"Paarden fluisteraars"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:20

Jippie schreef:
Ik geloof ook niet zo in die kreet. Vaak zijn het mensen die paardengedrag doorgronden en helder/consequent communiceren naar paarden. Als je dat vervolgens doet met een paard onder het zadel dan heet dat rijkunst. Wanneer je je paard los in de picadero laat lopen heet dat paardenfluisteren Verward
DPB heeft echt een gave, haar zou ik ook geen paardenfluisteraar noemen. Ze is paranormaal begaafd.

Nee das niet waar. Iedereen kan communiceren met dieren! Je moet het bewust gaan doen. Paranormaal begaafd zijn staat los van communiceren met dieren. "praten" met dieren dieren kan dmv visualisatie. Op deze manier kan iedereen het leren als je het maar bewust doet.
Ik heb een cursus van Irene Bras gevolgd waarin mensen aanwezig waren die NIET paranormaal begaafd waren maar wel dingen uit konden wisselen met verschillende diersoorten. Ik doe het meer op basis van gevoel... maar het zou ook anders kunnen...
Als je via google zoekt zal je verchillende sites vinden van mensen die dit als werk of wat dan ook doen.
Ik kan niet meer als jou A8H ! Ik rijd niet hoog dressuur en soms begrijp ik bepaalde dingen dus echt niet! Wat ik wel goed kan is aanvoelen wat mijn paardjes van bepaalde dingen vinden. Wat ze wel en niet leuk vinden af en toe met ze communiceren ja... maar dat maakt mij niets beter in de paardensport als jou of iemand anders. Nee op bepaalde dingen heb ik totaal geen heldere blik!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:57

paardenfluisteraar vind ik zo ongeveer de vaagste term in paardenland die er bestaat, naast NH Haha!
Ik geloof wel in mensen die "meer" voelen en kunnen dan "normale" mensen en dat niet kunnen verklaren. Maar dit heeft met paranormaal zijn te maken, daarvan word je IMO geen paardenfluisteraar

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 08:47

Misschien is dat ook wel zo, maar wat die mensen doen is ook voor veel mensen vaag. Ik vind het gewoon onbegrijpelijk omdat het niet te verklaren is wat die mensen.

fsoudan: Ik weet niet of jij niet meer kan dan mij. Ik denk dat dat ook zeker niet de moeite waard is om over te gaan speculeren. Ik kan wat ik kan en daar moet ik het meedoen. Daar kan ik overigens heel goed meeleven *LOL*