rengalopje slecht???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milou85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:50

ik vindt het zelf ook goed voor je paard, lekker even natuurdrang boven laten komen! haha Haha! Haha! Haha!

wel moet je erg oppassen met dit weer dat ze niet oververhit raken. mijn lerares ging met het 5 jaar jonge paard (in uitstekende conditie) van haar dochter op een zandpad in kootwijk een sprintje trekken a 100 meter en het paard kon hierna maar niet op adem komen. echt door de hitte, want ze hebben daarvoor weinig gegaloppeerd en daarna alleen maar gestapt om hem op adem te krijgen (wat uiteindelijk ook lukte) en het zandpad was niet mul.

er wordt trouwens op de radio voor gewaarschuwd dieren op koele plaatsen te houden en ze niet te oververhit te maken. dus met paarden moeten we nu wel oppassen..

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:32

wij laten ze ook weleens rennen op het strand vinden ze echt super even helemaal alles geven!
Na ho roepen komen ze geleidelijk aan weer terug en kan je ze zo weer verder rijden zonder problemen!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:06

even lekker alles losgaloperen, zolang je je paard niet tegenwerkt maakt het de rug ook lekker soepel

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:59

Hier in de randstad is een echte rengalop niet te doen.
Afgelopen week was ik op de veluwe, dus heb ik het er maar even van genomen.
Ik vind het heerlijk en mijn pony ook, maar hij zweet net als jou pony amper en is eigenlijk nooit buiten adem, hij zal ook niet snel genoeg van krijgen, daarom moet ik bepalen wat goed voor hem is.
Met dit weer zwaar werken (dus een stevige rengalop) doe ik liever niet, tenminste niet midden op de dag, s'ochtends als het nog koel is of als het s'avonds afgekoelt is kan het imo prima.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:18

Ik denk dat het helemaal niet erg is om af en toe een rengalopje te doen, dat is ook eens leuk voor je paard Lachen . Als je op dat pad in de schaduw bent lijkt het mij niet zo erg.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:57

ik doe ook altijd rengalop tijdens buitenritten Haha!

Dat kan makkelijk hoor!!!!!als je hem daarna goed uitstapt en niet te veel van hem vraagd zie ik geen problemen!!