Beugriemen:prijs/kwaliteit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:29

patos schreef:
Nog mensen met ervaring met kieffer beugelriemen?

Yup, ik heb een paar oudere Kieffer beugelriemen aan mijn veelzijdigheidszadel, en die blijven prima, ook qua kleur.
Voor mijn dressuurzadel heb ik Lemetex beugelriemen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 13:30

Naz schreef:
Yup, ik heb een paar oudere Kieffer beugelriemen aan mijn veelzijdigheidszadel, en die blijven prima, ook qua kleur.
Voor mijn dressuurzadel heb ik Lemetex beugelriemen.

Tja, dat zijn dus oudere kieffers, mogelijk hetzelfde verhaal als met de zadels: de oudere modellen blijven langer mooi.

En lemetex is toch een mix van kunstof/nylon en leer?

Ik zit te denken of ik mijn beugelriemen voortaan anders ga doen, dus de gesp bij de beugel zodat je geen bobbel meer hebt onder de zadelrok.
Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee? En wat doe je met die lange flap beugelriem die boven het hoesje uitsteekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:30

patos schreef:
Tja, dat zijn dus oudere kieffers, mogelijk hetzelfde verhaal als met de zadels: de oudere modellen blijven langer mooi.

Ik zit te denken of ik mijn beugelriemen voortaan anders ga doen, dus de gesp bij de beugel zodat je geen bobbel meer hebt onder de zadelrok.
Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee? En wat doe je met die lange flap beugelriem die boven het hoesje uitsteekt?

Je moet beugelriemen koppen daarvoor die zo kort zijn dat je geen lang flapje hebt, anders werkt het principe alleen maar tegen. Ik heb ze nu ook met extra korte beugelriemen van kieffer voor mn korte pootjes, en dan gaat het super. Hewwb trouwens de wat langere BR hoezen met klitteband, erg fijne dingen.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:36

Beugriemen Vork
Ik heb beugELriemen van Stubben..
Die van Kieffer zijn ook goed

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:36

patos schreef:

Die van mij niet, gewoon leer, en een hele mooie kwaliteit.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:46

patos schreef:

Ik wil niet anders meer! Vind het zoveel fijner zitten, zelfs aan mijn springzadel heb ik de gespen aan de onderkant zitten *LOL*

Ik heb geen lange flap beugelriem boven het hoesje uit steken, het is maar een klein stukje. Ik ben normaal van lengte en heb ook geen extra lange of korte beugelriemen. Wel steek ik het uiteinde terug door de gesp, zodat het in het midden zit en niet aan de buitenkant, dan wil het namelijk nog wel eens irritant onder je zweetblad blijven steken. Met die van Stübben kan dat overigens niet, door wederom dat dikke logo. Als ze wel te lang zijn kun je er gewoon een stuk vanaf (laten) halen.
Lekker warrig verhaal, foto's ter verduidelijking:

Afbeelding
Riemen van Lemetex, gewoon leer.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 18:08

Ok, ik snap het verhaal Haha!, maar stel dat je op de grond voor je paard staat: zie je dan de gespen, of heb je die aan de achterkant zitten (zodat je ze ziet als je achter je paard zou staan)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 18:09

Oja, in welke prijsklasse zit lemetex ongeveer? Dat is vrij prijzig toch?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:24

Ik heb, als ze gewoon naar beneden hangen, het hoesje + gesp aan de kant van de buik van het paard, dan kijk je dus tegen een glad stuk riem aan. Als je dan je stijgbeugels aan hebt zit het hoesje aan de voorkant en het gladde stuk aan de kant van je been.
Beugels opsteken doe je door ze gewoon langs het gladde stuk omhoog te schuiven, de riemen er dan nog een keer doorheen steken doe ik niet.

Het is niet echt praktisch als je de lengte van je beugels vaak verandert, maar dat doe ik bijna nooit, alleen regelmatig links/rechts wisselen.

Ik heb m'n zadel toevallig hier liggen, dus bij onduidelijkheid kan ik wel weer even een Cheese! maken.

Die riemen waren iets van 55 a 60 euro, weet niet meer precies. Ik wilde eerst die van Stübben, maar dat logo vind ik onhandig.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:01

Nou ik had de allernieuwste model van kunststof speciaal gemaakte voor de wintec genomen toen ik mijn zadel kochte... Na anderhalf jaar waren ze op!

Nu heb ik pas nieuwe beugelriemen gehaald van een ander merk en een ander system wat beter kwaliteit is dan de vorige. Het zijn enkele en de lengte/gespen is verstelbare onderaan zodat er geen vervelende knobbel is bij de zadel tijdens het rijden. OK dan!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 08:23

Ik heb ze van passier en ze bevallen mij goed

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 11:47

PintoNatal schreef:
Ik heb ze van passier en ze bevallen mij goed

Die hebben op het moment mijn interesse, zeker omdat ze in verschillende lengtes te krijgen zijn, bij kieffer heb je maar twee lengtes om uit te kiezen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 11:48

Margreet schreef:
Ik heb, als ze gewoon naar beneden hangen, het hoesje + gesp aan de kant van de buik van het paard, dan kijk je dus tegen een glad stuk riem aan. Als je dan je stijgbeugels aan hebt zit het hoesje aan de voorkant en het gladde stuk aan de kant van je been.
Beugels opsteken doe je door ze gewoon langs het gladde stuk omhoog te schuiven, de riemen er dan nog een keer doorheen steken doe ik niet.

Het is niet echt praktisch als je de lengte van je beugels vaak verandert, maar dat doe ik bijna nooit, alleen regelmatig links/rechts wisselen.

Ik heb m'n zadel toevallig hier liggen, dus bij onduidelijkheid kan ik wel weer even een Cheese! maken.

Die riemen waren iets van 55 a 60 euro, weet niet meer precies. Ik wilde eerst die van Stübben, maar dat logo vind ik onhandig.

Bedankt voor je uitgebreide uitleg , ik snap het nu precies Haha!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 00:18

Margreet schreef:

Ik zag bij Divoza de hoes over de hele riem zitten:
Afbeelding

Maar ik begrijp er wel uit dat je de gesp iets van je beugel vandaan houdt, zodat je beugel echt in het leer hangt en niet tegen je gesp?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 08:53

Zo kan het ook, maar dan kan je beugel niet meer opsteken, moet je ze over je zadel heen slaan. Het is maar net wat je fijn/handig vindt. De stijgbeugel hangt inderdaad in het leer, de gesp ietsjes omhoog geschoven, is op mijn foto niet helemaal duidelijk, daar zit de gesp er wel tegenaan, maar zo gebruik ik ze dus niet. Ik trek het hoesje wel verder over de gesp heen dan de Divoza, dat zal wel niet gaan als het hoesje er helemaal omheen zit.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:50

Het heb Rossner riemen, en ben erg tevreden over. Ze blijven erg mooi, en soepel, iets wat mijn oudere en merkloze niet deden Haha! .
Ik heb ze ook met een hoesje, en dan ónder mijn zweetblad. Kan ze overigens nog wel gewoon opsteken Lachen .

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 14:01

Nog even een vraagje, welke hoesjes zijn fijn? Met klitteband, zonder klitteband, welke merken?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:05

Ik vind die van Stubben ook erg mooi, mooi zwart en mooi afgewerkt. Het logo went wel vind ik.

Ik heb beugelriemhoesjes van Imperial riding liggen (zoals op de foto), gewoon een soort van kokertjes zonder klitteband oid. Ik heb ze nooit echt gebruikt, want ik vond het niet handig. (weet nog steeds niet hoe ik ze er goed aan moet doen!)
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 10-08-04 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:06

Ik heb ze van Imperial Riding, zonder klitteband, ik heb ook nog nooit de behoefte gehad om ze los te halen, ik schuif ze er wel af als dat nodig is (zelden). Het is wel prettig als de hoesjes niet helemaal recht zijn, maar onderaan iets breder uit lopen, dan gaan ze mooi over je gespen heen.

Aan mijn andere zadel gebruik ik gewoon een afgeknipt stukje binnenband van een fiets, dat werkt ook best Haha!

Jij gaat niet bepaald over 1 nacht ijs he Knipoog

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 15:30

Haha, nou ik heb geen eigen vervoer en hier in de buurt moet je toch wel een klein stukje rijden wil je bij een ruitersportzaak zijn. Op die manier moet je even wachten tot je weer eens wat kan kopen, dus krijg je de tijd om er goed over na te denken Haha!.
Maar omdat ik nu goede kwaliteit riemen wil, zou ik het zonde vinden als ik een miskoop deed, vandaar mijn uitgebreide topic hier Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:09

Margreet schreef:
Zo kan het ook, maar dan kan je beugel niet meer opsteken, moet je ze over je zadel heen slaan. Het is maar net wat je fijn/handig vindt. De stijgbeugel hangt inderdaad in het leer, de gesp ietsjes omhoog geschoven, is op mijn foto niet helemaal duidelijk, daar zit de gesp er wel tegenaan, maar zo gebruik ik ze dus niet. Ik trek het hoesje wel verder over de gesp heen dan de Divoza, dat zal wel niet gaan als het hoesje er helemaal omheen zit.

Ik heb ze over mn hele riem heen zeg maar, maar dan ook gaat het opsteken nog gewoon. Dan haal je gewoon het passantje naar boven en schuif je daarna je beugel omhoog. Dus ook dan is het geen probleem.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 20:21

Zijn die lemetex riemen ook verkrijgbaar in korte lengtes, zoals bijvoorbeeld 135 cm of 140 cm? Ik heb even zitten meten, maar die lengte moet ik ongeveer hebben wil het overgebleven stuk netjes onder het hoesje komen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:48

Die van mij zijn 140 Lachen Volgens mij is dat niet extra kort ofzo hoor, gewoon normaal. 160 is juist extra lang.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 21:24

Volgens mij heb ik dan dus extra lange, die merkloze die ik nu heb zijn iig 160. Meet je bij de lengte eigenlijk de gesp mee? Stomme vraag, maar ik zat er eigenlijk over na te denken, is ongeveer het zelfde als het opmeten van een bit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:31

Die van mij zijn 145 cm en das de korte maat van kieffer. De normale maat is 160 als ik me niet vergis, maar dat zal dan wel verschi9llen per merk.