Hoe laat je je vallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:19

gijsenkim schreef:
mensen die gelijk vallen, vallen met de minste schade Haha! Haha! Haha! Mensen die koste wat het kost willen blijven zitten, zullen vaak meer schade hebben.

Helemaal mee eens

Ik ben de laatste 13 jaar maar 1 keer gevallen (mede dankzij brave paardenbeesten Knipoog), en toen was het ook meteen goed raak.
En eigenlijk weet ik vantevoren al dat als ik ga vallen dat het dan verkeerd afloopt.
Ik zal altijd zo lang proberen te blijven zitten dat ik totaal geen controle meer heb over hoe ik er af ga vallen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:22

Oscar schreef:
Ik zal altijd zo lang proberen te blijven zitten dat ik totaal geen controle meer heb over hoe ik er af ga vallen.

da's het oer-instinct van ons paardenvolk Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:31

Ik denk niet echt na over hoe ik ga vallen, maar doe omdat ik op judo gezeten heb wel automatisch wat ik daar geleerd heb. Als ik in de lucht ben ontspan ik ook gelijk, heel gek, want het kan soms heel snel gaan

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:57

ik hing 1 x in galop aan de nek van Sjrottie, en ik kreeg hem niet meer stil, en toen heb ik me laten vallen, gewoon los gelaten en toen kwam die net op me schouder terecht (De hoef) maar heb ik geen pijn van gehad. ik dacht gewoon van, laat je maar vallen. je komt er toch niet meer op. als ik me weer moet laten vallen ga ik er denk ik niet bij na denken, maar wel direct wegrollen van het paard.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:07

Het beste is om over je schouder weg te rollen maar daar moet dan maar net ruimte voor zijn. Ik heb mezelf er ooit bewust af laten vallen en heb toen gewacht tot ik een beetje zacht mossig gedeelte in het bos zag. Het vallen ging pijnloos omdat ik me er bewust af liet 'rollen' maar het is natuurlijk niet zo slim om midden in het bos afscheid van je paard te nemen.

Doet me ook denken aan lang geleden iemand tijdens een manegeles door een bok van het paard vóór het zadel terechtkwam en haar voeten nog in de beugels had. En dat paard maar als een gek doordraven. Als ze zich toen had laten vallen was ze voor de benen voor het paard terechtgekomen. Gelukkig voor haar kon iemand haar paard opvangen.
Het zag er echt niet uit! Haha! Tong uitsteken

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:31

Dat gebeurd bij ons op de manege dus dagelijks Schijnheilig ..
Ze vallen er met bosjes vanaf af en toe.. En je ziet ze zo verkeerd vallen, omdat ze niet weten hoe of wat ze meoten doen (kleine kinderen op manegepaarden)..

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:37

Er is geloof ik niet echt een BESTE methode om te vallen. Zorg ervoor dat je niet te gespannen bent. En misschien een handige tip die ik zelf al een aantal keren heb ervaren. Zodra je denkt te gaan vallen pak je zo'n beetje de hals van je paard en laat je er zo via de zijkant vanaf vallen dan kom je meestal eerst op je benen en vervolgens op je kont terecht.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:53

Hmm die tip heb ik vroeger te letterlijk genomen, vandaar dat het mij nu erg veel moeite kost om netjes rechtop mijn pony te zitten, helemaal als het spannend word Tong uitsteken

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:02

hahaha ik ben een ster in t mooi vallen! een keer met zadel op buik ik ernaast, keer via voorbenen dat paard erover heensprong, glijdend via zn kont (hoe is me nog steeds nie duidelijk Tong uitsteken) en nog veel meer van dat soort dingen. Mooiste was toch wel (en gelijk t pijnlijkste) dat ik van een nieuw paard van de manege afkieperde (hijs zoooo braaf my ass Tong uitsteken) en dattie zich vervolgens omdraaide en me een trap tegen me achterste verkocht!!!! (week nie kunnen zitten)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:08

Sily heeft de mooiste val foto............. door de buizen van het hek, een halve meter beneden in het land terecht komen......... en dan alleen haar helm en een hand nog kunnen zien......... geweldig. Misschien wil ze m hier nog een keer plaatsen.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:16

Ik val er regelmatig af (lees: zoon 2 keer per maand)
Maar ik heb eigenlijk nog nooit iets gebroken of gekneust *klopt het even af* Knipoog
Maar als je valt denk je er inderdaad niet aan hoe je moet vallen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:55

Sonja schreef:
Als je daar nog tijd voor hebt: ACHTEROVER op je paard, voeten uit je beugels, 1 been over de hals en op je buik landen met je armen WIJD. Klap vang je op met je onderarmen en de bal van je voeten.

Is deze techniek anatomisch gezien mogelijk? Volgens mij zou ik er achterover afkukelen op het moment dat ik mijn been over de hals ga doen...

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:14

Oscar schreef:
Helemaal mee eens

En eigenlijk weet ik vantevoren al dat als ik ga vallen dat het dan verkeerd afloopt.

Ik weet juist van tevoren dat het NIET verkeerd afloopt Clown
Dan heb ik van: Ik breek toch niks, en laat me maar vallen, dat had ik op de scooter, op het paard, altijd eigenlijk.Ja, ik ben raar
Behalve als ik het gevoel heb dat het verkeerd gaat, dan gaat het ook verkeerd.

Maargoed, volgens mij is het idd belangrijk om te ontspannen. Ik ben er 1x afgevallen toen ik écht aan het rijden was, Hij gaf een bok ik vloog er voorover af en keek om, zag hoeven op me af komen en rolde weg. Dus ben zeg maar doorgerolt, dat helpt ook volgens mij Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:24

Ik sta ernaast voordat ik er erg in heb. Zal me nooit bewust laten vallen. Ik kom meestal wel op mijn pootjes terecht. (net een katje) Heb daar trouwens ook geen tijd voor om daar over na te denken, gaat veel te snel.
Heb wel altijd de teugels nog vast.(wat je vast hebt moet je vasthouden Schijnheilig Haha! )
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 30-07-04 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:58

En de teugels vast PROBEREN te houden niet dat dat ooit lukt! Ik ben 1 keer van mijn huidige verrzorgpaard gevallen. Ik draaide met mijn lichaam naar me paardje toe waardoor ik om mijn kont en schouder in een modder plasje terechtkwam schaam schaam (en ik had ook nog wel een witte rijbroek aan!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 01:00

Ik weet het niet.. ik val altijd op mijn reet Scheve mond Ik probeer wel altijd de teugels vast te houden en niet los te laten.. de laatste keer dat ik viel dacht ik wat er ook gebeurd die teugels laat ik niet los Boos! Nou toen stopte hij dus maar en kon ik er weer op klimmen. Op de een of andere manier ben ik dan altijd al uit mijn beugels als ik val.

noekie_smile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 01:06

dat vindt ik wel knap van je teugels vast houden. Heb het altijd geporbeerd nooit gelukt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 05:35

Hmm .... liever val ik helemaal niet maar als ik val dan gaat het zo snel dat ik echt niet in staat ben om nog na te denken over de manier van vallen.
En dan vragen ze bij de EHBO ook nog: hoe bent u gevallen? Ja, als ik dat zou weten , ik kwam verkeerd neer anders zat ik hier niet Knipoog

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 07:41

Het enige waar ik aan denk als ik val is : hee ik val..... en dan lig ik al....Tong uitsteken

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:34

Just_Me schreef:
Ik weet juist van tevoren dat het NIET verkeerd afloopt Clown
Dan heb ik van: Ik breek toch niks, en laat me maar vallen, dat had ik op de scooter, op het paard, altijd eigenlijk.Ja, ik ben raar
Behalve als ik het gevoel heb dat het verkeerd gaat, dan gaat het ook verkeerd.

Ik denk dat dat ook een stukje met leeftijd te maken heeft Knipoog
Vroegah viel ik regelmatig van m'n pony en het liep eigenlijk altijd met een sisser af.
Ik was ook niet bang om te vallen, lag er zo vaak naast dat het een soort gewoonte was geworden *LOL*
Even afkloppen en weer opstappen.

Maar als je wat ouder wordt (ik ben nog niet bejaard hoor Knipoog) is het voor mijn gevoel toch anders, zeker als je niet meer gewend bent om te vallen.
Je blijft ook langer zitten, ik denk dat dat ook een stukje ervaring is.
Als je nog weinig ervaring hebt dan lig je er bij het minste geringste naast, later blijf je (als het goed is *LOL*) langer zitten.
Maar de keren dat het verkeerd gaat, ben je misschien wel te lang blijven zitten.
Waar je vroeger al bij de eerste de beste bok op de grond belandde, blijf je nu zitten / hangen tot het echt niet meer anders kan.
Met imo. als gevolg dat je in gevaarlijkere situaties terecht komt dan wanneer je meteen in het zand ploft Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:36

Klopt als een bus Oscar.......... hoe meer verantwoordelijkheden je in je leven krijgt, hoe lastiger het is om moeilijke situaties te paard zonder al te veel hersenwerk te overbruggen Haha! Haha! Haha!

Daarnaast (ik ben 35 en heb gewoon een verrot lijf) wordt je naarmate je ouder wordt ook stijver, en ben je gewoonweg minder soepel

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:49

ALs mijn schat de benen neemt dan is dat richting hek... en dat gaat zooo snel dat je voor je het weet al tegen het hek aan ligt...
Gelukkig pas 2 keer gebeurd

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:00

Als ik val weet ik dat dus pas als ik al op de grond sta. Ik heb wel altijd de teugels vast. Soms denk ik dat ik ga vallen en dan val ik niet. Anders sta ik er dus al naast voor ik er erg in heb. Ik weet dus ook niet of ik ontspan. Ik weet iig wel, dat ik alle keren onwijze spierpijn in mijn rug had.

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:11

Ja kan ook wel met de leeftijd te maken hebben Haha!
Volgens mij is het wel zo dat als je wát ouder bent (no offence ; )) dat je dan eerder iets breekt of dat het langer duurt voordat het helemaal over is.
Maar daar kom ik nog wel achter dan Knipoog

spokie79 schreef:
Als ik val weet ik dat dus pas als ik al op de grond sta.

Bij mij gaat vallen heel langzaam Verward

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:29

Als ik val dan weet ik wel dat ik ga vallen Haha! maar dan gaat het vaak zo snel Haha!

Laatste keer was van mijn 3-jarige in een vijver, ik vloog voorover met een halve salto en klapte met m'n hoofd op de bodem, m'n rug zei krak (au) en ik klapte met m'n lip op een steen (dikke lip) maar of ik dit kon voorkomen? Verward Ging te snel Haha!

Meestal zorg ik er wel voor dat ik mijn handen niet uitsteek maar me gewoon zo simpel mogelijk laat vallen, maar ja meestal heb je er niks over te zeggen hoe je valt.

Ook leuk is ineens een bok en op je kont op de grond belanden Haha!
Huh? Zat ik hier?