Dus als het hem toen niet beviel, had hij het toen maar uit moeten maken.
Maar na 13 jaar heeft hij dat nog niet gedaan

En idd het is een dure hobbie, maar de hobbie van mijn vriend is ook niet zo goedkoop, motorrijden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rockey schreef:ja paardrijden vind ik een erg dure sport, gelukkig betalen nu mijn ouders alles nog, maar later zal ik er toch echt wel zelf voor moeten gaan werken, maar dat wil ik ook, ik wil niet afhankelijk blijven van hun, een financiële steun is altijd handig, dat als het niet goed gaat, ik altijd hun nog heb, maar paardrijden is erg duur, als je al ziet wat de stalling per maand kosten, en dan nog de lessen door de week, en dan de wei, dat is dat is bij ons dan al zo'n 650 euro in de maand, en dan zit er dus nog geen hoefsmid, en dierenarts kosten bij, en als je dan ook nog eens de spullen erbij gaat rekenen, die je er voor nodig hebt, kom je toch op een heel bedrag uit..
En tegelijk ook nog voor je zelf kunnen zorgen (eigen huishouden e.d.)
Door weer en wind. Met de hand water geven in emmers, alle paarden loslaten en als er tijd over was nog even rijden. In de weekenden lesgeven en buitenritten begeleiden.

)

ik zit zo snel alweer op de bodem van de voerton dat ik af en toe echt denk dat er nog een paard mee eet..en de balen stro en hooi vliegen me ook om de oren..elke week een nieuwe vliegendeken is ook nix gekd dus daar ben ik maar mee gestopt...
en omdat t ook nog eens zo'n slungel is die het elk onbewaakt moment voor elkaar krijgt d'r hoofdtel aan flarden te scheuren (kieffer
) wat je dan weer kan laten maken ben je ook niet goedkoop uit...
Maar goed ik heb het er echt voor over en kan beslist nooit meer zonder! RanouK schreef:Een van de nadelen van een paard hebben is dat je geen tijd hebt voor vrienden. Ik kan bv. niet naar feestjes want ik moet vroeg uit mijn bed om 's morgens de paarden eten te gaan geven. Maar ik ben toch geen fuifbeest.En je hebt heel erg veel kosten, je kunt niet denken voor wat allemaal.

) waar hij aan begon.

). Hij was dan gewend om rustig alleen thuis te zijn tot ik klaar was bij de paarden, en dat vindt hij stiekum wel lekker rustig