aan raden >???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:58

Toch zou ik kijken naar een paardje van 7 a 8 jaar.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:52

heozo dan???kun je het wat beter uitleggen??
en gaat het om je zelf??aangezien je 2dagen geleden geloof ik ook al een topic hebt geopend over wat je allemaal nodig had als je een eigen pony zou krijgen.... Verward

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:38

zonnebloem18 schreef:
Toch zou ik kijken naar een paardje van 7 a 8 jaar.

Ga helemaal met je mee....als het toch niet klikt en dat kan heel goed! En het is je eerste eigen pony word het een groot probleem.
Hoeveel je moeder er ook vanaf weet! Leer het eerst met een wat ervaren paardje dan leer je hoe alles in je werk gaat want geloof me een jong paardje is 10 keer zwaarder dan een paardje dat alles kent.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:42

ja zo zou ik het dus ook zeggen!!kijk naar een iets gevorderder paard!!!zo kun jij het paard nog wat leren en jij kunt nog een heleboel van het paard leren!!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:43

En waarom persee een ijslander volgens mij zijn die niet zo groot en tegen de tijd dat je volledig aan die gewent bent moet je weer een nieuwe omdat je er te groot voor bent geworden.
Ik zou gaan voor een leuke D-E pony van een jaar of 7/8 zo duur zijn die niet.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:04

zonnebloem18 schreef:
En waarom persee een ijslander volgens mij zijn die niet zo groot en tegen de tijd dat je volledig aan die gewent bent moet je weer een nieuwe omdat je er te groot voor bent geworden.
Ik zou gaan voor een leuke D-E pony van een jaar of 7/8 zo duur zijn die niet.

ligt er aan of je wedstrijdgericht wil rijden(hogere prijsklasse!!) of gewoon zo af en toe een wedstrijdje en dus meer recreatief gericht!!(lager prijs)

evatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 23:20

teneerste julie kunne mij nu niet meer over halen hij komt op proef en ik weet al helemaal zeker dat ik zelf wel beter weet of ik een ijslander wil of iest anders (kijk hij moet swinters ook buiten en hou niet van dresuuren ) ijslanders zijn duur jah dus geen paard van 7 a 8 kan ik betalen JAH WEL DE ONDERHOUD maar niet i een keer 7000 Geld, geld! dat gaat niet !! en ik wil dus ook egt niet !! dresuur doen het is gewoon een lkkr rij paard voor lande togten !! ijslanders kunnen 3 maanden stil staan (uiteraard met genoeg weide) dan kan je er zo weer op stappen en mee weg rijden ze zijn lief zorg zaam en rijden super duper lekkr !!

kortom super (in mijn ogen )

ik vraag gewoon wat jullie vinden een paard voor iemand van 15 ik wist niet dat er zo veel meisjes al met een pony waren !!

dit is hem Haha! ben super trots dat ik hem mag probeeren OK dan!

i`m toteli in love

Lovers

Afbeelding
hij zwart

Afbeelding

(ijslander dragen met gemak iemand van 1.80 en rond de 100 zwaar ik ben 1.78 en weeg 45 dus kan makkie NEE het ziet er niet gek uit om dat ze best wel grof zijn !!)

kus eva

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:56

Ga je geen stalletje bij de weide maken zodat ie ook binnen kan staan dan???

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:58

En er zijn genoeg ijslander van 7/8 jaar voor maar 4000 euro en niet voor 7000 gewoon even goed zoeken maar het is natuurlijk geheel jou keus.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:03

Brrr @ prikkeldraad

Alsnog raad ik het je af...bij haflingers word ook gezegt lieve, eigenwijs, leergierig, gehoorzaam geld bij langerna NIET voor elke haflinger!
Vind het nog geen strak plan van je

Je moet het zelf weten

evatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 09:48

hihihi

Auteur Bericht
Faniek Geplaatst: 10-08-04 00:03 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Brrr @ prikkeldraad

Alsnog raad ik het je af...bij haflingers word ook gezegt lieve, eigenwijs, leergierig, gehoorzaam geld bij langerna NIET voor elke haflinger!
Vind het nog geen strak plan van je

Je moet het zelf weten

zonnebloem18 Geplaatst: 09-08-04 23:58 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

En er zijn genoeg ijslander van 7/8 jaar voor maar 4000 euro en niet voor 7000 gewoon even goed zoeken maar het is natuurlijk geheel jou keus.

zonnebloem18 Geplaatst: 09-08-04 23:56 Onderwerp:

Ga je geen stalletje bij de weide maken zodat ie ook binnen kan staan dan

nouw kijk ijslanders zijn buiten paarden en krijgen zo veel warmte door eten (speisvertering is in be weging en daar houden ze zig ook mee warm) en door hun vacht je zie ijslander sneller in de zomer naar binne gaan voor de warmte en vliegen dan voor de kou sneeuw blijft zelfs op hun rug leggen ! dus koud hebben ze het niet maar om dat ze op een open wei staan (met aan de enekant wel beschuting vaan bomen ) wil de eigenaar van het land wel een schutig maken al het waren kunnen ze uit de wint staan)

ik heb voor 11 jarige ruin op indernet gezien 7000 voor gevraagt (heel vaage zin) jah er zij ook voor 4000 maar das egt ook veel te veel

jah ik wil een jong paard ik wil er nog lang mee doen dus ....

nouw faniek haflingers zijn totaal aners dan ijslanders haflingers hebben een kop er op (Om het zo maar te zeggen ) veel snellen dan een ijslander ijslanders hebben veel pit onder het zadel (Ik bedoel heel lang vol kunne houden van tolten enz enz... het rijden is veel anders hetin rijden van een ijslander is makelijker (door meerdere mensen gezegt ) ....

mij kan j niet meer over halen dan kan ik geen ijslander kopen en dat doe ik wel Tong uitsteken

wat vinde jullie van hem??

evatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 09:51

ow jah dat prikeldraat ondat ze aan een druke weg stan (een stel hensten en 2 ruinen ) willen er nog wel es mensen over het hek heen klimmen om paardje e aaien nou is het een hele liefe kude maar je kan er natuurlijk niet zomaar in stappen (zo als kijk paard die wil ik aaien dat doe je maar op de manege) het is een hek en dan zit er prikeldraat voorde rest om het land is hele maal heen prikel draad daar zijn wij ook op tegen !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:08

Voor een 15-jarige is het alleen haalbaar als je ouders je in elk geval financieel willen ondersteunen. Anders niet aan beginnen.

Bovendien kun je beter zorgen dat je een goede opleiding krijgt dan dat je je school laat versloffen omdat je werkt om je paard te onderhouden.

evatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 10:33

ouder betalen vee arts ik stalliung en zij inentig wormen kur (heb ie net gehad) zijn bekaping zamen en paard zelf de helft

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:05

Volgens mij kunnen 15-jarigen best normaal nederlands typen, zou je dat dus willen proberen?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:13

Ik word helemaal para tijdens het lezen van dit topic, je kan toch wel op je taalgebruik/spelling/grammatica letten?Het is bijna niet te lezen!! Boos!

evatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 13:23

Citaat:
Tulandro Geplaatst: 10-08-04 13:13 Onderwerp:

Ik word helemaal para tijdens het lezen van dit topic, je kan toch wel op je taalgebruik/spelling/grammatica letten?Het is bijna niet te lezen!!

jah jiju wel he jij bent geslaagt voor vwo !! ja vind je het gek ik heb DYSLECT IK KAN NIET LESEN EN SCHRIJF DINGEN ZO ALS IK ZE HOOR !! STAAT IN MIJN ONBDER TEXSTREAGEER DAN NIETR ALS JE NIX ZINICH TE ZEGGEN HEB !! daar wor ik egt pissig over jij slaag voor vwo ja en ik zal dat nooid halen (wil ik niet eens ) mijn nichje van 11 die kan nog beter lezen schrijfen en spellen dan mij !! en dan ga jij zitten ............

sluit dit topick maar jullie doen tog heel raar !! advies oke maar dat je ma ga zitten af kraken !!...... sorry dan hoor ..... Boos! Boos!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:28

Heel vervelend dat je dyslectisch bent. Maar sommige fouten in je tekst lijken mij toch echt meer te komen door te snel typen/breezertaal dan door dyslectie?

Zoals 'jah' 'egt' 'nix' (breezer)
'jiju' 'ondber' nietr' (slordig typen)

Sorry als dit echt door je dyslectie komt, maar het heeft echt veel weg van een ander soort fouten.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 10-08-04 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:47

Misser schreef:
Heel vervelend dat je dyslectisch bent. Maar sommige fouten in je tekst lijken mij toch echt meer te komen door te snel typen/breezertaal dan door dyslectie?

Zoals 'jah' 'jij' 'egt' 'nix' (breezer)
'jiju' 'ondber' nietr' (slordig typen)

Sorry als dit echt door je dyslectie komt, maar het heeft echt veel weg van een ander soort fouten.

sorry, offtopic:
juist als je dyslectie hebt, weet je niet wanneer je iets goed schrijft, doordat heel veel mensen msn taal gebruiken (ik ook Tong uitsteken ) ga je in sommige vormen van dyslectie dat als gewoon zien en heb je niet door dat dat niet zo hoort,
maar die onderste voorbeelden zijn volgens mij wel slordig getypt

evatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:57

jah die onderste wel Haha! heb ff mis getikt zag het te laat Tong uitsteken

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:07

evatjuuh schreef:
hier mijn vraag (over het al gemeen)

wat vind jij ?
kan een meisje van 15 voor een paard zorgen en zal je het haar aan raden ???(als ze een eigen paard wil)

als ze er zelf voor werkt of het van papie en mammie krijgt ??? vat vinden jullie ???

waarneer kan je het wel een waarneer niet (aanraden of niet??)

eva

natuurlijk aan te raden, als je er echt veel voor over hebt en er tijd genoeg voor hebt. Tuurlijk.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:09

wat zitten jullie allemaal te zeuren over het typen btw, je kunt het toch lezen, en dat is toch ook niet waar ze om vraagt. En om het dan ook allemaal nog zo'n 50 keer te herhalen is ook niet echt volwassen, ze weet het nu toch.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:13

ik zal geen ijslander kopen. Het paard is meestal ontzettend duur en nadat je hem hebt gekocht hebben ijslanders nog veel meer andere dingen die duurder zijn dat andere pony's/paarden. Als ik jouw was zal ik even gaan kijken op www.marktplaats.nl. Ook is het probleem bij ijsjes, dat ze zich echt kapot vreten. Dit doen de meeste haflingers ook maar ijsjes nog veel erger. Als jij een kort weilandje hebt dan worden ze ontzettend snel te dik. op ijsland is het gras niet zo voedselrijk maar hier wel. Ik wou ook een ijsje, mijn oude verzorgpony. Maar dat heb ik na dit soort redenen toch niet gedaan. En ik heb nu een nog veel geweldigere Haflinger. Haflingers zijn ook meer veelzijdigheids paardjes, ijsjes veeel minder. Het is trouwens niet waar dat je met ijsjes zomaar kunt weg rijden na 3 maanden rust. Dan hebben zelfs zij geen contitie meer. Ik hou ook ontzettend van ijsjes, en ze zijn ook geweldig. Maar de keuze is aan jouw Knipoog Heel veel succes ermee Pling
Laatst bijgewerkt door Alexx op 10-08-04 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

evatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 15:18

hihi kan je wel zeggen hihih dat is egt helemaal waar maar hij moet buiten staan en een normale pony kan dat niet (dan zou ik al een paard moeten) en ik heb elke dag markt plaats gekeken maar nix jammer maar hij komt op proef en ik ben nou eenmaal gek op ijsjes Haha! ze zijn zo lief en zo.. (andere ook maar ik val tog meer op ijcos) hihi en ik weet het maar ik koop niet een speciaal enduracce zadel enz... ijslander hoofdstel vind ik wel heel mooi maar ik heb nu dan weer tijd om voor die spullen de sparen Haha!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:35

Nu is de dyslectie ook ineens over????