heel andere wending te gaan krijgen, maar de reacties kwamen op wat je zelf hebt gepost. Dat het nu ineens anders is, veranderd eigenlijk niets aan mijn gevoel Scheve mond

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:46

chip schreef:
Hieruit trek ik mijn conclusie.

Uit dat feit trok ik dus de conclusie dat ze lang op de trailer hebben gestaan. Iets waar wij ook absoluut niet blij mee waren.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:48

Westernfreak schreef:
Uit dat feit trok ik dus de conclusie dat ze lang op de trailer hebben gestaan. Iets waar wij ook absoluut niet blij mee waren.

Met alle respect, is jullie eigen schuld, had je maar betere afspraken moeten maken, of er zelf bij moeten blijven.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:49

Ann schreef:
Ik ook, nu lijkt het verhaal een heel andere wending te gaan krijgen, maar de reacties kwamen op wat je zelf hebt gepost. Dat het nu ineens anders is, veranderd eigenlijk niets aan mijn gevoel Scheve mond

Pffff...ik word aangevallen op het feit dat de merrie geen drinken heeft gehad. Volgens mij heb ik dat nergens gepost of wel ?
Zoals ik al zei, ik heb het niet handig geformuleerd, zeker niet omdat we eigenlijk verder niks weten over het gebeurde gisteren. Dat is dom van mij en ik vind het ook jammer dat het anders is gelopen dan de bedoeling was.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:50

Heel apart Scheve mond
Als het belang van jullie ponies werkelijk bovenaan stond, waren jullie zelf mee gegaan, of hadden jullie die beestjes thuis in de wei laten staan.