Paard niet te vangen in het land :-S..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:12

dutske schreef:
miss: niet straffen
als je e kan pakken, belonen
want als ze v wegloopt, en je pakt ze, en je straft haar voor het weglopen, gaat zij denken dat je haar straft omdat ze zich laat vangen, en de volgende keer kun je ze nog moeilijker vangen

zelfs met belonen kom je er niet! tenminste, ik hbe er ook 1 staan!! zo debiel, ik rijd hem nu, en al1 de eigenaresse kan haar pakken
maar toen de eigenaresse reed toen kon alleen de haar man hem pakken! beest is zo verschrikkelijk slim!! hij komt heel dicht in de buurt, maar je kan hem niet pakken, stom beest! een touw aan het halster heeft geen nut hij sleurt je gewoon de hele wei door Boos!

deze staat alleen en wij geven eigenlijk nooit water in de wei, dan willen ze smiddags nog wel eens komen Bloos

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:50

wij hebben ook zo'n shet Schijnheilig die laat zich dus echt niet vangen.
Maar ze staat meestal met 'n ander paard in de wei die wel altijd naar me toe komt.
dan komt ze vaak zelf ook kijken wat ik aan het doen ben.
ondertussen heb ik een halstertouw achter me rug en pak snel d'r halster vast.
dan kan ze niet meer weg Vork meestal lukt het wel.
maar ze heeft wel altijd 'n halster om, anders krijg je d'r helemaal niet.
veel suc6!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:08

reddytobias schreef:
zelfs met belonen kom je er niet! tenminste, ik hbe er ook 1 staan!! zo debiel, ik rijd hem nu, en al1 de eigenaresse kan haar pakken
maar toen de eigenaresse reed toen kon alleen de haar man hem pakken! beest is zo verschrikkelijk slim!! hij komt heel dicht in de buurt, maar je kan hem niet pakken, stom beest! een touw aan het halster heeft geen nut hij sleurt je gewoon de hele wei door Boos!

deze staat alleen en wij geven eigenlijk nooit water in de wei, dan willen ze smiddags nog wel eens komen Bloos

oooh, zo gemeen! ~~}>
wat gebeurt er als verschillende mensen hem rijden
zodat die eigenlijk nooit weet wie dat er rijt, of dat die wel gaat moeten rijden
mss beetje meer afwisseling, eens een dag niet rijden, of een dag buiten, of gewoon binnenhalen om te drenken en dan weer naar buiten, of eens gaan wandelen ofzo
mss dat hij het ook beu komt he Haha!
of anders, op de een of andere manier wei met stal verbinden,
longeerzweep mee, en naar binnen jagen, dan vlug deur sluiten
Gotcha ~~}>

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:26

zelfs dat werkt niet! je moet ook niet je laarzen aan hebben,want ze weet het meteen!!en ze wordt heel verschillende gereden! maar ze kan eigenlijk niet 2 a 3 dagen stil staan, omdat het een heet geval is en dan is ze gewoon niet meer te rijden! maar als ik haar niet krijg dan laat ik haar lekker 15 min rennen, heeft ze alsnog beweging gehad haha

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 22:10

reddytobias jou pony is precies het zelfde als spike tuimt nergens in ... ook spike krijgt genoeg afwisseling.. 3 keer per dag er uit halen is geen optie want dan word t alleen maar erger Verward Dan gaat ie wegrennen omdat hij dan denkt .. GRRR alweer??? donder toch op Knipoog

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:16

Hoi Mizz mol,
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn ondeugende verzorghaf!!
Ze deed precies hetzelfde als jouw pony
Wat ik altijd doe is haar opjagen!
Dit klinkt heel stom maar het werkt wel!
Op een gegeven moment stopt ze omdat ze gewoon geen zin meer heeft.
Eerst moet je lang doorgaan maar naarna gaan ze steeds sneller stoppen.
Ze blijft dan stilstaan en laat ze zich zo pakken (wat een Schijnheilig he, NOT!)
Het is proberen waard!
Groetjes