HELP HELP ik mag geen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:38

Het enige wat ik kan bedenken is gewoon een verzorgpony zoeken en deze dan zo vaak mogelijk proberen te doen door de weeks en dan je ouders laten zien dat je een eigen paard wel aan kunt qua tijd, want misschien zitten ze daar ook mee in hun maag.

Verder moet ik ook mijn eigen paard betalen, omdat ik het geld niet heb heb ik geen eigen paard (wat ik na al het gezeik op stal het liefste wil) en nu rijd ik Lady 6 dagen per week (dus toch eigenlijk m'n eigen paard)

Dus, tja, werken en goed sparen dan kun je over een paar jaar zelf je paard betalen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:06

Ik kreeg m gewoon, heb er niet eens voor moeten zeuren! Bloos!

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:42

Misschien kun je een paard samen met een vriendin/familielid/kennis nemen??!! Zo heb ik ook een paard gekregen. Lachen

gekverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 22:29

owja...das ook een goed idee...ik heb een vriendin die ook graag een paard wil...thnx!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:55

De kwestie is pas nog in het JH besproken. Misshaffie heeft hetzelfde probleem

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:01

HELP HELP, je bent niet de enige Rolleyes , gewoon niet vragen hoe oud iedereen hier is toen hij/zij zijn eigen paard had en je komt er vast wel overheen...

Anders zoek je een baantje, wacht je tot je 18 bent, en koop je er dan eentje...

Of stiekem eentje jatten en in een schuurtje stoppen in het bos en soep voeren , ok dat lijkt me niet slim Haha! .

Ach ja, mij gunnen ze wel een paard... Toch een troost...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:20

je moet het gewoon accepteren, je ouders moeten het betalen, en als hun dat niet willen houd het op.
als je een paard hebt kun je eigenlijk NIET weggaan, want je moet je paard nog voeren etc. vakanties kun je op je buik schrijven. een paard neemt heel je leven in beslag.. dus kan best begrijpen dat jouw ouders dat niet zien zitten. dus idd, ga sparen ed tot je zelf genoeg hebt om een leuk groot paard te kopen die je zelf kan onderhouden.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:32

Sorry dat ik het zeg, maar met jou nog vele anderen.
Ook ik zou graag een paard willen maar mag het niet.
Simpelweg omdat we te weinig geld hebben, geen plaats enz.
Ook is een eigen paard een grote verantwoordelijkheid, misschien vinden je ouders dat je dat nog niet aankan.
Een verzorgpony/paard zoeken is dan een goede optie.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:38

boeflover schreef:
je moet het gewoon accepteren, je ouders moeten het betalen, en als hun dat niet willen houd het op.
als je een paard hebt kun je eigenlijk NIET weggaan, want je moet je paard nog voeren etc. vakanties kun je op je buik schrijven. een paard neemt heel je leven in beslag.. dus kan best begrijpen dat jouw ouders dat niet zien zitten. dus idd, ga sparen ed tot je zelf genoeg hebt om een leuk groot paard te kopen die je zelf kan onderhouden.

Inderdaad, ik denk dat het niet zozeer een geldkwestie is, als ik het zo hoor. Maar meer dat wat hierboven beschreven wordt. Een paard nemen is niet hetzelfde als een hond of een kat. Een paard is veel erger zeg maar.

- elke dag naar je paardje, door weer en wind ook in de winter
- elke dag de stal uitmesten, nu in de zomer is het leuk, lekker makkelijk op de wei
- elke dag verzorgen
- maar weinigen van ons hebben een paardje aan huis staan, dus je moet al gauw een eindje fietsen, ouders willen er niet aan vast zitten om je swinters te brengen
- en ook al hebben je ouders genoeg geld, het is toch een hele aanslag op je maandinkomen hoor, vergis je niet!

Ik weet niet hoe oud je bent, maar een reden kan ook zijn dat ze bang zijn dat paard voor school gaat. Je bent elke dag, en dan moet je nog pittig doorwerken, 2 uur kwijt aan een paard, dat is dan wel incl. rijden. Ik zou zeggen zoek een verzorgpaard of probeer er eentje te huren. Of kijk eens op marktplaats.nl of iemand niet een bijrijder zoekt (betalen, maar dan mag je wel veel).

Heb geduld, als je zelf een inkomen hebt, en dat is meestal rond je 21e, soms 18e kan je doen en laten wat je wilt. Het lijkt misschien ver weg.... Tot die tijd moet je je behelpen dan maar, maar als je het echt wilt, geloof me dan lukt het je wel tegen de tijd dat je zelf een salaris hebt. De één kiest voor een autootje de ander voor een paard Haha! .

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:32

tja toch maar wachten tot je zelf je geld verdiend en je er helemaal klaar voor bent.. een paard kost veel geld en tijd. Ik zou eerst maar over alle dingen nadenken zoals vakanties, school, slecht weer, ziektes enz... en dan pas over het geld. alles op een rijtje zetten. als je ouders echt niet willen dan kan je er niks meer tegenin brengen.. helaas

gekverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 16:03

oke..bedankt allemaal, wel jammer, maar jullie hebben wel gelijk

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:12

hey

je moet blij zijn dat je een verzorg paard heb. ik mog dat niet en ik mog ook geen pony tot me ma een keer zei van als je echt een pony wil kan je er voor sparen en wij zouden je helpen. dus ik ga sparen komen me ouders op een dag na het uiteten thuis vraag me pa hoe duur kost de stalling per maand ik zei zo ja weet niet kan tussen de 100 en 350 euro zitten. en toen zei me pa als jij je examen haal mag jij een eigen pony

-xxx-willeke
p.s maar ik moet wel een zadel,hoofdstel, enz zelf betalen dus ik moet nu ook sparen

bubbelbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:38

Zodra je 18 bent neem je een baantje waar je zelf jouw eigen paard mee bij elkaar kan sparen.

* een redelijke stallingsprijs betaal je bij een boer die een plekje overheeft, echter meestal geen rijbak e.d.
* een pony kopen die zowel in de zomer als winter buiten kan blijven ( deze zijn gehard en minder vaak ziek e.d. als andere paarden)
fjord , haflinger.
* tweedehands tuigage kopen van iemand die ermee stopt
dan kun je misschien een complete inventaris, harnagement overnemen voor een leuke prijs.

maar niet bezuinigen op hoefsmid , inentingen, wormenkuur e.d.

Ik hoop dat je snel je eigen paardje een warme stal kan bezorgen.
Ik weet nog hoe lang ik zelf vroeger heb lopen zeuren om een eigen pony en hoe ontzettend blij en trots ik was toen die uiteindelijk op stal stond.!!

gekverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 22:23

thnx:D

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:13

Mijn ouders zeiden ook: Je krijgt een pony zomaar van ons, wanneer wij zomaar geld binnenkrijgen elke maand...

Tot op heden moeten ze nog steeds werken voor hun geld, en een pony heeft er dus nooit in gezeten Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:02

Mijn moeder zei altijd dat ik maar een paard moest kopen als ik een full-time baan had.

De dag dat ik werd aangenomen voor een baan, stond er diezelfde avond nog een pony op stal.

Geduld, geduld, geduld... Ik dacht ook altijd dat het mij nooit zou lukken om een eigen paard te hebben en inmiddels heb ik er 2.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:13

Ik vind een lease paard een goed idee, zo betaal je elke maand een bedrag en heb ook zeg maar een eigen paardje. Als je je ouders wilt laten zien dat je de verantwoordelijkheid hebt en de kosten kan betalen zou ik het via een lease-paard doen. Lukt het niet met het geld om het rond te krijgen dan hoef je je paard zeg maar niet te verkopen.
En anders zit er maar een ding op: sparen en als je dadelijk een (vaste) baan hebt heb je al lekker gespaard en kun je je dan een paardje kopen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:53

Dat probleem heb ik ook niet gehad, toen ik een klein jaartje reed wilde ik een ponytje, mijn ouders vonden het eerst maar niks maar vonden het toch wel een leuk idee, ze wilde daarom er zelf ook het 1 en ander van af weten en het gevolg was dat mijn papa mama en broer ook op paardrijden gingen en er een half jaartje later een paard was (dus geen klein ponytje Tong uitsteken )

Als jij echt zo graag een pony wil dan zou ik gewoon gaan sparen zodat je er een deel aan mee kunt betalen.

Ik had met mijn vader de afspraak gemaakt (toen ik van pony over naar de paarden zou gaan) dat ik zou gaan werken en ik een deel aan de stalling mee zou gaan betalen na een tijdje gewerkt te hebben heb ik uiteindelijk mijn paard zelf gekocht (2 maanden geleden) en betaal ik zelf alle kosten (hoefsmid stalling enz)

Dus misschien is gaan werken een optie

moo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:56

ik heb het voorelkaar gekregen door goed te leren en heele hoge punten te halen en toen kreeg ik heel leuk te horen als we een wei vinden dan krijg je een pony (alleen nou het weitje nog Knipoog)

evatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:15

hey heb ik ook gehad dat van geen ijgenpaard nu hb ik er alees aan gedaan om te laten zien dat ik heb aan kan zelfs leas pony gezogt en nu zeggen ze als jij volgend jaar genoeg geld heb en het kan betalen mag ik er 1 want ik ben 15 heb vrandwoordelijkheid en tijd om nu een paard te houden.................................

m0on

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:34

ik had precies hetzelfde als jij.
en ik wou persee een paard, ik ben gaan sparen, maar dat hielp niks, ik gaf het toch weer uit, en als ik veel geld had was het nog lang niet genoeg.
toen ben ik er nog eens goed over na gaan denken. en ben toto de cunclusie gekomen dat ik geen eigenpaard wil, ik weet nog niet genoeg, als ik over twee jaar ga studeren staat dat paard hier maar... nee, ik dacht dat het voor mezelf beter was om te wachten tot ik de tijd en de kennis voor zo een eigenpaard heb.
en het is ook nog eens super duur. want als ik een paard koop wil ik een jong paard zelf inrijden en helemaal naar mijn zin maken, en dat kan ik nu nog niet. ik ben wel al veel ervaring aan het opdoen met paarden inrijden.

ik zou zeggen denk er nog eens goed over na, het is net zomaar iest wat je aanschaft!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:05

Vaak lijkt het ook alsof ouders veel geld hebben maar is dat dus niet zo heb je daar weleens over nagedacht.
Mijn ouders komen over op andere mensen alsof ze geld hebben maar in het echt kunnen we net rondkomen.
Ik ben aan het sparen voor mijn eigen paard en wil niet dat mijn ouders daar ook maar 1% aan meebetalen want als je ouders het betalen is het niet jou paard maar die van hun.
Hun hebben dan ook de mogelijkheid om te zeggen we verkopen dat beest!!

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 08:02

Idd zonnebloem18, dan hebben ze er niets over te zeggen.

Maar gekverhaal, idd gewoon geduld hebben. Ik had de mazzel dat me zus al voor mij had zitten zeuren, dat heb ik dus nooit hoeven doen...Knipoog Alleen toen me andere paardje geboren werd hadden we eigenlijk niet genoeg geld daarvoor. Ik was toen 14 denk ik en nam om Cockie(=paard..Knipoog ) te houden verschillende baantjes, zoals krantenwijk en (het was toen voorjaarsvak) tulpenkoppen. Daarmee kan je dan laten zien dat je echt iets over hebt voor je paard, dat je bereid bent om te knokken ervoor.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:06

He, misschien kan je aan je ouders laten zien hoe graag je het wil.
Ik mocht vroeger niet op paardrijlessen omdat ze het te duur vonden.
En toen ging ik zelf gewoon heel hard sparen daarvoor, en "al" het geld dat ik voor verjaardagen etc. kreeg ging in dat potje.
Op den duur zagen mijn ouders toch wel dat ik het wel heel graag wou, en hebben we afgesproken dat ik een deel van de lessen zelf betaalde, en hun vulde dat aan tot we aan het echte bedrag zaten.
Nu is een eigen paard wel een stuk duurder dan rijlesjes alleen, waarschijnlijk moet je toch zo'n 300 euro (en omhoog) per maand kunnen missen, en om dat bijelkaar te sparen.. dat is toch veel als je niet gewoon werkt denk ik zo.
Mss is de beste oplossing toch een verzorgpaard en geduld...
(en tevreden zijn met de dingen zoals ze zijn, OF je moet er ZELF iets aan veranderen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:14

ja, helemaal mee eens marsha ik ben ook druki aan het sparen, maar ben er nog lang niet..