napoleon schreef:Dan kijk je dus niet naar wat het beste voor je paard is maar hou je in princiepe alleen rekening met jezelf terwijl je anders lekker je paard nog een paar weken de tijd geeft om heerlijk in de wei te staan en aan te sterken!
Da's dus wat ik met mijn vorige berichtje bedoel dat wij paardenmensen alleen in het voordeel van ons zelf denken en ons paard vaak alweer te vroeg allerlei dingen vragen, omdat ie anders evetueel te fris zou worden over wat maanden later of dat ie niet mee kan op kamp................. vind ik geen excuus!
het paard heeft er zelf absoluut niks aan als hij/zij door haar eigen gekte zich weer blesseert!
dat vind ik juist nog veel zieliger want dan staat zij s'winters door haar eigen gekte stil in een box met enkeld die paar rondjes stap.
ik vind het zeker de overweging waard om je paard van de winter dan weer gewoon te kunnen laten lopen
dat is toch veel humaner lijkt mij.
wat betreft dat kamp:
ik vind het zeer humaan als je paard heerlijk samen met jou kan genieten in de bossen! ook al is dat dan in stap
mijn paard geniet zeer blijkbaar van een buitenrit en vrolijkt helemaal op.
uiteraard ben ik het met je eens dat het welzijn van het paard voorop staat maar ik zie hier niks fouts in