Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, gewoon niet vragen hoe oud iedereen hier is toen hij/zij zijn eigen paard had en je komt er vast wel overheen...
, ok dat lijkt me niet slim
.
boeflover schreef:je moet het gewoon accepteren, je ouders moeten het betalen, en als hun dat niet willen houd het op.
als je een paard hebt kun je eigenlijk NIET weggaan, want je moet je paard nog voeren etc. vakanties kun je op je buik schrijven. een paard neemt heel je leven in beslag.. dus kan best begrijpen dat jouw ouders dat niet zien zitten. dus idd, ga sparen ed tot je zelf genoeg hebt om een leuk groot paard te kopen die je zelf kan onderhouden.
.
)
nee, ik dacht dat het voor mezelf beter was om te wachten tot ik de tijd en de kennis voor zo een eigenpaard heb.

Alleen toen me andere paardje geboren werd hadden we eigenlijk niet genoeg geld daarvoor. Ik was toen 14 denk ik en nam om Cockie(=paard..
) te houden verschillende baantjes, zoals krantenwijk en (het was toen voorjaarsvak) tulpenkoppen. Daarmee kan je dan laten zien dat je echt iets over hebt voor je paard, dat je bereid bent om te knokken ervoor.