Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Samsam schreef:IK vind 6 x per week wel erg veel, dat doe ik met samsam nog niet. Mijn instructrice is nog veel voorzichtiger, ze rijdt de 4-jarigen om de dag een half uurtje!
smurf schreef:ach sommige mensen vinden een 8 jarige nog te jong om ingereden te worden en in andere landen rijden ze met anderhalf al in.
Het is maar net hoe volgroeid (fysiek en psychisch) je paard is en dit is ook een beetje afhankelijk van het ras.
Mijn overstalburen hebben Ijslanders die laten ze tot hun 11e staan......en gaan er dan 1 x per week mee wandelen.
Oke, rij ze zelf ook en ze zijn laat volwassen, maar om je paard nou bijna de helft van zn leven te laten staan vind ik beetje overdreven
. smurf schreef:zeg dat niet te hard tegen echte Ijslandermensen, want dan heb je meteen ruzie,.........
, ook toen heb ik gewoon gezegd dat ik het overdreven vond, vielk niet goed, maar ieder zn mening. Kijk, tot 5/6 laten staan is prima hoor, maar dan kan het tocxh makkelijk. Maar ieder zn ding he, als zij het zo willen doen, slecht is het niet
.
horselover23 schreef:Ik ben altijd te "lief" voor jonge paarden. Ik ben meestal al blij als ze stap, draf, gallop kunnen en als ik ze kan sturen. Ik heb echt een instructie nodig die mij vertelt welke dingen ik kan vragen van het dier, anders rij ik over 10 jaar nog steeds alleen stap, draf en gallop.
en dat werkt niet