Kosten keuring bij afkeuren delen met eigenaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 14:39

stekelroosje schreef:
Het is maar net wat je afspreekt . Toen ik mijn vorige paard verkocht ,wilde de Toekomstige eigenaren het paard rondom in de foto,s hebben . Ik vond het prima maar de kosten waren hoe de uitkomst ook was voor hun , ze stemde daarmee in . Helaas werd het paard afgekeurd en mocht ik haar weer mee naar huis nemen . Ik was blij dat ik het zo had afgesproken ,want ik zat dus met een paard wat geen drol meer waard was ,en als ik dan ook nog de keuring had moeten betalen was het helemaal zuur geweest.

Van die kant kan ik het ook wel begrijpen. Als ze het niet eens waren met de afspraak dan hadden ze de keuring vast afgeblazen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 14:44

runningkawa schreef:
Ik ben nu ook opzoek naar een paard
Maar als het altijd kk wat de uitslag ook is, dan ga ik niet eens kijken.
heb nu al 2 afgekeurde paarden gehad
zou lekker zijn geweest als ik nu al 1000 euro kwijt was.
Mooi niet.
Voor de eigenaar is het pech hebben, maar dat risico loop ik ook als ik er eens 1 wil verkopen.

Ik ga het risico niet lopen dat een paard eerst 8000 gevraagt werd, toen afgekeurd en nu voor 3500 verkocht word zodat je niet keurt.
Niet iedereen is te vertrouwen in paardenland..
.

Dit heb ik dus ook van meerdere mensen vernomen. Dat men soms een paard verkoopt die niet door de keuring is gekomen precies onder de € 4500.00 zodat je het paard zonder foto's de verzekering in kan doen.

Hoe lang ben jij al aan het zoeken naar een paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:47

Nog niet zo lang.
En heb de tijd.

en een 10 jarige die Z heeft gelopen vind ik ook al wat anders als een 2/3 jarige die nog maar eens moet zien of hij met dat gebrek wel de sport in kan.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:11

Hmmm, blijft een lastig vraagstuk. Ik heb mijn paard gekocht op voorwaarde dat de kosten bij afkeur voor de verkoper zijn. De verkoper, een handelaar, was zo overtuigd dat het een goed paard zou zijn, dat hij accoord ging met deze bepaling. Paard is ook goedgekeurd.

Denk niet dat ik Pablo zou laten staan als het mijn risico zou zijn. Maar, zou in dat geval heeeeeeel goed opletten op elke lichte onregelmatigheid, stand van benen die niet 100% zijn e.d. Als je het voor jou eigen risico laat keuren kan het je een hoop geld kosten.

Schijnt ook een juridische issue te zijn, door wie laat je hem keuren en wie geeft de opdracht tot keuring. Hoe dat precies zit weet ik niet.

Zorg iedergeval dat je je paard laat keuren door een onafhankelijke gerenomeerde kliniek. En wees duidelijk voor welk doel je het paard wilt gebruiken en laat dat vastleggen in het keuringsrapport. Stel het doel niet te laag, paard voor recreatie mag meer gebreken hebben dan een paard wat de Grand Prix moet rijden!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:40

Voor een lijst van erkende keuringsartsen: www.veterinairekwaliteit.nl
Deze artsen kunnen je vaak ook goed voorlichten over 'voetangels en klemmen' en worden erkend door alle verzekeraars.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:52

inderdaad wat de rest hier ook zegt bij afkeuring de verkoper laten betalen. anders ben je een hoop geld kwijt voordat je een goed paard hebt. asl je bij elk afgekeurd paard moet betalen dan wordt het een duur grapje als je een paar paarden hebt gehad. Ik heb drie paarden laten keuren toen ik op zoek was. deze zijn alle drie afgekeurd en de verkopers hebben dan ook mogen betalen. pas de vierde werd goedgekeurd, haar heb ik dan ook gekocht en de kosten van de keuring heb ik bij haar zelf betaald.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 19:01

Ze zijn accoord gegaan OK dan! Bij afkeuring doen we 50/50 en woensdag de 25e gaat het gebeuren Nagelbijten / Gniffelen . De stal is al gereserveerd heb er echt heel veel zin in. Mocht dit paard (ze heet trouwens Kaylee) afgekeurd worden dan zoeken de mensen van de stal een paard voor mij. Ze hebben daar nl ook veulenopfok en rijden paarden tot z en handelen dus dat komt wel goed. Goede begeleiding/les kan ik er ook krijgen. Hoe gelukkig kan een mens zijn.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:11

Wij doen het altijd afkeuren voor verkoper en goedkeuren voor koper. Wel zo eerlijk!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:44

Bij mijn pony afgesproken, dat hij gekeurd zou worden, afgekeurd = terug. Maar kk. Werd goedgekeurd.
Paard uit friesland, kwamen ze brengen. Hadden netjes alles op papier gezet, hij zou 2 dagen later gekeurd worden enz. Bij de buigproef werd hij al afgekeurd, dus de dierenarts maar ff bezig geweest. Toen we hem terug kwamen brengen deden ze absoluut niet moeilijk, verontschuldigde zich, kregen een kop koffie, en dezelfde envelop met het hele bedrag terug. Om dan te gaan zeuren over 25 euro geloof ik (kwartier werk van de DA)
Mijn huidige paard had ik een maand op proef. Mocht alles keuren, testen enz, afgekeurd mocht ik haar zo terug brengen, geld terug, maar k.k.

Toen ik mijn pony verkocht was er ook iemand die hem 2 weken op proef wou, en dan keuren. Ja daag, wie weet hoe ze hem in 2 weken naar de kl*te werkt, en dan afgekeurd terug brengen Knipoog Hij mocht gekeurd worden, zo vaak gereden worden, maar geen proef Knipoog

Veel succes de 25e!