Rijden met Elastiek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:16

er zijn veel paarden die er lekker op gaan hangen, laten het hoofd meebewegen op het ritme van de gang. En dat wil je juist niet. Oftewel, liever geen elastiek.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:00

kan je denk ik niet echt een mening over geven. het ene paard reageert anders dan t andere. een kennis gebruikte m 2x in de week (op z'n langst) en dat ging goed en daarentegen ging mijn paard alleen maar proberen eronderuit te komen door met haar hoofd alle kanten op te draaien en te trekken. leek ze erg leuk te vinden zo'n touwtje wat meerekt wat je ook doet. Knipoog dus heb niet echt een mening hierover.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:16

Tja elastiek, ik ben er geen echte voorstander van bij mijn paard Hij heeft al een behoorlijke onderhals en gaat heerlijk hangen op een elastiek, hierdoor word hij nog sterker in die onderhals.

Voor sommige paarden kan het wel degelijk een uitkomst zijn maar in mijn geval ben ik er niet weg van. Ik gebruik liever een slof (niet allemaal weer boos worden lieve bokkers Tong uitsteken ) en dan met name zo dat ie loshangt en alleen inwerkt als mijn paard weer eens besluit heel hard zijn hoofd in de lucht te gooien en er vandoor te gaan. Boos!

irene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:22

ik heb eerst een paar jaar op het paard van mijn moeder gereden (Quincy). op de manege waar we met haar stonden reed iedereen met elstiek en werd ons verteld dat wij dat ook moesten doen. we hadden er nog niet zoveel verstand van en deden dit. quincy hing heel erg op het elastiek en toen we haar later zonder gingen rijden begon ze heel erg op de hand te hangen en dat is eigelijk nooit meer echt over gegaan omdat ze er niet aan gewend was om haar eigen hoofd te dragen.
als je dan tog met een bijzet wil rijden, gebruik dan een slof, die kun je zelf loslaten of losser doen als je vind dat het paard op de hand gaat hangen.
maar dit verschilt natuulijk per paard en dit is ook de enigste ervaring die ik heb met het elastiek...maar ik ben er tog niet zo voor!

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:04

Een martingaal/slof is inderdaad een beter idee dan een elatsiek. Misschien kan ik haar zo ver krijgen dat ze daarmee wil gaan rijden. Het liefst heb ik natuurlijk dat ze zonder bijzetteugels rijd maar goed, eerst maar eens deze stap.