en van de kwaliteiten van de ruiter !
ik heb vroeger veel verzorgpaarden gehad, betaalde ik niets voor,en zij mij ook niet,ik kreeg af en toe wat lekkers ofzo

ik had een leuke hobby en hun pony's werden lekker geborsteld, mooi geregeld dus
ik heb ook een tijd op een manege gestaan waar ik alle jonge paarden mee deed inrijden
ik reed ze in en mocht er , als ze er klaar voor waren, mee in de lessen rijden
ook kreeg ik 1x id week op mijn eigenste les ( gratis )
mooi geregeld dus !
daarna heb ik bij een springstal gereden, en reed daar voor de staleigenaar, voor een handelaar die daar stond, en later ook voor een springruiter die daar stond
in ruil voor de paarden van de staleigenaar , kreeg ik 1x id week goed springles van hem
en de rest kreeg ik geld voor ...
maar goed, dit is dus een ander geval, de staleigenaar was er bij gebaat als ik ze reed, en ik reed ze toen al netjes
de springruiter ook, als hij niet kon, kregen zijn paarden toch beweging, en ook van hem kreeg ik weleens les
de handelaar was er helemaal bij gebaat, want ik kreeg de meest misselijke bokken onder mijn kont, die hij daarna weer goed kon verkopen!
kijk dus in dit verhaal vind ik het anders
maar komt er iemand bij mij aan de deur vragen of ze alsjeblieft mijn paard mag verzorgen en rijden ( zou ik zowiezo nee zeggen overigens )
dan zou ik daar dus wel geld voor willen hebben
want ik heb ze niet nodig!