Citaat:
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik, als zeer gepassioneerd westernamazone (met gedegen dressuurachtergrond ) geen "dressuurprikkende "vrienden meeneem naar een wedstrijd.
Ik schaam me de ogen uit de kop hoe sommige met hun paarden omgaan. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik al jaren niet meer op een dressuurwedstrijd ben geweest dus misschien is het daar wel hetzelfde
Wij gaan samen door 1 deur.
Ik vind westernrijden ook erg leuk maar ben van mening dat er meer wanpraktijken gebeuren dan bij elke ander tak. En de oorzaak ligt misschien wel bij de ideen van Sjuimpje en de opmerking van Sonja dat elke willekeurige kluns een stang bit in mag hangen.
Ik ben 2 jaar geleden ergens wezen kijken voor les. Ik ging daar half*kotssmile* de deur uit. Wat daar gebeurde was gewoon mishandeling.
Sinds dien heb ik helaas een wat negatievere blik gekregen op het westernrijden. En misschien ook wel door de steeds weglopende instructeurs of de instructeur die het nodig vond flink aan die linkerkant te zitten omdat mijn paard daar vast zat.
Door schade en schande wordt je wijs(helaas\).
Nu begint het wel weer te kriebelen om het toch weer op te pakken en nu weet ik wel bij wie ik moet wezen.
Ik weet wel dat er een aantal bokkers leuk western kunnen rijden.