patos schreef:Nog mensen met ervaring met kieffer beugelriemen?
Yup, ik heb een paar oudere Kieffer beugelriemen aan mijn veelzijdigheidszadel, en die blijven prima, ook qua kleur.
Voor mijn dressuurzadel heb ik Lemetex beugelriemen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Naz schreef:Yup, ik heb een paar oudere Kieffer beugelriemen aan mijn veelzijdigheidszadel, en die blijven prima, ook qua kleur.
Voor mijn dressuurzadel heb ik Lemetex beugelriemen.
patos schreef:Tja, dat zijn dus oudere kieffers, mogelijk hetzelfde verhaal als met de zadels: de oudere modellen blijven langer mooi.
En lemetex is toch een mix van kunstof/nylon en leer?
Ik zit te denken of ik mijn beugelriemen voortaan anders ga doen, dus de gesp bij de beugel zodat je geen bobbel meer hebt onder de zadelrok.
Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee? En wat doe je met die lange flap beugelriem die boven het hoesje uitsteekt?
patos schreef:Ik zit te denken of ik mijn beugelriemen voortaan anders ga doen, dus de gesp bij de beugel zodat je geen bobbel meer hebt onder de zadelrok.
Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee? En wat doe je met die lange flap beugelriem die boven het hoesje uitsteekt?

maken. Margreet schreef:Ik heb, als ze gewoon naar beneden hangen, het hoesje + gesp aan de kant van de buik van het paard, dan kijk je dus tegen een glad stuk riem aan. Als je dan je stijgbeugels aan hebt zit het hoesje aan de voorkant en het gladde stuk aan de kant van je been.
Beugels opsteken doe je door ze gewoon langs het gladde stuk omhoog te schuiven, de riemen er dan nog een keer doorheen steken doe ik niet.
Het is niet echt praktisch als je de lengte van je beugels vaak verandert, maar dat doe ik bijna nooit, alleen regelmatig links/rechts wisselen.
Ik heb m'n zadel toevallig hier liggen, dus bij onduidelijkheid kan ik wel weer even eenmaken.
Die riemen waren iets van 55 a 60 euro, weet niet meer precies. Ik wilde eerst die van Stübben, maar dat logo vind ik onhandig.
, ik snap het nu precies
Margreet schreef:Ik heb, als ze gewoon naar beneden hangen, het hoesje + gesp aan de kant van de buik van het paard, dan kijk je dus tegen een glad stuk riem aan. Als je dan je stijgbeugels aan hebt zit het hoesje aan de voorkant en het gladde stuk aan de kant van je been.
Beugels opsteken doe je door ze gewoon langs het gladde stuk omhoog te schuiven, de riemen er dan nog een keer doorheen steken doe ik niet.
Het is niet echt praktisch als je de lengte van je beugels vaak verandert, maar dat doe ik bijna nooit, alleen regelmatig links/rechts wisselen.
Ik heb m'n zadel toevallig hier liggen, dus bij onduidelijkheid kan ik wel weer even eenmaken.

.
Margreet schreef:Zo kan het ook, maar dan kan je beugel niet meer opsteken, moet je ze over je zadel heen slaan. Het is maar net wat je fijn/handig vindt. De stijgbeugel hangt inderdaad in het leer, de gesp ietsjes omhoog geschoven, is op mijn foto niet helemaal duidelijk, daar zit de gesp er wel tegenaan, maar zo gebruik ik ze dus niet. Ik trek het hoesje wel verder over de gesp heen dan de Divoza, dat zal wel niet gaan als het hoesje er helemaal omheen zit.