wat is dit paard waard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:44

Het KAN geen rechtstreekse zoon van Marco Polo zijn, daarvoor is ie echt veel te jong. En KI bestond 7 jaar geleden wel enigszins, maar was echt geen diepvries van Marco Polo.

De topicstartster is vast in de war; wellicht heeft deze ruin iets van IRCO Polo, of zit er Marco Polo ergens achterin op het papier.

Een mooie valk van 1.69m. groot bestaan er eigenlijk niet. Is deze dat wel, dan hebben we het echt over een pittige prijs...
Maar gezien de manier van topic plaatsen en informatie verstrekken van de topicstartster... zou het mij niet verbazen dat de Buckskin in werkelijkheid een gewone vos blijkt te zijn.

Ik ben heel benieuwd naar de volledige stamboom en een afbeelding van dit paard. Schijnheilig

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:47

jups dees, ik probeerde het nog subtiel te brengen , maar wat jij zegt ga ik dus helemaal in mee ...
zit een gruwelijk vuiltje aan de lucht hiero

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 14:50

ik zal proberen foto van hem te krijgen. Is wel degelijk een valk.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:05

Dan nog kan je geen inschatting maken zonder hem live gezien te hebben en hem hebt zien bewegen om te oordelen wattie waard is.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:07

Ik blijf bij 1500, maximum 2000, maar dat is denk ik al te veel.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:13

Ik vind dit topic nergens op slaan, want een paard beoordeel je niet zo!! Je moet weten hoe zijn bouw is, hoe hij beweegt enz... Hoe kunnen we zo een prijs bepalen?Ik vind het maar vreemd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:26

Waar komt dat valk dan vandaan? Bij het KWPN zie je ook niet veel palomino's of cremmelo's, en ik weet wel dat Marco polo OF Irco polo dat niet zijn (verder gaat mijn kennis met die hengsten niet), en de verdunningsfactor moet toch ergens vandaan komen (moeder???)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:59

Marco Polo bloed wil nog wel eens een vaag kleurtje vos geven; hij was zelf ook zo'n 'grauwe' vos, tikkie tegen het koffiebruin en grijs aan.
Dus het kan er wel iets op lijken...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:01

een vage vos is nog geen valk

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:33

Ik zou niet meer dan 2000 euro bieden. Want, ik heb het paard nog niet gezien, je kan een volledig beleerd paard ( L1 dressuur) al kopen voor ongeveer hetzelfde bedrag en vermits deze dat nog niet is. Maar je ziet maar, het is jouw geld en tijd die je erin steekt.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:35

En vraagje heb je de papieren als gezien? Niet dat de eigenaar jouw voor zot houdt. Want je kan altijd wel zeggen dat een paard die vader en die moeder heeft en wie weet is het niet. En dan ben je teleurgesteld omdat je zo bent beet genomen.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:05

Als ik aan sperma van DE Marco Polo kan komen, laat ik morgen mijn merrie dekken !!!!!!!!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:03

Ik vind het ook maar raar. Misschien is het beest wel vreselijk overbouwd of heeft kromme poten ? Dan adviseren wij jou iets te kopen waar je misschien helemaal niets aan hebt ... Zonder foto/filmpje zou ik geen schatting durven geven

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:19

trailer mak?? misschien heeft wel 1 of ander raar (verborgen) gebrek..kan hij vast staan enzovoort...beetje raar dat ze vragen wat je er voor wil geven.. Scheve mond

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 01:26

1700 max.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:37

Tulandro schreef:
Ik vind dit topic nergens op slaan, want een paard beoordeel je niet zo!! Je moet weten hoe zijn bouw is, hoe hij beweegt enz... Hoe kunnen we zo een prijs bepalen?Ik vind het maar vreemd.

we gaan dus hier vanuit :

Citaat:
Ik zou niet meer dan 2000 euro bieden. Want, ik heb het paard nog niet gezien, je kan een volledig beleerd paard ( L1 dressuur) al kopen voor ongeveer hetzelfde bedrag en vermits deze dat nog niet is. Maar je ziet maar, het is jouw geld en tijd die je erin steekt.

tis uiteindelijk wat de gek er voor geeft
dat het geen rechtstreekse marco polo is, zijn we het allemaal over eens..
dus wat heb je dalijk aan een paard , met misschien wel geen papier, wat niet kan lopen,slecht op de benen is.. misschien ook wel niet kan springen, maar ohh wat heeft ie een prachtige kleur Verward
als ie echt zo goed was geweest, was ie uiteraard allang weggeweest of op zijn minst op concours gestart ( alhoewel sommige mensen nog steeds niet weten wat ze in huis hebben, al zijn deze er maar verdomd weinig )
dus wij redeneren hier in dit topic , uitgaande van wat we betalen voor een paard dat meer kent, goed gebouwt is en ook evt rontchenologisch helemaal goed is
de handel is niet zo vet
als je goed zoekt, en geduldig bent, heb je voor 2000 al een ontzettend leuk paard !
die al wat kan !
deze kent niets !
en de bloedlijn is erg vaag....
dus 2000 is IMO de uiterste grens !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:38

ohw ja en ik ken trouwens een wpn merrie,weet de bloedlijn er helaas niet van, maar die was zelf valk, en fokte ook die kleur door
had een keer een heel mooi palomino veulen, die later nog internationaal dressuur liep...

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:53

Dees schreef:
Een mooie valk van 1.69m. groot bestaan er eigenlijk niet. Is deze dat wel, dan hebben we het echt over een pittige prijs...
Maar gezien de manier van topic plaatsen en informatie verstrekken van de topicstartster... zou het mij niet verbazen dat de Buckskin in werkelijkheid een gewone vos blijkt te zijn.

Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat het hier gaat om een echte valk. Topicstartster is absoluut geen pennymeisje.
Ik wist trouwens niet dat er een grens zat aan de stokmaat voor valkkleurige paarden? Bij mijn weten houd vererving van deze kleur niet op bij de pony's. En wat noem je een mooie valk?

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:04

Ik vind het een vaag topic. Maarja, Zo met wat je gezegt heb zou ik er niet meer dan 1500 voor geven eerlijk gezegt. En qua bouw kunnen wij ook niks zeggen ... Maar een foto zou wel handig zijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:02

Yorghos schreef:
Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat het hier gaat om een echte valk. Topicstartster is absoluut geen pennymeisje.
Ik wist trouwens niet dat er een grens zat aan de stokmaat voor valkkleurige paarden? Bij mijn weten houd vererving van deze kleur niet op bij de pony's. En wat noem je een mooie valk?

Er zit geen grens op de stokmaat van een valk-kleurige. Ze zijn er alleen niet zo heel veel (= lees; nog nooit een gezien van 1.69m., ben heel nieuwsgierig )
En een mooie valk is een paard dat naast de aparte kleur, verder ook exterieurmatig nog de moeite waard is. Vaak schiet de bouw van het paard er bij in zodra men 'op kleur' wil fokken....

Topicstartster is wellicht haar penny-jaren ontgroeit; de manier waarop ze details over dit paard prijsgeeft, verraadt wel enige gebrek aan kennis en ervaring. Maar misschien kan jij wat meer over dit paard vertellen, Yorghos, anders dan over de kleur Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:11

idd dees Lachen

kijk maar naar de bonte paarden
er zijn helaas maar zo weinig echt mooie bonterikken
( als het om het wpn gaat dan he Knipoog )

als samber een andere kleur was geweest vraag ik me af of ie dan ook wel als dekhengst gefungeerd zou hebben nu ... Nagelbijten / Gniffelen

ace1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:24

Ik ben het helemaal met jullie eens dat ze veel te veel wil bieden dan het paard waard is. het beste kan je idd even foto's erop zetten van het paard.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:50

Bovendien als het een Marco Polo geweest was uit een ster merrie NRPS was het een reg A. geweest. dus geen B. als het een register B papier is wat ik denk dan zou ik voor een paard wat niets kan ook niet meer uitgeven dan 1500 euro.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:29

Heb je al een besluit genomen?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:32

Tempus schreef:

Dan wel een L1 paard met bar weinig kwaliteit of met oudere leeftijd Knipoog