Hooiprijzen????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:11

Ik ben ook benieuwd wat de hooiprijzen dit jaar gaan doen.
Dit voorjaar kon ik nog aan wat pakjes komen voor 2,75 per stuk. Wel super kwaliteit en ik ga ook weer bij die boer bestellen. Wel wat duurder dan van een andere leverancier maar daar was de kwaliteit ook naar.
Gelukkig heb ik dit jaar maar zo'n 100 pakjes nodig, verder gebruik ik alleen kuil van eigen land.
Als dat er voor de winter nog af kan tenminste Rolleyes
Ik zit al vanaf half juni te wachten tot de 2e snee eraf kan, zo'n 4ha moet nog gemaaid worden.
Samen met de 1e snee kom ik daar de winter wel mee door

Stro komt hier meestal niet voor de 2/3e week van augustus.
Meestal voor zo'n 1,15 pp aan huis gebracht.
Ik heb nog een volle zolder liggen dus die kosten heb ik dit jaar niet Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 21:20

Nee het stro gaat ook heel hard nu met de merrie en veulen die vanuit stal naar buiten kunnen en echt veel stro nodig hebben om droog te blijven.
Ik hoop echt dat het snel een paard weken droog is.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:00

ik betaalde van de winter 7 euro voor een klein pakje gewoon hooi, van redelijke kwaliteit. Nu heb ik pas supergoed hooi gevonden. Flinke dikgeperste balen, zijn echt loodzwaar, ruiken goed, zijn niet stoffig en zien er ook nog eens lekker luchtig uit. Daar was ik 2,50 per baal voor kwijt inclusief thuisbrengen... dat scheelt wel even

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 22:14

Wij moesten de laaste maanden van de winter hooi bijhalen. Iedere week een aanhanger en dat kostte 2,40 per pak. Normaal betaal ik zo rond de 1,85 maar heb dan twee grote hooiwagens vol.

Ik wisselde dat af met kuil, maar die grote pakken kuil bevielen niet, dat was erg lastig afwikkelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:49

Bedoel je die vierkante pakken Saar ??
Daar moet je met een mes aan de voorkant tegen de zijkant een 'deurtje'in maken. Dat sla je terug en je kunt er dan makkelijk een dikke plak afhalen. Deurtje na gebruik weer dichtvouwen en klaar is Saar Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 18:25

Nee die vierkante pakken gaat prima ik heb het over zon hele grote rol die niet af te rollen is.
Daar heb ik vorige winter mee lopen vechten
5 paarden 4 x per dag moeten voeren en plukje voor plukje eruit trekken.
Ik had het helemaal gehad, alhoewel ik toen blij was dat ik nog iets kon kopen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:38

Die ronde balen zijn idd bijna niet te verwerken.
Ik laat ook altijd een loonwerker uit een paar dorpen verderop komen die wel rechthoekige balen perst.
Dan maar iets duurder dan de loonwerker die bij ons achter woont.
De rechthoekige balen zijn ook makkelijker te stapelen en nemen minder ruimte in beslag dan ronde balen.

Zag trouwens dat de boer naast ons kleine baaltjes aan het persen is.
Ben er even langs gelopen en dat hooi is niet geel/groen en lekker kruidig maar zo bruin als wat Scheve mond
Ik wacht nog wel even op echt mooi weer voordat het gras eraf gaat want zoiets wil ik echt niet voeren

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:40

sarabande schreef:
Ik koop ook altijd van dezelfde boer, maar die kan voorlopig niet hooien en als het droger wordt moet eerst het land nog drogen, dus ik ben benieuwd.
Bedankt voor de tip over Marktplaats OK dan!
Maar ik ben net als Illindra nogal kritisch, mijn hooi komt van een natuurgebied, vandaar dat ze de eerste snee daar niet mochten maaien i.v.m. de broedende vogeltjes.

Hadden wij ook last van. Konden we hooien. Zat er een koningsvogeltje ofzo?? Verward Iig een vogeltje waardoor we heel fijn een maand mochten wachten.. Wij hooien ook uit een natuurland hebben we een paar hectare.Dus wachten op droog weer!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:35

Ik vrees dat het erg duur wordt dit jaar. Kuil is er bij ons in debuurt al wel volop afgehaald. Vorig jaar hadden we rond deze tijd al 2 sneeden op zolder liggen. Nu is de eerste snee nog niet eens binnen :/

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 18:48

Probleem is ook dat de weersvoorspellingen telkens buien blijven geven en de grond doorweekt is.
Wat hier vannacht weer allemaal naar beneden gevallen is Verdrietig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:26

Hier is vanmiddag 1,5 ha gemaaid.
De andere 2,5 is nog veel te nat. Het lijkt meer op een rijstveld Scheve mond
En dat op zandgrond... Het is afgelopen winter niet eens zo nat geweest als nu.
Ben benieuwd of het deze week nog wat wordt...