Ik Word Gek..!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

irvyarabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:31

door middel van grondwerk kan je ook erg ver komen en oefeningen tussen 2 balken enz www.emielvoest.nl geeft daar ook cursussen in..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:12

irvyarabier schreef:
www.emielvoest.nl geeft daar ook cursussen in..

Voor héél veel geld ja

Daphne_Oxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 14:30

tam20 schreef:
Hoe weet je dit zo zeker?
Paard hoeft geen verwonding te hebben om heel hard zijn hoofd te stoten of iets dergelijks.

Verder ga ik mee met het verhaal van milou85, ik zou inderdaad wel iemand met ervaring erbij laten helpen.

Succes ermee!!

Nou.. Omdat Als ie op de trailer er altijd iemand met hem mee de trailer in ging..
Niet tijdens het rijden..
Maar er waren nooit problemen.. Hij stond altijd netjes stil.. Lekkere te genieten van z'n hooi..

Maar ik ben er al heel lang mee bezig om te achter halen wat het probleem er van is..

Ik ga het van de week proberen met de longeerlijn.. Ruud komt dan ook.. voor als het fout gaat weet hij wat hij moet doen..

Ik laat het jullie snel weten..!!

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:42

Dat is echt een rot probleem... maar misschien heb ik ook nog wel een tip voor je voor als de longeerlijntruc ook niet lukt. Mijn paard wilde ook nooit laden en bij ons op de manege zijn we in het bezit van een zgn. hengstenhalster. Dit is in principe een gewoon halster maar met als neusriem een metalen neusriem die wat hoger zit. (dus ongeveer hetzelfde als een engelse neusriem)( Dat ijzer is trouwens dik en rond en geen ijzerdraad!!!) Dat deden we bij hem om.

Zodra we gingen laden zorgen dat er een longeerlijntje klaar lag om achter z'n billen te doen. Zodra hij niet wilde en in protest kwam (steigeren) en hij dus omhoog kwam drukt dit ijzer op z'n neus aangezien ik de longe niet helemaal niet vieren. Dit doet een beetje pijn en hij komt weer omlaag en hup hij was zo in te laden. VOORZICHTIGHEID is wel altijd nummer 1 met dit halster. Je kan er niet een hele harde ruk aangeven dan heeft het paard echt pijn. Verders vind ik het niet echt zielig want als het paard niets doet doet het halster ook niet. Wel in de trailer weer even van halster wisselen want hij kan hier niet mee eten.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:09

stef schreef:
Enig idee wat de oorzaak is dat ie er niet meer ingaat? Ik zou proberen dat eerst te achterhalen en daar je methode op aan te passen

Idd, dan pas lukt het echt denk ik...

xxNimboxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:01

Probeer de trailer eens heel gezellig te maken.
Lekker dik stro, hooinetje, lekker bakje biks enzv.
Misschien lukt het dan?
En dan extra rammelen met het voer, en dan natuurlijk vooral doen voor etenstijd
Ik heb eens een nrps paard gehad, en die had precies hetzelfde! Die was verpest omdat hij al 12 (!) verschillende eigenaren had gehad. Dit werkte niet als ik het deed. Uit pure wanhoop heb ik z'n allereerste eigenaar opgebeld, en die kreeg hem er zo in!
Maar ik zou eerst de trailer eens gezellig maken. Misschien dat het dan lukt!
succes