Hoe vaak helemaal uitmesten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:36

Ik heb dus ook een kleintje, en ook een klein boxje.
Alle dagen haal ik de drollen en natte plekken eruit en op de plaatsen waar het zaagsel heel nat is haal ik dat ook weg en gooi nieuw neer.
Zo eens in de zoveel tijd als ik het heel druk heb gehad en een beetje met de franse slag heb gemest dan haal ik de box helemaal leeg maar normaal gesproken als ik elke dag mest is het eigenlijk helemaal niet nodig.
Als ik teveel stro in haar box doe eet ze het op, meestal krijgt ze een dun laagje shoon stro over het oude heen tenzij het nog best veel is.
Eigenlijk is mijn paardje heel netjes.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 20:45

ik doe het eigelijk heel verschillend. meestal doe ik toch wel 1 keer per week helemaal leeg. soms zelfs 2 keer per week. Maar ik dacht eerst dat het normaal was om hem helemaal leeg te halen, tot ik hoorde dat de meeste dat maar 1 keer in de zoveel tijd doen. toch doe ik het minstens 1 keer per week helemaal leeg... tja..lekker duidelijk hè??

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 21:09

Mijn paard is dus ook vreselijk smerig met haar stal.

Ik haal 4 keer per week de hele stal leeg. Dat zijn dan ongeveer 4 kruiwagens met ehhh puur stront en heel smerig stro. Al het enigszins schone stro heeft ze opgegeten.

Tja ik geloof niet dat je een paard kan uitleggen dat 'ie gewoon alles in een hoek moet dumpen. Verward

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 22:09

Mijn paarden staan op zaagsel, iedere dag haal ik de appels en de straal-plekken eruit. Soms hoef ik maar één kruiwagen vol er uit te halen, soms zijn het er wel 3. Ik gooi er zoveel kruiwagens schoon zaagsel op, als ik er uit gehaald heb. Als het ´s winters erg koud is, komt over het zaagsel nog flink veel stro; dat doe ik vooral bij Dikke, want die staat in een "buiten-box". Helemaal leeg halen hoeft niet (tenzij de box natuurlijk stinkend-smerig is Schijnheilig ), je paard heeft anders het gevoel dat hij iedere keer in een "nieuwe" box komt. Hij moet zichzelf nog wel kunnen "ruiken". Een keer per jaar worden alle boxen gekalkt en een paar dagen na het ontwormen, ruim ik de box ook altijd helemaal leeg, schrob hem met zo´n anti-bacterieel schoonmaakmiddel en laat hem drogen.

anne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 12:28

onze paarden staan op gehakt koolzaadstro, dit neemt heel veel water op waardoor ik eigenlijk de hele week alleen drollen mest, er in het weekend een kruiwagen uithaal en een keer in de maand gaat de halve box leeg. dit scheelt heel veel mestafval en door het bedje erg dik te maken blijft het droog. we hebben twee schimmels en die hebben alleen vieze plekken als ze in eigen poep gaan liggen.
ideaal dus Haha!

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 14:30

Mijn pony staat op hemparade. Elke dag worden de drollen en natte plekken eruit gehaald. Met de hand!!! Onze stalhulp (zo gek als een deur) haalt ze met de hand eruit, zodat er minder hemparade verloren gaat. Eens in de week gooien we er weer wat hemparade bij. In principe hoeft de stal niet leeg gehaald te worden. TEnminste dat is wat mij verteld is.

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:24

Zeker 1x per week. En natuurlijk elke dag de drollen eruit halen. Maar het ligt ook aan je pony. Het kan zijn dat hij de ene week veel en de andere week weinig poept en plast. Je moet het sowieso 1x per week doen. Maar als het echt heel erg nat en vies is doe je het wat vaker. Ligt er gewoon helemaal aan. Maar ook elke dag 2 plakken (hangt ook weer af van de grote van je stal) stro erin.

Groetjes René

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 19:07

hoiiiiii ik mest iedere dag obelix uit omdat het zo n zwijn is dat het wel moet...hij krijgt dan 2 grote plakken stro erin ....(v zo n grote baal stro!) en een hooinet aan de linkerkant van zijn stal in de hoop dat ie rechts poept maar tot nu toe is het hopeloos Haha! dus zodoende dat ik iedere dag met 1 grote en zware kruiwagen over het terrein loop te sjouwen.. *LOL* maar goed..ik doe het voor mijn kereltje he?? ik krijg er een lief en knuffelend paard voor terug dus.. af en toe strooi ik hem wel op hoor maar dan heb ik de dag erna vaak 2 grote kruiwagens dus in feite schiet het dan niks op... Party!! he doeiiiiiii groetjes sandra en de smeurpeuk obelix (_)(_) Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: obelix op 2001-11-05 19:08 ]</font>