Hebben jullie weleens klappen gehad van een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LMsWinnetou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:26

Ja 2 keer. Maar gelukkig niet heel ernstig. 1 keer door een veulen, ik was zn moeder aan t poetsen en dat vond ie niet leuk Haha! Maar ik heb 'm wel een schop teruggegeven.
En 1 keer tijdens een buitenrit, kreeg ik een schop van een paard wat voor me reed. Sindsdien ben ik panisch voor paarden die schuinvoor me rijden.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:33

O ja, ik ook weleens van zo'n pismerrie.
Ik was lekker aan het rijden op een haflinger-ruin, merrietje voelt zich bedreigt/opgesloten, en haalt vol uit. Ruiter van die merrie-muts ernaast..
Ik een zere poot..

Ik was allang blij (voor zover je daar blij mee bent) dat ze mij raakte i.p.v het been van de haf waar ik op zat. Volgende dag meteen naar de VA geweest (het slaande paard dan Knipoog ) bleek ze last te hebben van haar eierstokken, vandaar het gedrag.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:26

Ik ben helaas wel een aantal keer op de eerste hulp beland door toedoen van een paard. Jammer genoeg was het steeds hetzelfde paard dat me iets aandeed. Het varieerde van bijten en niet meer loslaten tot net zo hard bokken dat ik met mijn rug tegen het schot van de binnenbaan belandde.
Heel vreemd, maar toch bleef ik haar leuk vinden. Later ben ik zelfs nog met haar gestart. Paardenliefde is toch maar een vreemd fenomeen... Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:21

Regelmatig een schop gehad, wat wil je ook na al die jaren...
Laatste leermoment heeft me wel aan het denken gezet; merrie sloeg naar ander paard terwijl ik semi-achter haar stond. Haar hoef raakte mijn kin, maar gelukkig tuimelde ik achterover. Ik kan nu rustig zeggen; had ze me even anders geraakt, was ik harstikke dood geweest.

En dat is toch iets om over na te denken.... Scheve mond

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:30

Ik ben een aantal jaren geleden geslagen door een paard.
Ze moest de trailer in maar wilde niet. Ik gaf haar een klap op haar kont Bloos en kreeg een gigantische klap in mijn gezicht terug. Nu nog een mooi litteken van Scheve mond . Mijn hele wang lag open, je kon zo mijn mondholte binnen kijken en ik was knock- out. Mooi twee dagen in het ziekenhuis gelegen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:50

van mijn eigen paard heb ik nog geen klap gehad, maar dat moet ze ook echt niet proberen ! Ik heb alleen wel een tijdje geleden een klap gehad van een veulen, op mijn knie/bovenbeen, was erg pijnlijk, heb 1,5 week met pijnstillers gelopen, en een dikke blauwe knie/bovenbeen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:56

Mijn eerste pony heeft me vol in m'n buik getrapt en ik ben toen onderuit gegaan. Mams heeft me uit de stal getrokken. Die pony bleef namelijk aanvallen. Ben ook een keer van hem afgevallen, toen ging hij me ook aanvallen. Was een erg vals beest, heb ik snel verkocht.

Quellian heeft me 2x getrapt. 1x toen ik tussen haar uiers aan het schoonmaken was (trapte ze opzij, op m'n bovenbeen) en een keer stonden Quell en Stan aan een balk, Stan stond Quell te pesten, Quell haalt uit, Stan stapt opzij en wéér vol op m'n bovenbeen.

Stan heeft me nog nooit getrapt. Wel heeft ie ervoor gezorgd dat de pees van m'n duim en pink gescheurd is geweest en heb ik een gekneusde rug gehad.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:57

Afgelopen jaar nog, we waren op concours en ik was de strijklap af aan het doen van mijn paard, terwijl ik omhoog kom springt ze opzij en ik val achterover op de tegels, gevolg hersenschudding en naar het ziekenhuis. Ben denk ik wel 10 min. buiten bewustzijn geweest. Ze dachten eerst dat ze me getrapt had, maar dan had ik ergens een blauwe plek moeten hebben.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:10

een schamp op mijn bovenbeen. Ik was een paard dat ik reed aan het aansingelen voordat ik erop ging en ze wilde een vlieg wegslaan bij haar buik. Daar stond ik dus al. Gat in mijn rijbroek op het bovenbeen en een schaafwondje.

been tegen mijn hoofd. Ik was een paard aan het poetsen op de manege waar ik heb lerren rijden en kon niet goed bij zijn been. Ik ben er toen min of meer voor gaan gangen met mijn hoofd. Hij tilde toen zijn been op. Zoiets zou ik ook nooit meer doen, maar dan ben je jong en zie je dat soort dingen niet...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:22

zo vaak Nagelbijten / Gniffelen , maar 1x was wel heel erg; Ik was Tinker aan het laten grazen op een stukje gras bij de manege, naast de manege zijn tennisbanen dan daar waren ze de geluidsinstalatie aan het testen en dat vond meneer dus eng. de eerste keer dat hij wegschoot hield ik hem nog maar de tweede keer rende hij bokkend weg en heeft mij een aantal keer geraakt, gekneusde schouder, helemaal onder de schrammen en blauwe plekken, vingers lagen helemaal open van het touw en een half hoefvormige blauwe plek op mijn bovenbeen. Heel vaag zie je nog een litteke van een wond waar zijn hoef over mijn onderarm heeft geschraapt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:38

Ik ben ook best vaak getrapt, niet altijd hard ofzo.
Maar in februari op mijn allereerste werkdag op een handelstal, ben ik door een tinker in elkaar getrapt en met spoed naar het ziekenhuis in Tilburg gebracht met de ambulance.
Toen ik binnenkwam dachten ze dat ik t niet ging redden maar ik ben er vanaf gekomen met heeeel veel zware kneuzingen en een zware hersenschudding.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:43

Ik ben nooit geslagen, er hebben wel heel veel paarden op mijn voet gestaan. En de laatste die op mijn voet was gaan staan, die was ook het meest pijnlijk.

Dat paard liep achter me, trapte per ongeluk tegen mijn hiel aan, mijn voet zwikte om en daar ging dat paard bovenop staan. Ik viel om en kon echt bijna niet meer opstaan. Met hulp toch overeind gekomen en de hele dag een beetje dwars op dat voetje rondgestrompeld..
Toen ik na die werkdag terug thuis kwam, kreeg ik mn schoen bijna niet uit. Mijn moeder heeft die toen uitgedaan en mijn sok hebben we eraf geknipt, toen kwam er een blauw-paarse dikke voet tevoorschijn en moesten we naar de huisartsenpost rijden.
In de auto heb ik ook nogal afgezien, elk hobbeltje deed pijn Clown. Bij de huisartsenpost aangekomen drukte de dokter heel hard op mijn voet, waardoor ik het uitschreeuwde van de pijn en zei hij doodleuk: 'oke, het is niet gebroken'.

Een paar dagen later kon ik weer een beetje steunen op die voet en was het alleen nog maar een beetje blauw Lachen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:12

Ik heb pas nog een trap tegen mijn bovenbeen gehad van mijn eigen paard.Hij kon er niets aan doen,sloeg naar een vlieg en ik stond toevallig in de weg.Het is behoorlijk blauw en pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:17

Mijn eigen paard heeft me een keertje gebeten, een keertje.
Verder niks aan dat soort blessures. Op de manege was ik veel met manegepaarden bezig, maar ook daar geen klappen gevangen, ook niet met het voeren op stand. haha, dat was wel altijd spannend, maar liep gelukkig steeds goed af. Ik deed ook vaak de speciaaltjes en ook daar nooit klappen gevangen. De score blijft bij 1 beet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:18

Nooit door mijn eigen paarden, wel eens een (flinke!) klap gehad van het oude paard van mijn vriendin. Ik heb er gelukkig niks aan over gehouden Lachen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:19

k heb een keer een trap gehad van m'n verzorgshet van 3, ze liet zich niet pakken, dus ik pakte haar manen, draaide ze zich ineen keer om en gaf een trap, k ben me rot geschokken, maar ik had er geen last van.

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:52

Ai, lekkere verhalen allemaal. Ikzelf heb ook een tik gehad op mijn mond. Het paard trapte naar zijn buik en ik was net aan kijken naar een wondje op z'n been. Was niet echt fijn, want ik had zo'n leuke slotjesbeugel. De vellen hingen dus tussen de slotjes...ik pas wel op nu.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:57

jep..tegen mn bovenbeen dus t viel wel mee gelukkig, had enkel n blauwe plek en t was n beetje dik en stijf.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:12

Heb wel genoeg klappen gehad Scheve mond
Van mijn oude verzorgpony en keer een knal tegen m'n bovenbeen, waarna z'n hoefafdruk een week op m'n been heeft gestaan.
Van de pony van m'n vriendin een mooie hoefafdruk op m'n rug doordat ze over me heen liep.
Van m'n eigen pony die ongeduldig was en de bak uit wilde. Die duwde de plank die de bak afsluit uit het touwtje op het moment dat ik onder die plank door bukte. Toen kreeg ik met een noodvaart die plank tegen m'n hoofd en ben daarna bewusteloos op de grond gevallen en 2 paarden over me heen gehad.
Dit zijn de ergste klappen geweest en degene die ik me echt herinner. Zal er nog wel een paar gehad hebben maar die hebben niet echt schade aangericht gelukkig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:10

Wat een enge verhalen zeg Scheve mond

ik werk inmiddels al 9 jaar met verschillende paarden, maar heb nog nooit een trap gehad..

Mijn haflinger heeft wel per ongeluk Cinnepin van bokt een keer getrapt.
die liep erachter met een ander paard en Lisa was hengstig. toen kwam Cin tegen lisa's kont aan, en die dacht dat het ruintje tegen dr aan kwam.
slaan die hap! tegen cindy's been Boos! (En cindy was n paar dagen ervoor getrapt door een vreugdebok van een andere pony!)
Die had dus 2 benen blauw Haha!

Ben er al wel tig keren afgevallen, maar nog nooit getrapt of gebeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:23

* wat is mijn halinger toch lief Lovers heeft nog nooit iemand gericht getrapt/gebeten

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:43

ik ben een keer tegen mijn knie getrapt door een paard van vriendin.
t is echt een wijf, en mijn paard ging met zijn hoofd richting haar kont toen we bijna terug waren van buitenrit en toen haalde ze uit.
en ze schaafte mijn paard langs zn schoude, en raakte mij vervolgens op mijn knie! heb toen wel paar dagen 'kreupel' gelopen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:51

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:25

Man! zovaak Tong uitsteken

Een keer in de zoveel tijd geeft hij me eens een trap, blijf ik ook nog een beetje alert Haha!

Maarja tis natuurlijk niet zo leuk, Antonio ging een keer stijgeren en landde op mijn voet: AAAUWW, maar mijn voet was nog wel heel

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:33

Ik ben op ponykamp een keer tegen mijn hand getrapt. We liepen achter elkaar en ze stonden plotseling stil en 'mijn' pony liep door en dat vond dat paard voor hem niet leuk dus kreeg ik een trap.
Heb daarna een hele dikke gekneusde hand gehad maar ik ben die dag wel gewoon meewezen rijden met de dagtocht dus het was niet echt ernstig.