Zal ik het toch maar doen?? * lang verhaal *

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:43

ja maar er zijn volgens mij verdomde weinig slechte instructeurs met meerdere orun diploma's zoals Marije heeft...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 01:13

Chade schreef:
Nee ik reed toen nog een dag erbij omdat ik moest inhalen omdat ik op vakantie ben geweest. Dus die twee dagen deed ze het en de rest van de dagen ook omdat toen de eigenaresse reed. Wat bedoel je met deze zin: "6.50 euro vind ik meer onkostenvergoeding dan betalen voor een les..?? Verward
enig idee wat een prive les kost?

maar welk antwoord verwacht je nu?
dat je perfect rijdt en niemand je nog iets kan leren?

7 jaar manegeles? (en dit zonder minderwaardig te doen over manegelessen)
dat is normaliter 1 les per week: 7 X 52 = 364 lesuren....(uitgaande van het maximum) heb je gelijk, sorry dan los je het op met een ander bit en geen les...lukt het dan nog niet dan probeer 1 van de hulpteugels... (dit was even "zomaar" antwoord)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:13

sorry dat ik het zeg hoor..
50 euro in de maand???
voor 4 keer rijden in die hele maand??
en nog op les gaan?
vind het veel gled hoor,
als jij niet op les wil en paardrijden voor de lol doet,hoef je echt geen les te nemen,
wil de eigenaresse dat wel moet zij het meet betalen..
naar mijn idee betaal je al verrektes veel...

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:27

ik vind 50 euro in de maand ook wel er veel voor 1 keer in de week rijden. Bij ons hier in zwolle kun je bij een man een paard leasen voor 152 euro in de maand en dat is voor 6 dagen!!! En dan mag je het paard als van je zelf beschouwen

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:44

ja het lijkt mij ook veel inderdaad... dan ben je voor 1 keer rijden dus... 12,50 kwijt... dat kan bij een manege ook! en dan heb je er gratis les bij...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:53

Spreeek met haar af dat je een les probeerd, kijk zelf of je er wat mee kan, of je ervan kan leren, zo niet, rij dan verder op je eigen manier.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:00

Saskia9 schreef:
sorry dat ik het zeg hoor..
50 euro in de maand???
voor 4 keer rijden in die hele maand??
en nog op les gaan?
vind het veel gled hoor,
als jij niet op les wil en paardrijden voor de lol doet,hoef je echt geen les te nemen,
wil de eigenaresse dat wel moet zij het meet betalen..
naar mijn idee betaal je al verrektes veel...

Je haalt de woorden uit mijn mond!

Je betaald echt onwijs veel gewoon 12,50 per keer dat je mag rijden en dan heb je nog geen eens les!
Sommige betalen 50 euro per maand en die mogen elke dag rijden...

Ik zou geen les nemen sorry hoor, maar ik vind het best om les te hebben, maar op zo'n manier hoeft het niet meer van mij

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 11:15

Nee dat ben ik helemaal vergeten te zeggen Bloos! Ik wou het veranderen gisterenavond maar ik was al te laat. Ik doe ook 1 x per week rijden op de Haf van mijn achterbuurvrouw. Die rijd ik op vrijdag en de pony rijd ik op maandag. Dus 25 euro voopr de pony en 25 euro voor de Haflinger per maand. Snappen jullie het? Sorry voor mijn late reactie... Verdrietig

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:16

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar de eigenaresse van je lease/ pony stappen! Het is lief leuk en aardig dat die ´vermeende´ vriendin van haar jou zou willen helpen, maar volgens mij is het beangrijker om er met de eigenaresse over te praten! Vraag aan haar of ze het nodig vind dat je lessen neemt. Vraag aan haar wat je kan verbeteren etc. Als zij het beter zou vinden als jij een paar keer een lesje neemt kun je lessen nemen bij die vriendin of bij een ander.

succes!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:45

Kijk, een paard op de goede manier laten ontspannen en jou op te zoeken steun aan te nemen, op je hulpen te laten reageren kan je niet met 1 maal per week rijden. Als de pony 6 dagen per week naar beneden wordt gedwongen, is het heel moeilijk om jou manier aan te nemen.
Wanneer je 2 of 3 dagen achter elkaar rijd, zal je merken dat het veel meer effect heeft. Als je 1 keer per week op die pony rijd, zal ik geen les nemen omdat je er toch niets/minder mee kan bereiken. Je moet elke keer opnieuw beginnen. Jij rijdt trouwens zoals ik het lees, op de beste manier. Zo rijd ik ook en heb hetzelfde ongeveer gehad. Wanneer de ander erop gereden had, kon ik overnieuw beginnen.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:53

ik ben het er niet helemaal mee eens dat je je paard nagevelijk MOET rijden. Want ik vind dat dat verschillend is, ik bedoel als jij puur recreatief rijdt (of dat nu in de bak is of buiten) vind ik nagevenlijkheid eigenlijk niet zo heel belangerijk als je maar lol hebt met je pony. Ik vind ook dat met figuurtjes rijden op zich ook niks mis is je moet doen wat jij leuk (je rijdt maar 1x op die pony dus je moet gewoon lol hebben) vind. Ik bedoel je rijdt maar 1x in de week en als je dan les hebt in nagevelijkheid en dergelijke waar je eigenlijk verder niet zo veel om geeft dan zou ik gewoon lekker doorgaan zo als je nu ook doet, en als het zo doorgaat met die pony dat i niet van de hoefslag afwil is het mischien een idee om er eens een fysioterapeut bij te halen want als ze zo vast zit denk ik niet dat je dat er zo makkelijk weer uit kan rijden en dat lukt je zowie zo niet alleen. Want als dat meisje gewoon doorgaat met zagen dan veranderd er niks. Ik denk dat jij de eigenaresse van het paard en dat andere lease meisje ook eens goed om de tafel moeten gaan zitten en eventueel is het een idee om een keer in de zoveel tijd een les te volgen en dan niet alleen jij maar dat andere meisje ook.
ik ben het er niet helemaal mee eens dat sommige mensen zo minachtend praten over manege`s want niet alle manege`s geven les in rondjes rijden en er zijn ook best manege`s waar je goed leer rijden en dan niet alleen de basis maar ik vind niet dat de aantal jaren dat je rijdt altijd telt aangezien het ook met aanleg te maken heeft eigenlijk met alles wel maar goed dat is mijn idee ik wens je suc6 met je beslissing

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:26

hallo allemaal,
ik heb alle verhalen eens even rustig door gelezen maar toch wordt er net veel doorgegaan op het plezier van het paardrijden.

Voordat die vrouw jou aansprak vond je dat het goed ging als ik het goed begrijp.
Je had lol in het rijden, je deed het met plezier.
Je bent ook gestopt met manege lessen omdat je er niks meer leerde.
ik zou mijzelf afvragen of ik het leuk vind om zo door te gaan.

Wil ik met dit paard/pony het een en ander leren of vind ik het goed gaan zo?

Je rijdt maar 1 x in de week en als je tevreden was met hoe je bezig was en je had er plezier in dan zou ik gewoon zo lekker door gaan.
Laat je niet door iemand anders onzeker maken.
Veel mensen hebben altijd wel een mening over een ander en zouden wel les willen geven. Kijk maar op bokt daar weten veel mensen het ook vaak beter dan andere hihi.
waar het toch om gaat is:
waar heb je het meeste lol in/plezier in.
wil je verder in de dressur neem dan les.
wil je gewoon zo lekker door gaan? Gewoon doen!
als die eigenaresse gewilt had dat het paard veel beter liep had ze in mijn ogen al eerder aan dat andere meisje het voorstel gedaan om lessen te volgend. zij rijdt hem het meeste dus zal ook het meestte invloed op hem/haar hebben.

rijdt gewoon lekker door behalve als je echt zelf weer les wil nemen.
Wil je dit niet niks aan de hand. Paarden horen ook nog gewoon lol te hebben en als hij niet nageefelijk loopt maar het wel naar zijn zin heeft die ene dag bij jou zou ik het gewoon zo laten!
succes met je beslissing
Laatst bijgewerkt door Enamorado op 04-08-04 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:34

ik leerde vroeger op de manege ook niet veel meer, maar dat hoeft niet te zeggen dat je van iemand anders niets meer kunt leren!
ik zou gewoon een lesje uit proberen...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:39

redina schreef:
Je rijdt maar 1 x in de week en als je tevreden was met hoe je bezig was en je had er plezier in dan zou ik gewoon zo lekker door gaan.
Laat je niet door iemand anders onzeker maken.

[...]

Paarden horen ook nog gewoon lol te hebben en als hij niet nageefelijk loopt maar het wel naar zijn zin heeft die ene dag bij jou zou ik het gewoon zo laten!

Ik bedoelde te zeggen dat als je hem met een los teugeltje rijdt, je weinig aan het beestje kunt verknallen. Dus als de pony niet lekker meer loopt, kunnen ze daar jou echt de schuld niet van geven en moeten ze bij dat andere meisje zijn.

Die mevrouw heeft eigenlijk helemaal niks met jou te maken. Ze dringt je wél lessen op! Ik vind het nogal brutaal, eigenlijk. "Ik vind dat je niet goed rijdt, ik wil je wel lesgeven voor zoveel euro" Verward Als ze je echt had willen helpen, zou ze het zó wel doen, gewoon een keertje helpen. Maar ze probeert volgens mij geld aan je te verdienen en dat vind ik op z'n zachtst gezegd niet zo netjes

Ik heb ook een bijrijdpaard gehad waarbij de eigenaar een ander idee had over rijden dan ik. Ik reed hem ook niet zo intensief, beetje hobbelen in het bos en zo. We hebben uiteindelijk afgesproken samen met dat paard les te gaan halen bij een zeer goed instructrice. Ook omdat ik heel graag les wilde met hem, omdat we anders niet vooruit zouden komen. Ik stond er dus zelf achter!

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 22:08

Rytir schreef:
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar de eigenaresse van je lease/ pony stappen!

Ja ik denk dat ik dat ook maar ga doen Ik wil wel weten hoe zij er over denkt dat die vrouw dat tegen me gezegd had. Bedankt voor je reactie Rytir! Lachen

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:14

hoi, mag ik weten wie jou les wil gaan geven?
vertel me aub dat dat niet charis is?
meisje doe het niet.
ik ken dat andere meisje die op daisy rijd, en dat is inderdaad zaag zaag.
dit is een van de redenen dat ik daar niet meer op stal kom.
charis had tijdens een wedstrijd op haar protocol ook niet zagen staan..

marije is wel wat duur maar is dan ook een hele goeie instructrice, ik heb ook een lange tijd prive les van haar genomen.
kun je eventueel niet 1 keer in de maand priveles nemen?

er komt daar nog iemand op stal die les geeft, weet even haar naam niet maar ze jureerde de wedstrijd. zij is ook wel aardig, weet niet of ze diploma's heeft maar heb haar een keer bezig gezien..

heel veel succes in elk geval, maar gooi please niet een ander bit erin, dat is niet nodig bij daisy.. het heeft totaal geen nut..

mocht het nou niet goed komen, ga dan lekker mob een dag extra doen als dat kan, die heeft een eigenaresse die er veel meer verstand van heeft.

( p.s ik hoop dat je niet op stal gaat vertellen wat ik zojuist heb gezegt.)

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:21

Ik vind dat die vrouw wel erg bazig was. Zo van ik vind dat je les zou moete nemen. Laat je zelf toch vinden. Wat moet zij zich moeien? De eigenaresse zal zelfs wel kunnen zeggen dat ze vind dat je lessen moet nemen, niet? Ik zou pas gaan lessen als de eigenaresse dat zelf zegt!

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 19:52

Tempus schreef:
Ik vind dat die vrouw wel erg bazig was. Zo van ik vind dat je les zou moete nemen. Laat je zelf toch vinden. Wat moet zij zich moeien? De eigenaresse zal zelfs wel kunnen zeggen dat ze vind dat je lessen moet nemen, niet? Ik zou pas gaan lessen als de eigenaresse dat zelf zegt!

Super bedankt voor je reactie Lachen

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 20:00

newie schreef:
hoi, mag ik weten wie jou les wil gaan geven?
vertel me aub dat dat niet charis is?
meisje doe het niet.
ik ken dat andere meisje die op daisy rijd, en dat is inderdaad zaag zaag.
dit is een van de redenen dat ik daar niet meer op stal kom.
charis had tijdens een wedstrijd op haar protocol ook niet zagen staan..

marije is wel wat duur maar is dan ook een hele goeie instructrice, ik heb ook een lange tijd prive les van haar genomen.
kun je eventueel niet 1 keer in de maand priveles nemen?

er komt daar nog iemand op stal die les geeft, weet even haar naam niet maar ze jureerde de wedstrijd. zij is ook wel aardig, weet niet of ze diploma's heeft maar heb haar een keer bezig gezien..

heel veel succes in elk geval, maar gooi please niet een ander bit erin, dat is niet nodig bij daisy.. het heeft totaal geen nut..

mocht het nou niet goed komen, ga dan lekker mob een dag extra doen als dat kan, die heeft een eigenaresse die er veel meer verstand van heeft.

( p.s ik hoop dat je niet op stal gaat vertellen wat ik zojuist heb gezegt.)

Ik vertel niks, ik vind wat op bokt is ook daar moet blijven, dus ik verzeker je dat ik niet met heel stal over iedereen gaat zitten praten. Zo ben ik niet, nooit geweest ook. Het was idd Charissa die dat tegen mij zei: ik vond het een moeilijke beslissing daarom heb ik het op bokt gezet. Ik wou graag weten wat de meningen waren van verschillende " paarden" mensen. Ik weet het echt nog niet of ik bij haar ga lessen. Zoals je kon lezen was ik erg verbaasd dat ze dat tegen me zei. Verward Je weet hoe dat andere meisje met Daisy rijd dus ik denk dat je mijn standpunt wel kunt begrijpen. Ik hoop binnenkort met Jolan erover praten wat zij er van vind want zij weet hier nog niks van af. Maar ik was gewoon erg nieuwsgierig hoe anderen mensen erover dachten. Maar jij raad het dus af?? Toch bedankt dat je de moeite heb gedaan om mijn verhaal te lezen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:17

Jeetje...als je die pony maar 1x per week rijdt.....voor 50,- mogen ze je wel minstens 1 les per maand kado doen!

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:31

Hmm dit lijkt me idd niet echt bepaald een ideale situatie... Je moet alleen les nemen als je dat zelf wilt, niet omdat iemand dat je opdringt. Niet erg netjes trouwens van die 'mevrouw'

Bovendien zou ik er eens heel goed over nadenken of het wel opschiet om een pony voor 1 dag in de week te leasen... En dan voor zo'n raar bedrag :s Nee, ik krijg echt een beetje een naar gevoel bij dit hele verhaal...

Kun je anders die haf niet wat vaker rijden, of moet je daar ook voor betalen?

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 21:04

Anke"]
Jeetje...als je die pony maar 1x per week rijdt.....voor 50,- mogen ze je wel minstens 1 les per maand kado doen!
[/quote]
Helaas ik heb het al neergezet maar hier is sprake van een misverstand je hebt er waarschijnlijk overheen gelezen, want de pony doe ik voor 25 euro per maand en de Haflinger ook

[quote="Daphne18 schreef:
Bovendien zou ik er eens heel goed over nadenken of het wel opschiet om een pony voor 1 dag in de week te leasen... En dan voor zo'n raar bedrag :s Nee, ik krijg echt een beetje een naar gevoel bij dit hele verhaal...

Ja dat schiet wel op! Ik ben heel blij om haar te leasen, maar ik kan gewoon geen meer dagen. Jij hebt er ook overheen gelezen want net als ik hierboven al schreef: de pony doe ik voor € 25 per maand en de Haflinger ook. Klein misverstand!

ancy_is_cool

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:25

Ik weet niet precies hoe jij je lessen indellt zeg maar.. dus wat je doet. Maar als dat andere kind hem wel Nageefelijk enz. kan rijden... dat is vaag!! Kijk eens naar haar.. misschien kan je zien dat ZIJ het fout doet.. ( in ik geloof dat dat oo kzoow is!!) enne... misschien kan je een paar weken/maandjes les krijgen... want als je dan alles een beetje kan... Pling Knipoog hoe je geen lessen meer te nemen..enne... als die losse lesje duurder zijn... kan je idd beter op een manege gaan rijden

Chade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 21:44

Alane schreef:
enig idee wat een prive les kost?

maar welk antwoord verwacht je nu?
dat je perfect rijdt en niemand je nog iets kan leren?

7 jaar manegeles? (en dit zonder minderwaardig te doen over manegelessen)
dat is normaliter 1 les per week: 7 X 52 = 364 lesuren....(uitgaande van het maximum) heb je gelijk, sorry dan los je het op met een ander bit en geen les...lukt het dan nog niet dan probeer 1 van de hulpteugels... (dit was even "zomaar" antwoord)

Sorry, maar is dit een hatelijk antwoord? Bloos! Ik verwacht helemaal geen antwoorden van iemand! Ik vraag tips en ik vraag om raad. En ik heb helemaal niet gezegd dat niemand me nog wat kan leren. Maar nou snap ik nog niet die laatste zin niet van je. Die met die onkostenvergoeding. Waarom vind je het meer een onkostenvergoeding??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:40

Nee helemaal geen hatelijk antwoord...
Als je geen antwoorden verwacht moet je geen vragen stellen, toch?
met die onkostenvergoeding bedoelde ik brandstofkosten en dus geen uurloon, ken die vrouw niet en kan dus ook niet oordelen over haar lesgeefkunsten...maar normaliter kost een priveles dus aanzienelijk meer per uur.
Net zo min ik kan zeggen van hieruit dat je wel kan rijden kan ik ook niet zeggen dat je niet kan rijden...

het laatste stukje van mijn bovenstaande reactie..zou een reactie kunnen zijn op jouw "vraag" /probleem....