opleiding (ik weet dat hier al discussie over geweest is)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:30

Tsja, je bent pas 14. Toen ik 14 was (niet zo lang geleden hoor)wist ik zeker dat ik naar deurne wou. Iedereen zat om me in te praten, maar ik was lekker eigenwijs en ik ging naar Deurne. Na veel gezeur ben ik ooke ens ergend anders gaan kijken, bij HBO opleidingen paardenhouderij&Management en, ook al wou ik het mezelf eigenlijk niet toegeven, dat lijkt me hartstikke leuk. Je bent nog steeds 'in de paarden' bezig, maar wordt veel breder opgeleidt, hebt meer kans om werk te vinden en hebt een HBO-diploma, Deurne is MBO. Zoals het er nu voor staat denk ik wel dat ik deze opleiding ga doen, nog iemand die het nu ook doet? En/of iemand die aan de HAS in Den Bosch studeert?
Dorine, heb jij nog meer info over de STOAS, hoorde ik pas ook voor het eerst van en lijkt me eigenlijk ook wel leuk!
Maar Paardje, denk dus goed na en stel je een beetje open voor andere dingen. Jij wil een HBo-diploma, maar Deurne is MBO en dat rijden kan je toch ook naast de opleiding doen??

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 18:55

er is dit jaar een nieuwe opleiding gestart! HBO deurne, die wil ik doen!

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 21:32

ja van hbo deurne hoord eik hele slechte verhalen van een meisje die dat deed..
ik vind niet dat wendy een goed beeld heeft van de opleiding..
ze heeft alleen het eerste blok gevolgd en dat zijn alleen bijspijker vakken...
ik heb bv met mijn bijspijkervak bio al veel meer specifieker over het paard geleerd dan andere op de havo..
maandag begint mn 2e semester en dan hebben we ook een module paard en nakomelingen..
en dat hebben we best vaak in de week...
we gaan ook met dat vak naar de hengstenkeuring in ermelo..
ik vind het mooie dat je gewoon een mooi papiertje krijgt met de opleiding wara je alle kanten mee uit kan...

en het is nog mega gezellig...

de stoas is op zich ook wel leuk alleen dat is echt een praktische opleiding..
en dan niet praktisch met rijden...
maar fotoreportages maken, les leren geven, video maken dat sorot dingen
daarmee kun je later denk ik wat minder...
(niet te min een leuke opleiding er zijn 2 meisjes op mijn verdieping die dat doen)

Veel succes met de keuze...

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 12:30

Citaat:
Op 2001-11-08 14:18, schreef paardje:
als ik klaar met met de middelbare, wilde ik ook graag de HBO deurne doen. na alle negatieve berichten die ik gelezen heb, wil ik ook graag wat weten over andee opleidingen. ik wil met/bij die opleiding graag:
-een stal kunnen beginnen
-HBO diploma halen
-paardrijden (ook bij de opleiding)
alle info is welkom! weten jullie ook sites van de opleiding, zet die er dan A.U.B. bij.
B.V.D.

Op deurne heb je de HBO opleiding paardensport, dit is eigenlijk een MBO/HBO opleiding, tenminste zo noemen ze dat omdat bij HBO bijna geen praktijk erbij komt en ja op deurne heb je toch wel de helft van de lessen praktijk, je rijd iets van 8 keer peer week.
Verder heb je in nederland nog heel veel opleiding paardenhouderij op HBO niveau, maar nu is dit allemaal zonder rijden....(geloof ik)
en ja je hoort hier op her forum veel negatieve dingen over deurne maar degenen die die opmerkingen maken zitten allemaal zelf niet op deurne dus die weten er niets van af!Ikzelf zit op deurne, en het valt echt reuze mee!Het is zo ontzettend leerzaam, er is geen enkele opleiding in nederland waar je zoveel van paarden kan leren!!en dat is echt waar! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 12:33

ik zit op de has. Kun je ook paardenhouderij doen ! Supergezellige school!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 01:28

Uit een test is naar voren gekomen dat IAH Larenstein en CAH Dronten allebei op een eerste plaats waren geeindigd wat de Paardenhouderij betreft.
Ook Larenstein besteed veel aandacht aan de praktijk (is dus op meer HBO-scholen zo) en je krijgt ook ing. voor je naam.
De opleiding duurt 4 jaar en ik vind het erg leuk. Nu zijn we net met een blok bedrijfsbeheer gestart, je kunt naar mijn mening beter de opleiding paardenhouderij doen dan heao, je leert nu nl. een agrarisch bedrijf te runnen.
Nog een voordeel van de opleiding, je hebt meer dan alleen maar paarden, dus je hebt meer mogelijkheden.