vraagstuk: druk leven + paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:58

Ik werkte eerst parttime, maar aangezien ik financiel graag wat beter wilde zitten ben ik fulltime gaan werken. Ik woon samen met mijn vriend, wat het denk ik wel iets makkelijker maakt dan wanneer je allebei apart woont. Mijn vriend heeft dus echt niets met paarden en klaagt soms wel eens. Maar ja zo heeft hij ook weer interesses die mij niet interesseren. Voor een druk sociaal leven heb ik echt geen tijd! Ik heb overdag mijn collega's om mij heen en 's avonds mijn stal"maatjes". Mijn beste vriendin zit nu voor een half jaar in frankrijk maar als die zometeen weer terug is moet ik alles wat beter gaan plannen. Maar een eigen paard is dat voor mij allemaal dubbel en dwars waard!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:05

Tja, ik wil ook aan een paard beginnen terwijl ik het erg druk heb.
Maar wil zo graag een paard.....
Den k dat als je idd het plant, je best wel nog genoeg tijd vrij kunt houden voor je liefste 4voeter

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:11

Ik heb een werkweek van 40 uur, een huis en een vriend. Gaat prima. Een beetje schipperen hier en daar en soms min paard een dagje lekker laten staan. Ik rijd niet fanatiek wedstrijden ofzo, dus een dagje weide maakt voor ons niet uit.

Alleen in de winter kom ik niet goed rond. Dan kan ik niet veel rijden, omdat ik geen licht heb, dat is wel erg jammer.

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:05

Ik werk 40 uur in de week. Woon samen en heb een paard en 2 katten. Moet zeggen dat het af en toe best wel plannen is maar moet gewoon goed van te voren weten wat we gaan doen zodat ik daarop kan anticiperen. Ik heb wel een bijrijder die hem 2 dagen in de week rijdt dus dat scheelt wel. Ik heb Sil gekocht toen ik al met Pieter samenwoonde en heb hem op de gevolgen gewezen Haha! Nou nu kan hij er niet meer op terug komen Schijnheilig hihi.... Maar het gaat dus eigenlijk best goed!

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:18

Het moet kunnen.
Het is wel veel plannen en veel dingen laten maar het kan wel. Haha!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:25

Ik ben 18 jaar, heb een (vaste) vriend, werk veel om mijn paardjes te kunnen bekostigen ga na de vakantie weer naar school. Dan ga ik een stuk minder werken. Maar alles gaat goed. Ik kan het draaiende houden. En ik heb een bijrijdstertje aangenomen en had al een verzorgstertje. Dus als ik niet kan, dan krijgen ze nog alle liefde en aandacht die ze nodig hebben.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:37

Ik wet niet of ik druk genoeg ben maar ok.
Ik heb een baan, 5 dagen in de week, een vriendenkring door nederland verspreidt.
Hou van stappen en uitgaan.
Woon nog thuis, veel hobby's en een paard.

Het lukt allemala best, paard gaat gewoon altijd voor.

Vriendje ben ik wel mee gestopt, degeen die ik heb gehad terwijl ik mijn paard had hadden toch altijd wel wat te klagen kwa tijd te kort....en sorry voor hen maar paard gaat ook voor vriendje Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:40

Werk 20 uur, heb twee kids, groot huis, zit in bestuur van de ruiterclub en heb nog tijd zat voor mijn paard, heb ook wat tijd voor mezelf nodig. Maar het is wel regelen en plannen dat wel! En niet overal te perfectionistisch in zijn (huishouden bv)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:47

Citaat:
En niet overal te perfectionistisch in zijn (huishouden bv)

Haha! Knipoog Schijnheilig

Weinig tot geen tv kijken wil ook nog weleens helpen. Heb ook part-time baan (16 uur) twee kinderen, man, 2 paarden en een pony + nog wat loslopend spul.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:54

annegti schreef:
Weinig tot geen tv kijken wil ook nog weleens helpen.

En internet op het werk, zodat je wel nog bij kunt bokken Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 01:01

druk is altijd relatief, het is maar net hoe ver je wilt gaan voor je paard of voor jezelf

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 06:58

Ik werk 20 uur per week, m'n vriend 40. We hebben 2 kids (11 en 16) waarvan de een ook rijdt, de ander heel af en toe en 2 paarden die volpension staan. We zijn dan ook elke dag minstens 3 uur op stal te vinden, er blijft daarnaast weinig tijd over voor wat anders maar dat vinden we ook niet zo erg Lachen Onze sociale contacten hebben ook allemaal met paarden te maken, en ik heb leuke collega's dus ik heb niet echt het idee dat ik iets mis. Sterker nog, ik zou niet anders willen Haha! En daarbij: het is idd iets waar je heel bewust voor kiest zo'n paard. Het lijkt me lastiger als je alles hebt/wilt: EN je paard, EN fulltime werk, EN huishouden EN buitenpaardse partner en dan ook nog eens een druk sociaal leven waarbij je alles ook nog eens perfect wilt doen...

Bergje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:17

Het is zwaar, maar het is mogelijk.

Ik werk 24 uur per week, ben getrouwd en moeder van een peutertje van 1,5 jaar. Verder hebben we nog wat sociale contacten, maar niet heel erg veel. Iedere avond, zodra onze zoon naar bed gaat en in het weekend tijdens zijn middagslaapje, ga ik naar mijn paard. Dit betekend dus dat ik bijna nooit een avond thuis ben. Maar ik heb het er voor over; mijn paard is mijn ontspanning, zonder zou ik erg ongelukkig worden. Gelukkig moppert mijn man niet al te veel.

Het huishouden is bij ons wel echt een puinhoop, daar hebben we geen tijd voor... Haha!

carlinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:02

Herkenbare verhalen allemaal.
Ik heb een behoorlijk verantwoordelijke baan (36 uur/managementfunctie), ben getrouwd met een man die in een supermarkt werkt en dus ook vaak koopavonden en op zaterdag moet werken, heb een dochter van 11,5 jaar die helemaal gek van paarden is en sinds twee jaar een paard. Het kopen van het paard is een initiatief van mijn man en ik ben er heel blij mee. Naast zijn werk is moet hij ook nog een project begeleiden (van zijn werk) en hij heeft op maandagavond cursus. Vroeger zat ik dan alleen in huis met mijn dochter, nu gaan we na het eten lekker naar de manege. Ik heb mijn paard, Kayleigh haar verzorgpony en we vermaken ons prima.
Familie en vrienden zijn wel naar het tweede plan verschoven. Paarden gaan voor. Dus strakke planning is wel belangrijk. De zaterdagavond en de zondagmiddag/avond zijn voor de sociale contacten buiten de manege om. Overige sociale contacten dus ook inderdaad op de manege.
Verjaardagen door de week doe ik niet aan!
Oh ja en ik heb iemand die bij mij 1 ochtend in de week schoonmaakt en iemand die de tuin onderhoud. Het is dus wel zo: Vrije tijd = vrije tijd!
I LOVE MY LIFE!!!!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:36

Het is te doen maar het is wel heftig... Maar ja, als je een paard koopt moet je er voor zorgen. Dus zorgen dat hij er iedere dag uit komt, hoe dan ook. Daar máák je gewoon tijd voor!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:41

Kliko schreef:
Het is te doen maar het is wel heftig... Maar ja, als je een paard koopt moet je er voor zorgen. Dus zorgen dat hij er iedere dag uit komt, hoe dan ook. Daar máák je gewoon tijd voor!

Ben het helemaal met je eens!

Ik heb een 40-urige werkweek en kom 's avonds rond 18.00.18.30 uur thuis en moet dan gauw eten en mij omkleden. Rond 19.30 uur ga ik naar Omar en blijf meestal tot 22.30 uur ook omdat het zo gezellig is op stal Haha! Als ik thuiskom ga ik meestal nog even achter bokt of tv kijken en rond middernacht naar bed om vervolgens om 7.30 uur weer op te staan.

Tijd voor boodschappen doen etc. heb ik bijna alleen maar in het weekend en tijd voor vriendinnen/familie heb ik ook alleen maar in het weekend. Het is soms best heftig maar ik heb het er dik voor over en zou mijn paard voor geen goud willen missen Ben wel vrijgezel trouwens dus dat maakt het wel wat makkelijker maarja de huishouding moet ik ook wel weer alleen doen.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:21

Cassidy schreef:
Nog wel ja....als je eenmaal gaat rijden moet voor een paard toch zeker anderhalf uur tot tweeeneenhalf uur uittrekken..Lips are sealed

Ik kan ook heel goed plannen, maar dan hoeft er maar een wat langere file te staan op weg van werk naar huis en de boel loopt in de soep.

Want naast de 40 uur die ik werk heb ik ook nog een reistijd van zeker 15 uur in de week, en moet ik toch echt aan mijn 8 uur slaap per nacht komen omdat ik het anders niet trek.

Lips are sealed nee zeg maar niets.. ik zal het evenuitleggen Clown , denk je dat ik daar niet over na gedacht had ofzo? Weet echt wel waar ik aan begin, maar nu ben ik er niet zoveel tijd mee kwijt dat wilde ik ermee zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:32

Ik vind dat het prima te doen is, maar mijn vent is even fanatiek met de beesten als ik, dus ik heb mazzel Haha! Overigens deed hij nog niks met paarden toen ik nog "maar" 1 paardje had, en ging dat ook prima. We werkten toen ook allebei fulltime, en hij had 's avonds z'n eigen hobbys: badminton, skeeleren, lopen etc dus hij heeft mij gelukkig niet nodig om zich te vermaken.

Inmiddels hebben we allebei nog steeds fulltime banen, een groot huis, drie paarden (met z'n 2en dan he) en de sociale contacten ook voornamelijk 'in de paarden'. Anders is het geen doen.
Wij zijn 7 dagen in de week met de paarden bezig. Maandag tot en met vrijdag in de avonduren (zeg maar van 20 tot 23 uur) en in het weekeinde overdag. Boodschappen, verjaardagen, poetsen in huis etc prakken we in het weekeinde ertussen. Daar moet je niet te precies in zijn, want dan word je gefrustreerd Haha! Gelukkig kunnen wij allebei goed wat stof zien liggen.

Verder zijn wij heel straight geworden omtrent onze vrije tijd: de afweging WILLEN wij dit doen of MOETEN wij dit doen wordt nu bijna automatisch gemaakt, en als iets doorslaat naar MOETEN in plaats van WILLEN dan doen we het eigenlijk standaard niet.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:56

Ik werk fulltime, ben getrouwd en heb een zoontje van 2. Sinds enkele weken heb ik een bijrijder, daarvoor altijd alles zelf gedaan. Daarnaast geef ik af en toe les, jureer ik veel en rij ik regelmatig wedstrijden.

Cassidy schreef:
En internet op het werk, zodat je wel nog bij kunt bokken Haha!

En dat zijn ook mijn sociale contacten Haha!

Trouwens, het zijn de drukste mensen die altijd nog ergens een gaatje kunnen vinden!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:58

Sonja schreef:
Verder zijn wij heel straight geworden omtrent onze vrije tijd: de afweging WILLEN wij dit doen of MOETEN wij dit doen wordt nu bijna automatisch gemaakt, en als iets doorslaat naar MOETEN in plaats van WILLEN dan doen we het eigenlijk standaard niet.

Inderdaad!

Dit is ook een aanrader voor mensen die het niet zo druk hebben Nagelbijten / Gniffelen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:05

Geen vriend, wel een druk leven. Clown
Af en toe komt het voor dat je alleen tijd hebt om wat op te strooien, voeren en een knuffel te geven, andere dag heb ik meer tijd. (gelukkig komt weinig tijd niet voor in de vakantie. nouja, soms beetje wel Schijnheilig )
Maar als je het allemaal normaal in plant zie ik geen probleem, of je moet echt even in een drukke tijd zitten.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:12

Ik werk ook 40 uur per week (ehm, 40 + eigenlijk), heb een eigen huis, een vriend, 3 katten en 2 paarden (1 nog in de opfok). Ik werk dus ook echt om dit alles te bekostigen (naast mijn ambities dan Knipoog ).

Daarnaast help ik mijn vriend in zijn eigen zaak, heb een vriendenkring over heel Nederland verspreid, familie in Tilburg, meerdere hobby's (waaronder tekenen en schilderen) en wil graag ook nog wat tijd voor mezelf en mijn partner zo nu en dan. Dat laatste is vooral dan, heeeeel veel dan,... Haha!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:42

Ja het kan soms er lastig zijn.. Mijn vriend klaagt nog wel eens als ik weer naar stal ga. We werken allebei 40 uur, grote tuin die wel wat onderhoud vraagt, de honden, konijnen en schapen vragen ook altijd aandacht.. Maar je legt je prioriteiten gewoon anders.. Iris rijd ik om de dag, de andere dag longeer ik haar meestal aan het einde van de avond zodat ik voor die tijd nog wat kan doen.. Maar tv kijken is er bijna nooit bij. A.s. zaterdag heb ik wedstrijd, ik moet vrijdagmiddag de tuin in om het gras te maaien, boodschappen doen, het huis aan kant maken (met de franse slag)..Kortom als ik een zaterdag weg ben, moet ik daar de week van tevoren al rekening mee houden. Het komt dus neer op een goede planning en communicatie met je partner..

Dat klinkt wel heel gestructureerd he? Dat is het niet hoor...er ligt nu ook nog een gigantische berg schone was op me te wachten om weggestreken te worden..baaaaaaaaaal! Bloos

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:51

tja het kan lastig zijn, maar je moet voor jezelf goed bepalen wat je het belangrijkste vind. Mijn paarden staan bij mij op de 1e plaats, ze zijn afhankelijk van mij en ze hebben er ook niet zelf voor gekozen om mij als baasje te hebben. Dat zijn voor mij goede redenen om er veel tijd aan te besteden, en ik kan het eigenlijk ook niet missen Knipoog

Ik zat vorig jaar nog op school, maar ga vanaf september fulltime werken. Doordeweeks zal het dan werken en mijn paarden worden. Voor iets anders is simpelweg geen tijd. Mijn vrienden kan ik alleen in het weekend zien, maar dat is nu ook al zo omdat we niet in dezelfde woonplaats wonen. Ik heb geen vriend meer, maar als ik een nieuwe vriend krijg dan maak ik die gelijk duidelijk dat mijn paarden eerst komen en dan hij en dat er heel veel tijd in gaat zitten.
Ook naar je vrienden duidelijk maken dat je alleen bepaalde dagen kan (als je dus niet heel de dag hoeft te werken)

Zie je het niet zitten en wil je nog een beetje ruimte hebben om toch spontaan wat te doen, dan kan je best nog een paard nemen, maar zorg dan of voor een hele goede verzorging op stal of neem een verzorger/bijrijder Lachen

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:51

Ik werk 34 uur, 1 dag in de week vrij. Meestal de vrijdag. Ik woon samen, we hebben sindskort een huis gekocht. Elke avond ga ik naar mijn paard, dan ben ik ongeveer half negen- negen uur weer thuis.
Zaterdagavond gaan we altijd naar de kroeg.
Ik moet er nog niet aan denken om een kind te hebben of te krijgen of hoe je dat ook noemt. Past absoluut nog niet in ons leven. Misschien wel helemaal nooit, doe mij maar paard.