moet ik blijven of toch stoppen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hou jij je verzorgpaard als het niet klikt met het baasje

ja
11 (23%)
nee
36 (76%)

Totaal aantal stemmen: 47

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:56

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Mijn verzorger was het paard van mijn nicht. En ik deed telkens iets fout. Op wedstrijd als ik niet genoeg punten had mocht ik de uitrijking niet meedoen, net alsof ze zich dan schaamde om mij. en dan krijg je zo een naam van, dat is die die niet naar de uitrijking komt. Ik was ook altijd gestresst als ik hem reed en zij er bij was. Altijd die negatieve kritiek. Ik heb ooit van haar een halfuur een cirkel moeten stappen omdat hij niet rond genoeg was en uiteindelijk moest ik stoppen en met hem naar huis. Het rijden ging veel beter zonder haar. Nu met het paard klikte het perfect. Hij bleef zelfs bij mij stil staan als ik opsteeg, iets wat hij niet bij haar deed.
Nu heb ik na veel tranen besloten ermee te stoppen.
De nieuwe verzorgster heeft veel meer vrijheid. Mijn nicht is er bijna nooit bij tijdens het rijden en op wedstrijd is zij altijd de beste in mijn nicht haar ogen. Ik vind dat niet eerlijk dat ze een familielid slechter behandeld als een vreemde. Maar ben toch blij dat ik de knoop heb doorgehakt.
Geen stress meer. (enkel alleen als ze naar mijn les komt) Altijd die commentaar. Met de laatste wedstrijd was het zelfs zo van: had ik dat geweten had ik mijn rijkleren mee genomen en zelf eens op Igor geklommen. Echt bemoedigend. ( Sorry voor het off-topic gaan)
Ik vind je moet jezelf ook goed voelen, je kan niet op een paard zitten terwijl je je slecht voelt omdat bij alles wat je doet een commentaar kan volgen.
Je zal wel een nieuw paardje vinden, al doet het pijn nu je dit niet meer kan verzorgen.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 19:22

ik heb nu besloten dat ik eerst maar even afwacht wat er in me examen jaar allemaal gebeurt misschien krijg ik dan wel heel weinig tijd ik snap het ook niet dat je bij je nicht zoveel commentaar kreeg misschien was dat wel omdat ze het bij jouw wel durfd te uiten en naar de nieuwe verzorgster niet ik ga nu ook stoppen en heb er ook al redelijk wat tranen voor laten lopen Huilen

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:44

Ik had dat na de laatste les, toen ik op weg was naar huis. Heel wat tranen, spijt dat ik Het paardje ging verlaten. Maar ik voel me nu toch beter ( buiten wanneer ze mij komt commanderen tijdens de les). Ze durfde vroeger in de les te roepen tegen de lesgever in. Ik wist niet meer naar wie te luisteren. Wie was toen de lesgever.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 20:07

ik ben blij dat in mijn familie geen dierenliefhebbers zitte dan kan zoiets mij ook niet gebeuren ik heb het ook wel eens dan zeggen mensen aan de kant van de bak dingen tegen me zeggen die ik anders moet doen en dan heb je dat ook wel ens maar ik negeer nu wat andere zeggen

bubbelbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:30

Hoi, een verzorgpaardje heb je voor je eigen plezier en niet om een ander het werk uit handen te nemen.
Als ze jouw als een verzorgsloof zien moet je maken dat je weg komt, hoe zielig ook voor het paardje.

zoek een verzorg paard met een bijbehorend baasje waar het wel mee klikt

Een goede tip voor zeer enthousiaste verzorgstertjes:

* blaas niet meteen te hoog van de toren, je moet eerst het paard met bijbehorend baasje (!) wat beter leren kennen voordat je er alles mee mag doen.
Het is nl wel zo dat als er wat gebeurd met het paard en met jouw, de eigenaar verantwoordelijk is! dan is het wel verstandig als er eea op papier wordt gezet om later heel veel ruzies en toestanden te voorkomen.

Verder lekker van het paard genieten en met plezier heen gaan. is dit niet meer het geval....stoppen en een andere verzorgpony zoeken!!