Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

bubbelbee schreef:waarom zou je zelf aan de hoeven van je paard kaan klooien.....heb je geen geld om de hoefsmid te laten komen ofzo???
moet je het vooral zelf doen, dan kan een vakman later de ellende weer corrigeren, met alle zeer hoge kosten van dien!!!!!
) 
bubbelbee schreef:waarom zou je zelf aan de hoeven van je paard kaan klooien.....heb je geen geld om de hoefsmid te laten komen ofzo???
moet je het vooral zelf doen, dan kan een vakman later de ellende weer corrigeren, met alle zeer hoge kosten van dien!!!!!

MoonChloe schreef:Nee, maar ik heb eigenlijk nooit gemerkt dat de paard elk 2 weken naar hoefsmid moet/ hoefsmid nodig heeft.
Tja... Natuurlijk bekapt" maar ik neem aan dat na praktijkgedeelte wel lukt... Neem aan dat ik een kadaverhoef wel goed krijg, dan moet ik toch wel een normale hoef bij kunnen houden?
), of als het beessie een verschrikkelijke beenstand heeft en niet normaal kan lopen... Maar de meeste paarden kunnen wel zonder ijzers rondlopen, je moet het erg verprutsen wil je paard niet zonder ijzers kunnen...
Zhivago"]
Een smid heet een smid omdat die met ijzer bezig is.
Met natuurlijk bekappen heeft het weinig zin om er alsnog een ijzer onder te plakken...
[/quote]
[quote="bubbelbee schreef:elke vier tot 6 weken bekappen
afhankelijk van hoe vaak het paard op de weg bereden wordt zonder ijzers en hoe snel de hoeven groeien.