Groot dilemma ;-)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:55

hey peet
kom me er ook nog ff mee bemoeien Tong uitsteken

als ik moest kiezen dan had ik haar naar veldt gehaald en lekker daar op het land gegooid en dan kan je haar er toch vanaf halen om alvast te beginnen met rustig longeren en rijden

juist nu met dit warmere weer zal ze minder druk zijn en minder snel geneigd zijn gekke sprongen te maken
dan zelf maar een beetje zweten dat is toch harstikke gezond Knipoog

tegen de tijd dat het dan frisser wordt (en zij dan ook) zit je alweer in volle training en kan ze het aan.

ook hou ik onze volwassenenkamp even in ogenschouw
ga je nog mee?

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:57

Absoluut laten staan Als je die mogelijkheid hebt om haar nu nog even van het land te laten genieten dan zou ik dat zeker weten doen!

Wij paardenmensen staan er om bekend dat we altijd precies de tijden aanhouden die onze dierenarts voorschrijft om weer te beginnen met ons paard, eigenlijk kunnen we over het algemeen niet wachten om er weer op te klimmen. Ik heb geleerd van mijn dierenarts dat je het beste altijd nog 1 of 2 maanden zelfs door te gaan met de rust die is voorgeschreven. Je paard dus iets meer tijd geven dan eigenlijk was voorgeschreven is dus helemaal niet verkeerd!

Mooier kan eigenlijk niet, jouw paardje staat heerlijk op het land en als ik jou was zou ik haar daar nog even lekker laten staan

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:46

naadje24 schreef:
hey peet

als ik moest kiezen dan had ik haar naar veldt gehaald en lekker daar op het land gegooid en dan kan je haar er toch vanaf halen om alvast te beginnen met rustig longeren en rijden

juist nu met dit warmere weer zal ze minder druk zijn en minder snel geneigd zijn gekke sprongen te maken
dan zelf maar een beetje zweten dat is toch harstikke gezond Knipoog

tegen de tijd dat het dan frisser wordt (en zij dan ook) zit je alweer in volle training en kan ze het aan.

ga je nog mee?

Klinkt ook logisch

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:54

Dan kijk je dus niet naar wat het beste voor je paard is maar hou je in princiepe alleen rekening met jezelf terwijl je anders lekker je paard nog een paar weken de tijd geeft om heerlijk in de wei te staan en aan te sterken!

Da's dus wat ik met mijn vorige berichtje bedoel dat wij paardenmensen alleen in het voordeel van ons zelf denken en ons paard vaak alweer te vroeg allerlei dingen vragen, omdat ie anders evetueel te fris zou worden over wat maanden later of dat ie niet mee kan op kamp................. vind ik geen excuus!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:03

napoleon schreef:
Dan kijk je dus niet naar wat het beste voor je paard is maar hou je in princiepe alleen rekening met jezelf terwijl je anders lekker je paard nog een paar weken de tijd geeft om heerlijk in de wei te staan en aan te sterken!

Da's dus wat ik met mijn vorige berichtje bedoel dat wij paardenmensen alleen in het voordeel van ons zelf denken en ons paard vaak alweer te vroeg allerlei dingen vragen, omdat ie anders evetueel te fris zou worden over wat maanden later of dat ie niet mee kan op kamp................. vind ik geen excuus!

het paard heeft er zelf absoluut niks aan als hij/zij door haar eigen gekte zich weer blesseert!
dat vind ik juist nog veel zieliger want dan staat zij s'winters door haar eigen gekte stil in een box met enkeld die paar rondjes stap.
ik vind het zeker de overweging waard om je paard van de winter dan weer gewoon te kunnen laten lopen
dat is toch veel humaner lijkt mij.

wat betreft dat kamp:
ik vind het zeer humaan als je paard heerlijk samen met jou kan genieten in de bossen! ook al is dat dan in stap Knipoog

mijn paard geniet zeer blijkbaar van een buitenrit en vrolijkt helemaal op.

uiteraard ben ik het met je eens dat het welzijn van het paard voorop staat maar ik zie hier niks fouts in

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:11

De winter is er nog lang niet en het blijft de aankomende weken nog lekker weer, ik zou in dit geval dan lekker mijn paard nog op het land laten staan i.p.v. hem nu al oppakken en hem snel klaar maken voor een eventueel wekend weg. Verder is het vanaf eind november pas aardig koud dus heb je nog de hele maand oktober en misschien zelfs een deel van september om hem te trainen, neem aan dat dat lang genoeg is om je paard weer een beetje aan het werk te zetten.
Overigens hoeft een paard helemaal niet gek te worden in de winter..... gewoon wat minder krachtvoer en met uitrijdeken losrijden, dan valt het in 9 van de 10 gevallen reuze mee

Ik denk persoonlijk dat je paard zo'n weekendje anders bekijkt dan jij Knipoog volgens mij staat je paard liever op het gras Haha! en heel eerlijk gezegd zou ik met een paard dat zo'n blessure heeft gehad niet mee op kamp gaan, helemaal niet als er veel andere paarden meegaan. Vaak zijn paarden dan iets drukker en gebeuren er sneller ongelukken...
Laatst bijgewerkt door napoleon op 12-08-04 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:12

Ze komt op de manege toch ook buiten te staan?
Tenminste dat haal ik uit Naadje haar bericht, ook tussen andere paarden neem ik aan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:20

Sily schreef:
Ze komt op de manege toch ook buiten te staan?
Tenminste dat haal ik uit Naadje haar bericht, ook tussen andere paarden neem ik aan?

ja precies
rondom de manege is meer dan zat land waar ze dag en nacht op mogen staan
het voordeel is dan dus dat je wel over faciliteiten beschikt
het nadeel: het land is wel minder mooi en zometeen sneller nat dan het land waar ze nu staat

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:03

napoleon schreef:
Absoluut laten staan Als je die mogelijkheid hebt om haar nu nog even van het land te laten genieten dan zou ik dat zeker weten doen!

Wij paardenmensen staan er om bekend dat we altijd precies de tijden aanhouden die onze dierenarts voorschrijft om weer te beginnen met ons paard, eigenlijk kunnen we over het algemeen niet wachten om er weer op te klimmen. Ik heb geleerd van mijn dierenarts dat je het beste altijd nog 1 of 2 maanden zelfs door te gaan met de rust die is voorgeschreven. Je paard dus iets meer tijd geven dan eigenlijk was voorgeschreven is dus helemaal niet verkeerd!

Mooier kan eigenlijk niet, jouw paardje staat heerlijk op het land en als ik jou was zou ik haar daar nog even lekker laten staan

Dit schreef ik op de vorige bladzijde al....

Misschien had ik er nog even bij moeten vermelden dat ik haar al 3 maanden extra rust heb gegeven door haar op het land te zetten. Ik mocht van de artsen in Utrecht 3 maanden geleden al beginnen met opbouwen. Ze is in totaal al 3 x gescand en het zag er goed uit. Dus weet ik al zeker dat ik lang genoeg gewacht heb, het gaat mij er nu alleen nog maar om dat ze daar nog zo lekker staat Cool.

Ik denk dus niet alleen aan mij zelf.....
Laatst bijgewerkt door LIQUITA op 12-08-04 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 15:07

naadje24 schreef:
hey peet

ga je nog mee?

Natuurlijk ga ik mee op kamp, maar of ik Liquita mee neem weet ik nog niet zeker. Eigenlijk denk ik van niet, maar......dan huur ik daar toch een paardje