Samen een paard kopen: Goed idee? ja/nee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:15

Het is net wat de meesten al zeggen, gewoon lekker een paardje voor jezelf kopen en dan een bijrijder zoeken. Of toch maar zelf een bijrijder worden. Ik zoek nog steeds een bijrijder, maar die mag mijn paard dan wel als haar eigen beschouwen, alleen ik hou gewoon de kosten (de lasten) ervan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:17

nee, loopt geheid op ruzie uit Haha! Haha!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:47

Zou het idd ook niet doen ivm ruzie enzo Knipoog

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:00

Nee , slecht idee . Ik zou het nooit doen . 2 kapiteinen op 1 schip gaat nooit goed. Tuurlijk zijn er ook gevallen waarbij het wel goed gaat maar dan nog..

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:11

Ik zou het absoluut niet doen hoor!
Ik zou 2 jaar geleden (toen was ik 12 Rolleyes ) samen met een vriendin een welshje kopen.. nou.. we kregen al problemen met waar hij komt te staan.. en over de prijzen, de tijd, wie wanneer verzorgd, wie wanneer rijd, en blabla.
Eigen paard voor jezelf is echt veeeell leuker Lachen

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:45

niet doen, gaat veel te vaak fout.
Een bijrijder zou ik alleen doen als je het zonder ook red. Zowel kwa tijd als financien.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:02

ik heb t dus wel gedaan,maar wel wat afspraken over gemaakt; zo heb ik het paard (fjord) volledig gekocht, ivm eventuele ruzie etc, maar we hebben de rest (tuig, dekens en alles wat er bij komt en dat was nogal wat) gezamenlijk gekocht.
OOk de stallings/DA kosten waren voor ons alle 2, na 1 maand wou mijn vriendin niet verder aangezien t niet klikte tussen haar en paard, vooraf was de afspraak gemaakt dat degene die ze wel wou houden zonder problemen alle spullen mocht blijven houden.
zo gezegd, zo gedaan, bij ons is er geen ruzie van gekomen, ze is nog steeds 1 van mijn beste vriendinnen. gewoon kwestie van goede afspraken maken en je er allebei aan houden. paard 50/50 kopen gaat niet in mijn ogen!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:14

Ik zou toch het paard zelf kopen. Heb je echt te weinig tijd voor een paard of is het zo dat het beestje 1 of 2 rustdagen per week zou hebben? Dat is dan niet zo erg. Een goede pensionstal heeft mogelijkheden om het paard beweging te geven (Denk aan stapmolen, weide, enz).
Mocht het qua tijd niet lukken, zal ik toch op zoek gaan naar een bijrijder. Maar maak hier dan goede afspraken mee. Zet alles op papier. Zoek iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel die je niet zomaar laat zitten. Hier kun je waarschijnlijk nog het beste terecht met je eigen 'connecties'.
Ik hoop voor je dat het gaat lukken, wat je ook van plan bent! Knipoog

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:57

ik zou mijn pony ook delen met mijn schoonzus, alleen ging het op t laatste moment niet meer door, maar toen kon ik het niet meer afzeggen want ze waren al onderweg en dat is natuurlijk een beetje l*llig. ofzich zou ik het wel kunnen me pony delen maar dan niet met een vriendin ofzo. maar met mijn zus zou het bijvoorbeeld makkelijk gaan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:05

Ik heb al ruim 1,5 jaar een paard samsam (in alle kosten) met mijn zus. Dat gaat perfect. Maar ik wist van te voren waar ik aan begon (we hebben ook een poosje mijn vorige paard gedeelt) en we kunnen elkaar alles zeggen. Veel mensen zijn jaloers over hoe wij samen op concours gaan, gezellig met zijn tweetjes, altijd een groom/voorlezer bij de hand!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:54

Als je van tevoren goede afspraken op papier zet, denk ik dat het best te doen is. Lachen

lOviE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:29

Cassidy schreef:
Zelfs met een goede kennis zou ik het niet doen. Er zijn vriendschappen voor minder uit elkaar gegaan.

je moet neit zo zeuren!!!
je kan makkelijk met iemand een paard delen...!!!
ik heb het ook gedaan...
het was juist heel erg fijn...
je hebt altijd iemand voor als je een keer op vakantie gaat...
dat vertrouw ik toch meer dan gewoon een bijrijder die je ergens vandaan plukt...!!!
dus neit zo zeuren hoor kom op!!!

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:58

Citaat:
je moet neit zo zeuren!!!

vind ik ook OK dan!

oja zat net zelf ook te zeuren dat het vaak geen goed plan is, paard samen delen.
Dit is namelijk een forum waar je je mening geeft, en geen eens ongevraagd in dit geval.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:07

Het kan ook goed gaan.

Ik heb met een vriendin samen meerdere pony's, juist het samen hebben maakt het allemaal wat makkelijker en gezelliger als het alleen doen. We hebben ongeveer 4 jaar nu samen een aantal pony's en nog nooit problemen gehad. Misschien is het wel anders bij ons omdat we er niet beiden op rijden en er meerdere hebben. Maar als je met iemand op dezellfde lijn zit en duidelijke afspraken maakt kan het best een goede uitkomst zijn om samen een paard te kopen.

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:11

NEE! superfout! of je moet het echt goed regelen.. maar ik zou gewoon zelf een paard kopen, en een bijrijdster zoeken die je helpt en evt meedraagt aan de stalling ofzo

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:45

Hoi, ik zou het zelf ook niet doen!
Wat als de vriendschap stukloopt?? Wie krijgt het paard dan?
Je moet ook maar eens iemand vinden die hetzelfde als jouw wilt.
Dressuur of springen, wedstrijd of recreatie en op welk niveau??
Je kunt toch ook misschien een verzorgster zoeken en vragen of die iets wil bij betalen. Veel suc6! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:16

NEE, ik zou het niet doen. Komt uiteindelijk altijd mot mee.

lizzytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:50

ik deel zelf ook een paard, ben 15 jaar en doe samen met een vriendin, helemaal geen problemen, we doen het nu al ruim anderhalf jaar, het paard gaat met sprongen vooruit. het paard leert nieuwe dingen van mijn vriendin en ik van het paard. Het gaat echt super. Je moet gewoon goeie afspraken maken en zorgen dat je weet waar je aan toe bent. Wij hebben nog nooit ruzie om ons paard gehad. Het gaat hartsikke leuk en het paard zit supergoed in zn vel. Maar je moet wel echt weten waar je aan begint.